Közösség és dinamizmus a weben

Ma már szinte közhely: az utazási szakmában egyre fontosabb szerep jut az internetalapú megoldásoknak. Azt viszont sokan nem tudják, esetleg csak a saját bőrükön érzik, hogy az utóbbi 2-3 évben megtorpanni látszik az internet száguldása, lassul a növekedés. Az utazók és az utazási szakma is új megoldásokat keres. Alakul a közösségi média, és jön a dynamic packaging.

Az utasok jelentős része már az interneten szedi össze az információt, kapcsolatba lép az utazások szervezőivel, közvetítőkkel és szolgáltatókkal, sőt más utasokkal is. A foglalások egy része is már a weben készül, de ma még nagyon sok a hibrid megoldás, e-mailt küld az utas, telefonál, ezután a folyamat manuális, jelentős emberi erőforrást is igényel. Ezekben az esetekben az internet nem foglalási eszköz, csak a kommunikáció terepe, nem több, mint egy telefon, amin képeket is mutathatunk. Az utazási szakma ugyan folyamatosan igyekszik alkalmazkodni a változó lehetőségekhez, de vajon jó eszközöket választ-e akkor egy iroda, amikor saját közösségeket próbál építeni, vagy amikor a saját katalógus ajánlatait teszi fel a webre? Erre a kérdésre kerestük a választ, külföldi tapasztalatokat böngészve és hazai szakemberekkel beszélgetve.

Horváth Ákos, az idegenforgalomi IT-megoldások fejlesztésével foglalkozó Amadeus magyarországi képviseletének ügyvezető igazgatója szerint az utazók oldaláról egyértelműek az igények, de az utazási irodák nem minden esetben értik és szolgálják ki azokat.

„Magyarországon az utazási iparág egyelőre még lépéshátrányban van az online értékesítés általános tendenciáihoz képest, de láthatók a jelek, hogy ez hamarosan megváltozik, és a magyar irodák is felcsatlakoznak a nyugati irányhoz. Sokan nincsenek tisztában az online értékesítés módszereivel, pedig magától nem működik egy oldal sem. A vásárlói oldalon az individuális megoldások iránti érdeklődés növekszik, és az ilyen fejlesztésekhez szükséges informatikai háttér is biztosított.”

A néha suta, koncepciótlan próbálkozások ellenére is folytatódik a webes eszközök népszerűségének növekedése, ezt bizonyítja Tóth Adrián, a szállodai férőhelyek nagykereskedelmi értékesítésével foglalkozó Go Global Travel területi referense. Szerinte az elmúlt egy-két évben jelentősen nőtt az utazási irodák online foglalások iránti hajlandósága. „Az utóbbi időszakban jelentősen nőtt a last minute foglalások száma. Ami nem csoda, hiszen az online rendszernek, nagy adatbázisnak köszönhetően ez méginkább lehetővé válik és egyben gazdaságosabb felhasználást jelent mindkét fél (utas, utazási iroda) számára.” Molnár Judit, az OTP Travel igazgatója szerint a jövő egyértelműen a személyre szabott online megoldásoké, ők hamarosan bele is vágnak egy komoly fejlesztésbe. „A mostani rendszerünkben az utasoknak lehetőségük van online repülőjegyek és komplett utazási csomagok foglalására és vásárlására, de még az idén tervezünk egy dynamic packaging technológián alapuló rendszert bevezetni, ami nagyobb hatékonyságot jelent a felhasználói oldalon.” Az igazgatónő optimista, a webet nemcsak kommunikációs csatornának tekinti, hanem az üzlet terepének, piactérnek is: „Az a tapasztalatunk, hogy a magyarországi ügyfelekben van egyfajta aggodalom az internetalapú bankkártyás fizetésekkel szemben, de a szemléletváltás egyértelműen elkezdődött, és reményeink szerint a jövőben egyre többen fogják támogatni ezt a fizetési módot, és online zajlik majd a vásárlás teljes folyamata.” Juhász Vera, az YToN által kifejlesztett TraBase termékmenedzsere szerint „a turisztikai szakmát kiszolgáló informatikai cégeknek fontos szem előtt tartaniuk az utazási irodák igényeit. Az elmúlt időszak fejlesztéseit igyekeztünk úgy koordinálni, hogy maximálisan eleget tegyünk az irodák internet felé irányuló törekvéseinek.

Egy olyan, a meglévő weboldalba egyszerűen integrálható, az oldal megjelenésébe belesimuló dynamic packaging eszközt dobtunk piacra, amely megfelelő az irodák elvárásainak, és segítségével az internetre nem mint fenyegetésre, hanem mint egy új értékesítési csatornára tekintenek, amely új utasokat jelent számukra.

” Mi itt, a Turizmus Trend szerkesztőségében igyekszünk lépést tartani a gyorsan fejlődő világgal, érzékeljük, hogy az internet naponta kopogtat az ajtónkon, és úgy döntöttünk, hogy kinyitjuk neki: elindítjuk internet rovatunkat, amely mostantól folyamatosan része lesz az újságnak, tanuljuk meg együtt, hogyan kell utazást „csinálni” az interneten!

A dynamic packaging

Internetalapú technológia, amely lehetővé teszi utazási csomagok valós idejű felépítését. Az árazás is valós idejű, a csomag elemeinek elérhetőségén alapul. Az ajánlatok azonnal foglalhatóak, a repülőjegyek, egyéb részvételi jegyek automatikusan, emberi beavatkozás nélkül készülnek.


Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.