Idén „csak” 11 millió eurós veszteséggel számol a Tarom

Egyelőre úgy tűnik, a román állam nem tudja megállítani a Tarom légitársaság zuhanórepülését. S habár a 2014-ben elkönyvelt 25 millió eurós veszteséggel szemben a 2015-re tervezett 11 millió mínusz akár sikernek is elkönyvelhető, a problémák rövid távon ennél sokkal súlyosabbak.

A légitársaság a Wizz Airrel szemben már elvesztette piacvezetői helyét Romániában, most azonban nyakában a belföldi járatok indítását tervező Ryanair is, egy, a közelmúltban kiszivárogtatott audit szerint pedig a Tarom veszteségeinek legszélesebb lefolyója a gépek üzembetartási költsége. Erre az állami légitársaság évente kb. 100 millió eurót költ, de az elemzés szerint a beszerzési összevisszaság miatt minden alkatrészt, részegységet felárral vásárolnak meg, gyakran olyasmit, amire nem is lenne szükség.

Amennyiben az állami tőkeinjekció elmarad – s erre árgus szemekkel figyelnek Brüsszelben –, akkor a meglévő flotta gépei lassan hangárokban fognak porosodni. A gépek felének kora 22 év, 2016 nyarán már kénytelenek lesznek két régi Airbus 310-est kivonni a forgalomból, amelyekhez már alkatrészeket sem gyártanak, s kérdés, hogy a szintén matuzsálemi Boeing 737-esekből hány szállhat még fel jövőre.

A Tarom vezérigazgatója, Christian Heinzmann szerint a kiút három évnél nem öregebb gépek lízingelése lenne, kérdés viszont, hogy a fenntartó közlekedési tárca hajlandó lesz-e erre pénzt adni. Az igazgató számításai alapján az új gépekkel 30 százalékkal csökkenthetnék a fenntartási költségeket.

Az 1989-es rendszerváltás óta minden kormány ügyelt arra, hogy politikai okokból a nemzeti légitársaságot életben tartsa, viszont a most hatalomra került Dacian Ciolos vezette szakértői kormány már sokkal pragmatikusabb.


Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.
Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja 

A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.
Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen

Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen 

Eddig huszonhét rakétát indítottak a húszik Izrael légtere ellen, és bejelentették, hogy folytatják a támadást.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.