Hogy gondolta Akbar al Baker?

A Qatar Airways vezérigazgatója a IATA 74. Sydney-i közgyűlésének záró sajtótájékoztatóján hökkentette meg egy megjegyzésével az egybegyűlt újságírókat. Mondandója azonban kapcsolható az idei közgyűlés egyik fontos témájához.

Sokan nem tudták eldönteni, hogy komolyan vegyék-e a IATA elnöki székébe aznap beiktatott Akbar al Baker megjegyzését, mely szerint egy légitársaságot „persze, hogy egy férfinak kell vezetnie, mivel ez egy óriási kihívásokkal járó pozíció.” Sokan komolyan vették és láttak is neki elmeszelni a dohai légitársaság első emberét. Többen viszont felfedezni vélték benne azt a görbe tükrös, Michael O' Leary-s marketing szándékot, amit olykor meg-megenged magának. Biztos, hogy ezúttal is beszélnek majd róla és a Qatar Airways-ről. Hogy előbbi mondatával zavart okozott az erőben mi sem bizonyítja jobban, hogy a IATA sajtófőnöke, Tony Concil kérte Bakert: „Kérem, ne mondjon félreérthető dolgokat!” Al Baker, érezve, hogy nem mindenki vélte észrevenni mondatában a görbe tükröt, komolyra fordítva a szót elmondta, hogy a Qatar Airways-nél egyre több nő dolgozik. Nem csupán utaskísérőként, hanem egyéb területen is szaparodik a számuk. Képzési programjaikra jelentkezők 60%-a nő.

Akbar al Baker kicsivel később, Qatar fejléces üzenetben a twitteren követte meg bocsánatkérésében azokat, akiket sajtótájékoztatón tett kijelentésével megsértett.

Az előbbi jelenetet majdnem rezzenéstelen arccal figyelő Alexandre de Juniac IATA-vezérigazgató a szót átvéve felhívta a figyelmet, hogy a IATA szintén komolyan gondolja a női nem minél intenzívebb bevonását, ami — ismerte be — időbe telik. Alan Joyce, Qantas-vezér — aki nem csak arról nevezetes, hogy légitársaságát a tönk széléről visszahozta, hanem, hogy melegségét nyíltan vállalja — mondta, hogy náluk nemre, származásra, szexuális orientációra tekintet nélkül a legrátermettebb munkaerőt keresik. Hozzátette: a Qantas-menedzsment több, mint harmada nő. A pilóták és műszakiak közt még alacsony az arányuk.

Hogy került elő mindez?

A IATA Sydney-i közgyűlését záró sajtótájékoztatón az Abu Dzabi-i kolléga firtatta, hogy elnökként kitűzött feladatai mellett fontosnak tartja-e az ágazatban a nemek egyenlőbb megoszlását. A kolléga nem véletlen szegezte al Bakernek a kérdést. Az idei közgyűlés egyik hot topic-ja volt nemek iparági egyenlősége. „Hat öltönybe bújt pasas a diverzitásról beszél” — mulatott jót Richard Quest a színpadi látványon, amikor 5 légitársaság vezérigazgatóival cserélt eszmét a közgyűlés első délutánjának egy panelbeszélgetésén. Az urak némiképp zavarba jöttek, de nem hagyták a feladott labdát elveszni. Calin Rovinescu, az Air Canada vezérigazgatója megjegyezte, hogy a vállalati kommunikációs valamint a jogi osztályon magas a nők aránya, de például a karbantartáson alacsony. „Mindenkinek megadjuk a lehetőséget, lássuk mit kezd vele” — tette hozzá Rovinescu. A KLM-vezérigazgató Pieter Elbers szerint dolgoznak az ügyön. „Bárcsak gyorsabban menne!” — mondta. „De nem ötünk feladata ezt megvitatni, a hölgyeket is be kell vonni” — toldotta meg bölcsen.

A hölgyek ugyanezen a napon egy másik panelben lettek bevonva. „A bizalom hiánya az alapoktól a csúcsig kísér minket. Több kockázatot kell vállalni, hogy a férfiak bizalmát elnyerjük” — osztotta meg tapasztalatát Mandi Samson, az Air Namibia ügyvezető igazgatója. Cégük vezetésében négy nő is szerepet válllal. Szélestörzsű flottájuk gerincét adó Airbus A330-asaikon két női kapitány is szolgál. Szerinte a nők erősségei a hatékony figyelemmegosztás és a kreativitás. „Két munkahelyen dolgozunk: a cégnél és otthon a családért. A kettő együtt nehéz, különösen, ha nincs társunk” — így Mylène Scholnick, az International Aviation Women's Association egykori elnöke, a vezetőség tagja. Mandi Samson szerint szintén sokat nyom a latba a támogató családi háttér. Hasonlóan a kulturális gyökerekhez. „A kormányok a tudatállapot, hozzáállás megváltozásáért nem sokat tudnak tenni, annál többet az oktatáshoz való hozzáférésért, azért, hogy mindkét nem egyenlő mértékben részesüljön magas szintű oktatásban” — osztotta meg a panel két résztvevője a helyzet hatékony kezelésének egy receptjét.


Bringások Kéktúrája: Szentgotthárdtól Tokajig

Bringások Kéktúrája: Szentgotthárdtól Tokajig 

Összesen mintegy 1500 kilométeres kerékpáros útvonal – ez a Horizont, amely kezdő és haladó bringások számára. A fákon már meg is jelentek az első jelzések.
Több mint száz járatot töröltek az amszterdami Schipol reptéren

Több mint száz járatot töröltek az amszterdami Schipol reptéren 

A Darragh nevű vihar miatt.
Végre egy jó hír a MÁV háza tájáról

Végre egy jó hír a MÁV háza tájáról 

Befejeződött a miskolci fővonal felújítása.
Startol a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

Startol a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya 

Akkor szárnyalsz, ha jó helyen vagy címmel.
A Lufthansa megveheti az Alitalia jogutódját

A Lufthansa megveheti az Alitalia jogutódját 

Az Európai Unió jóváhagyta, hogy a német Lufthansa csoport 41 százalékos részesedést szerezzen az Alitalia jogutódjában, az ITA Airwaysben.
Ünnepi hangulattal erősít a MÁV

Ünnepi hangulattal erősít a MÁV 

Világító füzérekkel díszített járművekkel készül az adventi ünnepekre a MÁV-csoport.
Szép ajándék kerülhet a Hungary Airlines karácsonyfája alá

Szép ajándék kerülhet a Hungary Airlines karácsonyfája alá 

A hírek szerint száz darab Boeing 737 MAX repülőgép megrendeléséről szóló szándéknyilatkozat aláírására került sor a minap.
Potyautas a Delta New Yorkból Párizsba tartó járatán

Potyautas a Delta New Yorkból Párizsba tartó járatán 

Sokkoló biztonsági rés.
Exkluzív megállapodás az egyik toppezsgőházzal

Exkluzív megállapodás az egyik toppezsgőházzal 

A Singapore Airlines exkluzív megállapodást kötött a francia Louis Roederer pezsgőházzal és így a világ egyetlen légitársasága lesz, amely fedélzetén az ikonikus Cristal 2015 pezsgőt fogja kínálni.
Újgenerációs kabinbelső, gyorsabb wifi és díjnyertes menüsor a fedélzeten

Újgenerációs kabinbelső, gyorsabb wifi és díjnyertes menüsor a fedélzeten 

Az Emirates bemutatta első A350-es repülőgépét, amely megújult kabinbelsővel és a légitársaság legújabb technológiai újításaival várja az utasokat.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.