Hogy gondolta Akbar al Baker?

A Qatar Airways vezérigazgatója a IATA 74. Sydney-i közgyűlésének záró sajtótájékoztatóján hökkentette meg egy megjegyzésével az egybegyűlt újságírókat. Mondandója azonban kapcsolható az idei közgyűlés egyik fontos témájához.

Sokan nem tudták eldönteni, hogy komolyan vegyék-e a IATA elnöki székébe aznap beiktatott Akbar al Baker megjegyzését, mely szerint egy légitársaságot „persze, hogy egy férfinak kell vezetnie, mivel ez egy óriási kihívásokkal járó pozíció.” Sokan komolyan vették és láttak is neki elmeszelni a dohai légitársaság első emberét. Többen viszont felfedezni vélték benne azt a görbe tükrös, Michael O' Leary-s marketing szándékot, amit olykor meg-megenged magának. Biztos, hogy ezúttal is beszélnek majd róla és a Qatar Airways-ről. Hogy előbbi mondatával zavart okozott az erőben mi sem bizonyítja jobban, hogy a IATA sajtófőnöke, Tony Concil kérte Bakert: „Kérem, ne mondjon félreérthető dolgokat!” Al Baker, érezve, hogy nem mindenki vélte észrevenni mondatában a görbe tükröt, komolyra fordítva a szót elmondta, hogy a Qatar Airways-nél egyre több nő dolgozik. Nem csupán utaskísérőként, hanem egyéb területen is szaparodik a számuk. Képzési programjaikra jelentkezők 60%-a nő.

Akbar al Baker kicsivel később, Qatar fejléces üzenetben a twitteren követte meg bocsánatkérésében azokat, akiket sajtótájékoztatón tett kijelentésével megsértett.

Az előbbi jelenetet majdnem rezzenéstelen arccal figyelő Alexandre de Juniac IATA-vezérigazgató a szót átvéve felhívta a figyelmet, hogy a IATA szintén komolyan gondolja a női nem minél intenzívebb bevonását, ami — ismerte be — időbe telik. Alan Joyce, Qantas-vezér — aki nem csak arról nevezetes, hogy légitársaságát a tönk széléről visszahozta, hanem, hogy melegségét nyíltan vállalja — mondta, hogy náluk nemre, származásra, szexuális orientációra tekintet nélkül a legrátermettebb munkaerőt keresik. Hozzátette: a Qantas-menedzsment több, mint harmada nő. A pilóták és műszakiak közt még alacsony az arányuk.

Hogy került elő mindez?

A IATA Sydney-i közgyűlését záró sajtótájékoztatón az Abu Dzabi-i kolléga firtatta, hogy elnökként kitűzött feladatai mellett fontosnak tartja-e az ágazatban a nemek egyenlőbb megoszlását. A kolléga nem véletlen szegezte al Bakernek a kérdést. Az idei közgyűlés egyik hot topic-ja volt nemek iparági egyenlősége. „Hat öltönybe bújt pasas a diverzitásról beszél” — mulatott jót Richard Quest a színpadi látványon, amikor 5 légitársaság vezérigazgatóival cserélt eszmét a közgyűlés első délutánjának egy panelbeszélgetésén. Az urak némiképp zavarba jöttek, de nem hagyták a feladott labdát elveszni. Calin Rovinescu, az Air Canada vezérigazgatója megjegyezte, hogy a vállalati kommunikációs valamint a jogi osztályon magas a nők aránya, de például a karbantartáson alacsony. „Mindenkinek megadjuk a lehetőséget, lássuk mit kezd vele” — tette hozzá Rovinescu. A KLM-vezérigazgató Pieter Elbers szerint dolgoznak az ügyön. „Bárcsak gyorsabban menne!” — mondta. „De nem ötünk feladata ezt megvitatni, a hölgyeket is be kell vonni” — toldotta meg bölcsen.

A hölgyek ugyanezen a napon egy másik panelben lettek bevonva. „A bizalom hiánya az alapoktól a csúcsig kísér minket. Több kockázatot kell vállalni, hogy a férfiak bizalmát elnyerjük” — osztotta meg tapasztalatát Mandi Samson, az Air Namibia ügyvezető igazgatója. Cégük vezetésében négy nő is szerepet válllal. Szélestörzsű flottájuk gerincét adó Airbus A330-asaikon két női kapitány is szolgál. Szerinte a nők erősségei a hatékony figyelemmegosztás és a kreativitás. „Két munkahelyen dolgozunk: a cégnél és otthon a családért. A kettő együtt nehéz, különösen, ha nincs társunk” — így Mylène Scholnick, az International Aviation Women's Association egykori elnöke, a vezetőség tagja. Mandi Samson szerint szintén sokat nyom a latba a támogató családi háttér. Hasonlóan a kulturális gyökerekhez. „A kormányok a tudatállapot, hozzáállás megváltozásáért nem sokat tudnak tenni, annál többet az oktatáshoz való hozzáférésért, azért, hogy mindkét nem egyenlő mértékben részesüljön magas szintű oktatásban” — osztotta meg a panel két résztvevője a helyzet hatékony kezelésének egy receptjét.


Perelnek a londoni taxisok, elegük van a Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van a Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy megsértette a taxizás szabályait és szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.