80 óra közmunkára ítélték a kerékpárost

Nem ma történt, és ne is dörzsöljék elégedetten a tenyerüket az ellentábor tagjai. És még csak nem is nálunk történt. Arról van ugyanis szó, hogy a nálunk sokkalta jobb módú Hollandiában túl sokan közlekednek kerékpárral, ami alkalom adtán akár dugókhoz és balesetekhez vezethet.

A 16,5 millió lakosú országban ugyanis 18 millió kerékpár gurul, aminek következtében a számukra biztosított közlekedési pályák egyre zsúfoltabbak és veszélyesebbek. "Néha olyan tömeg torlódik össze a piros lámpánál, hogy amikor zöldre vált, nem mindenki képes elsőre átjutni a kereszteződésen, meg kell várni a következő szabad jelzést" - mondta Hugo van der Steenhoven, a hollandiai kerékpáros szövetség elnöke.

Mire elég 19 ezer kilométer bringaút?

A hollandok több mint negyede biciklin megy munkába. A reggeli csúcsforgalomban, 8 és 9 óra között 1,75 millió ember nyomja a pedált a számukra biztosított, összesen 19 ezer kilométernyi külön pályán. "Minél többen vannak a bringások, annál kevésbé biztonságosak a kerékpárutak" - húzta alá Frans de Kok, a belga turisztikai szövetség (ANWB) egyik illetékese. Ezeken az útvonalakon egyaránt közlekednek 40 kilométeres sebességgel száguldó sportoló fiatalok, idősebb bevásárló asszonyok és iskolába tartó diákok - ebből sok baleset adódik. Egy versenykerékpárost június 17-én 80 óra közmunkára ítéltek, mert az ország észak-nyugati részén lévő Alkmaarban előzés közben fellökött egy 82 éves bicikliző nőt, aki belehalt a sérülésébe.

Robogók vs. bringások

A statisztikai hivatal közlése szerint 2009-ben 185 kerékpáros vesztette életét közlekedési balesetben. Ellentétben a közúti halálozási statisztika folyamatosan csökkenő adataival, a kerékpárosok esetében ez a szám az évek során nem sokat változott. Hollandiában a leglassúbb, legfeljebb 25 kilométeres sebességgel közlekedő robogók a kerékpárutakat is használhatják, növelve azok zsúfoltságát. Ezeknek a járműveknek a népszerűsége növekvőben van, 2007-hez képest tavaly 63,9 százalékkal többet adtak el belőlük. "Az a baj, hogy a robogók 69 százaléka túl gyorsan halad, és mivel nagyobbak a kerékpároknál, több helyet foglalnak el" - panaszolta Steenhoven. A robogók okozta problémákkal kapcsolatban egyre több bejelentés érkezik, ezért a kerékpáros szövetség vizsgálatot rendelt el erről a kérdésről. Az eredményt az év végére várják. "Az ideális megoldás a kerékpárutak kiszélesítése lenne - magyarázta Frans de Kok, - de ez nem mindenütt lehetséges. Sok helyütt egyszerűen nincs erre hely."

Kérem, figyeljenek egymásra!

Az erősen városiasodott Hollandiában átlagosan 491 fő él egy négyzetkilométeren, ezzel egyike a világ legnagyobb népsűrűségű országainak. A kerékpáros versenyzők szövetségének szóvivője azt is jó megoldásnak tartaná, ha az oszlopban haladó sportolók az úttesten, az autók mellett is közlekedhetnének. "De arra is szükség lenne - vetette fel Rianne Mulder -, hogy az emberek jobban figyeljenek egymásra, használják a csengőt, lassítsanak, ha kell, ne akadályozzák az áthaladást azzal, hogy több irányból egyszerre indulnak meg egymás felé... Ez azonban persze nem csak a kerékpárutak kérdése." (MTI)


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.