80 óra közmunkára ítélték a kerékpárost

Nem ma történt, és ne is dörzsöljék elégedetten a tenyerüket az ellentábor tagjai. És még csak nem is nálunk történt. Arról van ugyanis szó, hogy a nálunk sokkalta jobb módú Hollandiában túl sokan közlekednek kerékpárral, ami alkalom adtán akár dugókhoz és balesetekhez vezethet.

A 16,5 millió lakosú országban ugyanis 18 millió kerékpár gurul, aminek következtében a számukra biztosított közlekedési pályák egyre zsúfoltabbak és veszélyesebbek. "Néha olyan tömeg torlódik össze a piros lámpánál, hogy amikor zöldre vált, nem mindenki képes elsőre átjutni a kereszteződésen, meg kell várni a következő szabad jelzést" - mondta Hugo van der Steenhoven, a hollandiai kerékpáros szövetség elnöke.

Mire elég 19 ezer kilométer bringaút?

A hollandok több mint negyede biciklin megy munkába. A reggeli csúcsforgalomban, 8 és 9 óra között 1,75 millió ember nyomja a pedált a számukra biztosított, összesen 19 ezer kilométernyi külön pályán. "Minél többen vannak a bringások, annál kevésbé biztonságosak a kerékpárutak" - húzta alá Frans de Kok, a belga turisztikai szövetség (ANWB) egyik illetékese. Ezeken az útvonalakon egyaránt közlekednek 40 kilométeres sebességgel száguldó sportoló fiatalok, idősebb bevásárló asszonyok és iskolába tartó diákok - ebből sok baleset adódik. Egy versenykerékpárost június 17-én 80 óra közmunkára ítéltek, mert az ország észak-nyugati részén lévő Alkmaarban előzés közben fellökött egy 82 éves bicikliző nőt, aki belehalt a sérülésébe.

Robogók vs. bringások

A statisztikai hivatal közlése szerint 2009-ben 185 kerékpáros vesztette életét közlekedési balesetben. Ellentétben a közúti halálozási statisztika folyamatosan csökkenő adataival, a kerékpárosok esetében ez a szám az évek során nem sokat változott. Hollandiában a leglassúbb, legfeljebb 25 kilométeres sebességgel közlekedő robogók a kerékpárutakat is használhatják, növelve azok zsúfoltságát. Ezeknek a járműveknek a népszerűsége növekvőben van, 2007-hez képest tavaly 63,9 százalékkal többet adtak el belőlük. "Az a baj, hogy a robogók 69 százaléka túl gyorsan halad, és mivel nagyobbak a kerékpároknál, több helyet foglalnak el" - panaszolta Steenhoven. A robogók okozta problémákkal kapcsolatban egyre több bejelentés érkezik, ezért a kerékpáros szövetség vizsgálatot rendelt el erről a kérdésről. Az eredményt az év végére várják. "Az ideális megoldás a kerékpárutak kiszélesítése lenne - magyarázta Frans de Kok, - de ez nem mindenütt lehetséges. Sok helyütt egyszerűen nincs erre hely."

Kérem, figyeljenek egymásra!

Az erősen városiasodott Hollandiában átlagosan 491 fő él egy négyzetkilométeren, ezzel egyike a világ legnagyobb népsűrűségű országainak. A kerékpáros versenyzők szövetségének szóvivője azt is jó megoldásnak tartaná, ha az oszlopban haladó sportolók az úttesten, az autók mellett is közlekedhetnének. "De arra is szükség lenne - vetette fel Rianne Mulder -, hogy az emberek jobban figyeljenek egymásra, használják a csengőt, lassítsanak, ha kell, ne akadályozzák az áthaladást azzal, hogy több irányból egyszerre indulnak meg egymás felé... Ez azonban persze nem csak a kerékpárutak kérdése." (MTI)


Rekordokat döntögető török tulajdonú lounge-nyitás Japánban

Rekordokat döntögető török tulajdonú lounge-nyitás Japánban 

A Turkish Airlines február 5-én megnyitotta az eddigi legnagyobb külföldi lounge-át a Narita Nemzetközi Repülőtéren.
MÁV: a használt mozdony is jobb, mint a semmi

MÁV: a használt mozdony is jobb, mint a semmi 

A MÁV-nak egyre sürgetőbbé vált az új flotta.
Itt az igazság a légifolyosókról és a szabad légtérhasználatról

Itt az igazság a légifolyosókról és a szabad légtérhasználatról 

Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát.
Járatindítás két angliai célállomásra

Járatindítás két angliai célállomásra 

A Jet2.com új járatokat indít az East Midlands Repülőtérre és Newcastle-be.
Égbekiáltóan sok járatkésés és -törlés volt 2024-ben

Égbekiáltóan sok járatkésés és -törlés volt 2024-ben 

A Budapesti Békéltető Testülethez beadott kérelmek tekintetében kiugróan magas volt a járatkésésekkel és -törlésekkel kapcsolatos panaszok száma.
MÁV: teljes névvel utazzon, különben nagy büntetés lehet a vége!

MÁV: teljes névvel utazzon, különben nagy büntetés lehet a vége! 

Nagy felháborodást váltott ki a napokban az egyik internetes oldalon felröppent hír.
Hamarosan  változik a ferihegyi reptér közlekedése – ne a megszokott rutin alapján vezessen!

Hamarosan változik a ferihegyi reptér közlekedése – ne a megszokott rutin alapján vezessen! 

Nemcsak az autósok, hanem a busszal érkezők és azzal távozók is terelő útvonalon közlekednek.
Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”,  csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk

Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”, csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk 

A Wizz Air január 31-ére szóló meghívása alaposan felpörgette az adrenalinszintemet, elvégre nem minden nap zuhanhat le úgy az ember egy repülő fedélzetéről, hogy azt tuti túl is élje – FRISSÍTVE
Sztrájkok okozhatnak fennakadásokat az olasz repülőtereken

Sztrájkok okozhatnak fennakadásokat az olasz repülőtereken  

2025. február 5-én, szerdán a poggyászkezelők tiltakozása miatt részleges sztrájkokra lehet számítani az olaszországi repülőtereken.
Spanyolország: új vasúti bérlet turisták számára

Spanyolország: új vasúti bérlet turisták számára 

 A bérlet többféle utazási lehetőségeket kínál.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.