Hogy gondolta Akbar al Baker?

A Qatar Airways vezérigazgatója a IATA 74. Sydney-i közgyűlésének záró sajtótájékoztatóján hökkentette meg egy megjegyzésével az egybegyűlt újságírókat. Mondandója azonban kapcsolható az idei közgyűlés egyik fontos témájához.

Sokan nem tudták eldönteni, hogy komolyan vegyék-e a IATA elnöki székébe aznap beiktatott Akbar al Baker megjegyzését, mely szerint egy légitársaságot „persze, hogy egy férfinak kell vezetnie, mivel ez egy óriási kihívásokkal járó pozíció.” Sokan komolyan vették és láttak is neki elmeszelni a dohai légitársaság első emberét. Többen viszont felfedezni vélték benne azt a görbe tükrös, Michael O' Leary-s marketing szándékot, amit olykor meg-megenged magának. Biztos, hogy ezúttal is beszélnek majd róla és a Qatar Airways-ről. Hogy előbbi mondatával zavart okozott az erőben mi sem bizonyítja jobban, hogy a IATA sajtófőnöke, Tony Concil kérte Bakert: „Kérem, ne mondjon félreérthető dolgokat!” Al Baker, érezve, hogy nem mindenki vélte észrevenni mondatában a görbe tükröt, komolyra fordítva a szót elmondta, hogy a Qatar Airways-nél egyre több nő dolgozik. Nem csupán utaskísérőként, hanem egyéb területen is szaparodik a számuk. Képzési programjaikra jelentkezők 60%-a nő.

Akbar al Baker kicsivel később, Qatar fejléces üzenetben a twitteren követte meg bocsánatkérésében azokat, akiket sajtótájékoztatón tett kijelentésével megsértett.

Az előbbi jelenetet majdnem rezzenéstelen arccal figyelő Alexandre de Juniac IATA-vezérigazgató a szót átvéve felhívta a figyelmet, hogy a IATA szintén komolyan gondolja a női nem minél intenzívebb bevonását, ami — ismerte be — időbe telik. Alan Joyce, Qantas-vezér — aki nem csak arról nevezetes, hogy légitársaságát a tönk széléről visszahozta, hanem, hogy melegségét nyíltan vállalja — mondta, hogy náluk nemre, származásra, szexuális orientációra tekintet nélkül a legrátermettebb munkaerőt keresik. Hozzátette: a Qantas-menedzsment több, mint harmada nő. A pilóták és műszakiak közt még alacsony az arányuk.

Hogy került elő mindez?

A IATA Sydney-i közgyűlését záró sajtótájékoztatón az Abu Dzabi-i kolléga firtatta, hogy elnökként kitűzött feladatai mellett fontosnak tartja-e az ágazatban a nemek egyenlőbb megoszlását. A kolléga nem véletlen szegezte al Bakernek a kérdést. Az idei közgyűlés egyik hot topic-ja volt nemek iparági egyenlősége. „Hat öltönybe bújt pasas a diverzitásról beszél” — mulatott jót Richard Quest a színpadi látványon, amikor 5 légitársaság vezérigazgatóival cserélt eszmét a közgyűlés első délutánjának egy panelbeszélgetésén. Az urak némiképp zavarba jöttek, de nem hagyták a feladott labdát elveszni. Calin Rovinescu, az Air Canada vezérigazgatója megjegyezte, hogy a vállalati kommunikációs valamint a jogi osztályon magas a nők aránya, de például a karbantartáson alacsony. „Mindenkinek megadjuk a lehetőséget, lássuk mit kezd vele” — tette hozzá Rovinescu. A KLM-vezérigazgató Pieter Elbers szerint dolgoznak az ügyön. „Bárcsak gyorsabban menne!” — mondta. „De nem ötünk feladata ezt megvitatni, a hölgyeket is be kell vonni” — toldotta meg bölcsen.

A hölgyek ugyanezen a napon egy másik panelben lettek bevonva. „A bizalom hiánya az alapoktól a csúcsig kísér minket. Több kockázatot kell vállalni, hogy a férfiak bizalmát elnyerjük” — osztotta meg tapasztalatát Mandi Samson, az Air Namibia ügyvezető igazgatója. Cégük vezetésében négy nő is szerepet válllal. Szélestörzsű flottájuk gerincét adó Airbus A330-asaikon két női kapitány is szolgál. Szerinte a nők erősségei a hatékony figyelemmegosztás és a kreativitás. „Két munkahelyen dolgozunk: a cégnél és otthon a családért. A kettő együtt nehéz, különösen, ha nincs társunk” — így Mylène Scholnick, az International Aviation Women's Association egykori elnöke, a vezetőség tagja. Mandi Samson szerint szintén sokat nyom a latba a támogató családi háttér. Hasonlóan a kulturális gyökerekhez. „A kormányok a tudatállapot, hozzáállás megváltozásáért nem sokat tudnak tenni, annál többet az oktatáshoz való hozzáférésért, azért, hogy mindkét nem egyenlő mértékben részesüljön magas szintű oktatásban” — osztotta meg a panel két résztvevője a helyzet hatékony kezelésének egy receptjét.


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.