80 óra közmunkára ítélték a kerékpárost

Nem ma történt, és ne is dörzsöljék elégedetten a tenyerüket az ellentábor tagjai. És még csak nem is nálunk történt. Arról van ugyanis szó, hogy a nálunk sokkalta jobb módú Hollandiában túl sokan közlekednek kerékpárral, ami alkalom adtán akár dugókhoz és balesetekhez vezethet.

A 16,5 millió lakosú országban ugyanis 18 millió kerékpár gurul, aminek következtében a számukra biztosított közlekedési pályák egyre zsúfoltabbak és veszélyesebbek. "Néha olyan tömeg torlódik össze a piros lámpánál, hogy amikor zöldre vált, nem mindenki képes elsőre átjutni a kereszteződésen, meg kell várni a következő szabad jelzést" - mondta Hugo van der Steenhoven, a hollandiai kerékpáros szövetség elnöke.

Mire elég 19 ezer kilométer bringaút?

A hollandok több mint negyede biciklin megy munkába. A reggeli csúcsforgalomban, 8 és 9 óra között 1,75 millió ember nyomja a pedált a számukra biztosított, összesen 19 ezer kilométernyi külön pályán. "Minél többen vannak a bringások, annál kevésbé biztonságosak a kerékpárutak" - húzta alá Frans de Kok, a belga turisztikai szövetség (ANWB) egyik illetékese. Ezeken az útvonalakon egyaránt közlekednek 40 kilométeres sebességgel száguldó sportoló fiatalok, idősebb bevásárló asszonyok és iskolába tartó diákok - ebből sok baleset adódik. Egy versenykerékpárost június 17-én 80 óra közmunkára ítéltek, mert az ország észak-nyugati részén lévő Alkmaarban előzés közben fellökött egy 82 éves bicikliző nőt, aki belehalt a sérülésébe.

Robogók vs. bringások

A statisztikai hivatal közlése szerint 2009-ben 185 kerékpáros vesztette életét közlekedési balesetben. Ellentétben a közúti halálozási statisztika folyamatosan csökkenő adataival, a kerékpárosok esetében ez a szám az évek során nem sokat változott. Hollandiában a leglassúbb, legfeljebb 25 kilométeres sebességgel közlekedő robogók a kerékpárutakat is használhatják, növelve azok zsúfoltságát. Ezeknek a járműveknek a népszerűsége növekvőben van, 2007-hez képest tavaly 63,9 százalékkal többet adtak el belőlük. "Az a baj, hogy a robogók 69 százaléka túl gyorsan halad, és mivel nagyobbak a kerékpároknál, több helyet foglalnak el" - panaszolta Steenhoven. A robogók okozta problémákkal kapcsolatban egyre több bejelentés érkezik, ezért a kerékpáros szövetség vizsgálatot rendelt el erről a kérdésről. Az eredményt az év végére várják. "Az ideális megoldás a kerékpárutak kiszélesítése lenne - magyarázta Frans de Kok, - de ez nem mindenütt lehetséges. Sok helyütt egyszerűen nincs erre hely."

Kérem, figyeljenek egymásra!

Az erősen városiasodott Hollandiában átlagosan 491 fő él egy négyzetkilométeren, ezzel egyike a világ legnagyobb népsűrűségű országainak. A kerékpáros versenyzők szövetségének szóvivője azt is jó megoldásnak tartaná, ha az oszlopban haladó sportolók az úttesten, az autók mellett is közlekedhetnének. "De arra is szükség lenne - vetette fel Rianne Mulder -, hogy az emberek jobban figyeljenek egymásra, használják a csengőt, lassítsanak, ha kell, ne akadályozzák az áthaladást azzal, hogy több irányból egyszerre indulnak meg egymás felé... Ez azonban persze nem csak a kerékpárutak kérdése." (MTI)


Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton

Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton 

A tavaszi szünetben nosztalgiajáratok közlekednek.
Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet

Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet 

Az utasszállító gép 55 millió dolláros ára 125 százalékkal nőtt volna az Amerikai Egyesült Államokban bevezetett kétoldalú vámok miatt.
Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.