Az uniós hatóságok megítélése szerint ezek a társaságok nem teljesítik az alapvetõ biztonsági normákat sem. Hegyi Gyula EP-képviselő, aki részt vett az Európai Bizottság és a parlament által közösen szervezett, a légi közlekedés biztonságával foglalkozó ülésen, az Indexnek elmondta, hogy egyetlen uniós légitársaság sem került fel a feketelistára. A társaságok zöme harmadik világbeli országban van bejegyezve, Európából mindössze két ukrán légitársaság számít kockázatosnak. Hét országból valamennyi légitársaság szerepel a listán. Ezek a Kongói Demokratikus Köztársaság, Egyenlítői Guinea, Indonézia, Kirgiz Köztársaság, Libéria, Sierra Leone és Szváziföld. Egy-egy szudáni, afgán, iráni, ruandai és angolai cég is felkerült a listára, de az adott országokban léteznek más légitársaságok is. Az uniós hatóságok hatásköre csak a huszonhét tagállam területére terjed ki. Hegyi Gyula mégis azt ajánlja a magyar utazóknak, hogy ha az adott országba utaznak, ellenőrizzék, melyik légitársaságot veszik igénybe. Az uniós feketelistán szereplő gépeknél feltehetően sokkal nagyobb a biztonsági kockázat, hiszen a feketelistát kiváló szakemberek állították össze. Ha egy légitársaság javít a teljesítményén, bebizonyíthatja Brüsszelnek, hogy már megfelel a biztonsági előírásoknak. A magyar képviselő különösen az egzotikus országokba utazó egyéni turistáknak javasolja a nagyobb elővigyázatosságot a légitársaságok megválasztásánál.
Frissítették a légi feketelistát Brüsszelben
Az Európai Unió illetékesei közzétették az EU és a nemzetközi légügyi hatóságok együttműködésével készült listát azokról a légitársaságokról, amelyek nem szállhatnak le a huszonhét tagállam repülőterein, írja az Index.
Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül
A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?
A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról mindenképp tudnia kell!
Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett
Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit
Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen
A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban
Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.