Egy új repülő 210 perc alatt szelné át az Atlanti-óceánt

A Virgin és egy Boom nevű startup vállvetve próbálják feltámasztani hamvaiból a Concorde „szellemiségét”.

Az élmény, hogy egy nap alatt átszelhetjük az Atlanti-óceánt és a repülésből fakadó látvány sok ember számára még mindig lenyűgöző, egyes időhiányos (avagy jól szituált) utazók számára viszont mindez egyszerűen már nem elég.

Prémium első osztályú szalonok ide vagy oda, a mai a járatok 8 órás repülési ideje még a legsikkesebb bárban eltöltve is idegőrlőnek számít.

A világ unatkozó, interkontinentális multimilliomosainak szerencséjére Richard Branson, a Virgin szupergazdag alapítója a Boom nevű repülőgépgyártó startuppal karöltve olyan sugárhajtású gépet tervez létrehozni, amely  három és fél óra alatt képes letudni a New York és London közötti távolságot.

A repülőt „Boomnak” kívánják elnevezni, ami találó.


Amikor ugyanis egy repülőgép eléri, majd átlépi a hangsebességet, kúp alakú lökéshullámot hoz létre maga körül; a kúp előtt csend honol, és amikor az alakzat eléri a hallgatók fülét, nagyon erős hang keletkezik a hallószervük tájékán.

Az első nagy szuperszonikus utasszállító a Concorde volt, ám az 1969. március 2-án ejtett, első tesztrepülésén akkora lármát csapott, hogy később már csak olyan útvonalakon engedték repülni, ahol nem zavarta az embereket.

A járművet aztán 2003-ban nyugdíjazták, és azóta még nem is pótolták semmivel.

A hangrobbanás leküzdéséhez újraindított X-Plane program keretében a NASA már a rajta van egy csendes-szuperszonikus koncepció kidolgozásán, ám ez még csak kísérleti program, amelynek előnyeit a legjobb esetben is csak évek múlva élvezhetik a vastagabb pénztárcájú utasok.

A denveri székhelyű Boom 40 férőhelyes repülője a Concorde-ot némileg „túlszárnyalva” nagyjából 2700 kilométer per órás sebességgel és körülbelül 18 kilométer magasan hasítaná keresztül a fellegeket. A jegyárért 5000 dollárt kellene kipengetni, az utazás pedig 204 percet venne igénybe.

Tokióból San Franciscóba 6500 zöldhasú fejében kevesebb, mint 5 óra lehetne eljutni, a Los Angeles és Sidney közötti 6 órás utazás pedig 7000 dollárba kerülne.

Ha valamikor sikerül megalkotni a repülőt, ismét megindulhatnának a szupergyors kereskedelmi járatok.

A száguldó közlekedési eszköz ugyanakkor a túlnyomó többség hétköznapjait bizonyosan nem fogja számottevően átstrukturálni.

Forrás: GyártásTrend

Forrás: Popular Science


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.