Egy új repülő 210 perc alatt szelné át az Atlanti-óceánt

A Virgin és egy Boom nevű startup vállvetve próbálják feltámasztani hamvaiból a Concorde „szellemiségét”.

Az élmény, hogy egy nap alatt átszelhetjük az Atlanti-óceánt és a repülésből fakadó látvány sok ember számára még mindig lenyűgöző, egyes időhiányos (avagy jól szituált) utazók számára viszont mindez egyszerűen már nem elég.

Prémium első osztályú szalonok ide vagy oda, a mai a járatok 8 órás repülési ideje még a legsikkesebb bárban eltöltve is idegőrlőnek számít.

A világ unatkozó, interkontinentális multimilliomosainak szerencséjére Richard Branson, a Virgin szupergazdag alapítója a Boom nevű repülőgépgyártó startuppal karöltve olyan sugárhajtású gépet tervez létrehozni, amely  három és fél óra alatt képes letudni a New York és London közötti távolságot.

A repülőt „Boomnak” kívánják elnevezni, ami találó.


Amikor ugyanis egy repülőgép eléri, majd átlépi a hangsebességet, kúp alakú lökéshullámot hoz létre maga körül; a kúp előtt csend honol, és amikor az alakzat eléri a hallgatók fülét, nagyon erős hang keletkezik a hallószervük tájékán.

Az első nagy szuperszonikus utasszállító a Concorde volt, ám az 1969. március 2-án ejtett, első tesztrepülésén akkora lármát csapott, hogy később már csak olyan útvonalakon engedték repülni, ahol nem zavarta az embereket.

A járművet aztán 2003-ban nyugdíjazták, és azóta még nem is pótolták semmivel.

A hangrobbanás leküzdéséhez újraindított X-Plane program keretében a NASA már a rajta van egy csendes-szuperszonikus koncepció kidolgozásán, ám ez még csak kísérleti program, amelynek előnyeit a legjobb esetben is csak évek múlva élvezhetik a vastagabb pénztárcájú utasok.

A denveri székhelyű Boom 40 férőhelyes repülője a Concorde-ot némileg „túlszárnyalva” nagyjából 2700 kilométer per órás sebességgel és körülbelül 18 kilométer magasan hasítaná keresztül a fellegeket. A jegyárért 5000 dollárt kellene kipengetni, az utazás pedig 204 percet venne igénybe.

Tokióból San Franciscóba 6500 zöldhasú fejében kevesebb, mint 5 óra lehetne eljutni, a Los Angeles és Sidney közötti 6 órás utazás pedig 7000 dollárba kerülne.

Ha valamikor sikerül megalkotni a repülőt, ismét megindulhatnának a szupergyors kereskedelmi járatok.

A száguldó közlekedési eszköz ugyanakkor a túlnyomó többség hétköznapjait bizonyosan nem fogja számottevően átstrukturálni.

Forrás: GyártásTrend

Forrás: Popular Science


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.