Idén „csak” 11 millió eurós veszteséggel számol a Tarom

Egyelőre úgy tűnik, a román állam nem tudja megállítani a Tarom légitársaság zuhanórepülését. S habár a 2014-ben elkönyvelt 25 millió eurós veszteséggel szemben a 2015-re tervezett 11 millió mínusz akár sikernek is elkönyvelhető, a problémák rövid távon ennél sokkal súlyosabbak.

A légitársaság a Wizz Airrel szemben már elvesztette piacvezetői helyét Romániában, most azonban nyakában a belföldi járatok indítását tervező Ryanair is, egy, a közelmúltban kiszivárogtatott audit szerint pedig a Tarom veszteségeinek legszélesebb lefolyója a gépek üzembetartási költsége. Erre az állami légitársaság évente kb. 100 millió eurót költ, de az elemzés szerint a beszerzési összevisszaság miatt minden alkatrészt, részegységet felárral vásárolnak meg, gyakran olyasmit, amire nem is lenne szükség.

Amennyiben az állami tőkeinjekció elmarad – s erre árgus szemekkel figyelnek Brüsszelben –, akkor a meglévő flotta gépei lassan hangárokban fognak porosodni. A gépek felének kora 22 év, 2016 nyarán már kénytelenek lesznek két régi Airbus 310-est kivonni a forgalomból, amelyekhez már alkatrészeket sem gyártanak, s kérdés, hogy a szintén matuzsálemi Boeing 737-esekből hány szállhat még fel jövőre.

A Tarom vezérigazgatója, Christian Heinzmann szerint a kiút három évnél nem öregebb gépek lízingelése lenne, kérdés viszont, hogy a fenntartó közlekedési tárca hajlandó lesz-e erre pénzt adni. Az igazgató számításai alapján az új gépekkel 30 százalékkal csökkenthetnék a fenntartási költségeket.

Az 1989-es rendszerváltás óta minden kormány ügyelt arra, hogy politikai okokból a nemzeti légitársaságot életben tartsa, viszont a most hatalomra került Dacian Ciolos vezette szakértői kormány már sokkal pragmatikusabb.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.