Közösség és dinamizmus a weben

Ma már szinte közhely: az utazási szakmában egyre fontosabb szerep jut az internetalapú megoldásoknak. Azt viszont sokan nem tudják, esetleg csak a saját bőrükön érzik, hogy az utóbbi 2-3 évben megtorpanni látszik az internet száguldása, lassul a növekedés. Az utazók és az utazási szakma is új megoldásokat keres. Alakul a közösségi média, és jön a dynamic packaging.

Az utasok jelentős része már az interneten szedi össze az információt, kapcsolatba lép az utazások szervezőivel, közvetítőkkel és szolgáltatókkal, sőt más utasokkal is. A foglalások egy része is már a weben készül, de ma még nagyon sok a hibrid megoldás, e-mailt küld az utas, telefonál, ezután a folyamat manuális, jelentős emberi erőforrást is igényel. Ezekben az esetekben az internet nem foglalási eszköz, csak a kommunikáció terepe, nem több, mint egy telefon, amin képeket is mutathatunk. Az utazási szakma ugyan folyamatosan igyekszik alkalmazkodni a változó lehetőségekhez, de vajon jó eszközöket választ-e akkor egy iroda, amikor saját közösségeket próbál építeni, vagy amikor a saját katalógus ajánlatait teszi fel a webre? Erre a kérdésre kerestük a választ, külföldi tapasztalatokat böngészve és hazai szakemberekkel beszélgetve.

Horváth Ákos, az idegenforgalomi IT-megoldások fejlesztésével foglalkozó Amadeus magyarországi képviseletének ügyvezető igazgatója szerint az utazók oldaláról egyértelműek az igények, de az utazási irodák nem minden esetben értik és szolgálják ki azokat.

„Magyarországon az utazási iparág egyelőre még lépéshátrányban van az online értékesítés általános tendenciáihoz képest, de láthatók a jelek, hogy ez hamarosan megváltozik, és a magyar irodák is felcsatlakoznak a nyugati irányhoz. Sokan nincsenek tisztában az online értékesítés módszereivel, pedig magától nem működik egy oldal sem. A vásárlói oldalon az individuális megoldások iránti érdeklődés növekszik, és az ilyen fejlesztésekhez szükséges informatikai háttér is biztosított.”

A néha suta, koncepciótlan próbálkozások ellenére is folytatódik a webes eszközök népszerűségének növekedése, ezt bizonyítja Tóth Adrián, a szállodai férőhelyek nagykereskedelmi értékesítésével foglalkozó Go Global Travel területi referense. Szerinte az elmúlt egy-két évben jelentősen nőtt az utazási irodák online foglalások iránti hajlandósága. „Az utóbbi időszakban jelentősen nőtt a last minute foglalások száma. Ami nem csoda, hiszen az online rendszernek, nagy adatbázisnak köszönhetően ez méginkább lehetővé válik és egyben gazdaságosabb felhasználást jelent mindkét fél (utas, utazási iroda) számára.” Molnár Judit, az OTP Travel igazgatója szerint a jövő egyértelműen a személyre szabott online megoldásoké, ők hamarosan bele is vágnak egy komoly fejlesztésbe. „A mostani rendszerünkben az utasoknak lehetőségük van online repülőjegyek és komplett utazási csomagok foglalására és vásárlására, de még az idén tervezünk egy dynamic packaging technológián alapuló rendszert bevezetni, ami nagyobb hatékonyságot jelent a felhasználói oldalon.” Az igazgatónő optimista, a webet nemcsak kommunikációs csatornának tekinti, hanem az üzlet terepének, piactérnek is: „Az a tapasztalatunk, hogy a magyarországi ügyfelekben van egyfajta aggodalom az internetalapú bankkártyás fizetésekkel szemben, de a szemléletváltás egyértelműen elkezdődött, és reményeink szerint a jövőben egyre többen fogják támogatni ezt a fizetési módot, és online zajlik majd a vásárlás teljes folyamata.” Juhász Vera, az YToN által kifejlesztett TraBase termékmenedzsere szerint „a turisztikai szakmát kiszolgáló informatikai cégeknek fontos szem előtt tartaniuk az utazási irodák igényeit. Az elmúlt időszak fejlesztéseit igyekeztünk úgy koordinálni, hogy maximálisan eleget tegyünk az irodák internet felé irányuló törekvéseinek.

Egy olyan, a meglévő weboldalba egyszerűen integrálható, az oldal megjelenésébe belesimuló dynamic packaging eszközt dobtunk piacra, amely megfelelő az irodák elvárásainak, és segítségével az internetre nem mint fenyegetésre, hanem mint egy új értékesítési csatornára tekintenek, amely új utasokat jelent számukra.

” Mi itt, a Turizmus Trend szerkesztőségében igyekszünk lépést tartani a gyorsan fejlődő világgal, érzékeljük, hogy az internet naponta kopogtat az ajtónkon, és úgy döntöttünk, hogy kinyitjuk neki: elindítjuk internet rovatunkat, amely mostantól folyamatosan része lesz az újságnak, tanuljuk meg együtt, hogyan kell utazást „csinálni” az interneten!

A dynamic packaging

Internetalapú technológia, amely lehetővé teszi utazási csomagok valós idejű felépítését. Az árazás is valós idejű, a csomag elemeinek elérhetőségén alapul. Az ajánlatok azonnal foglalhatóak, a repülőjegyek, egyéb részvételi jegyek automatikusan, emberi beavatkozás nélkül készülnek.


Már csak ez hiányzott: hosszabb menetidő a ferihegyi reptér és Budapest között

Már csak ez hiányzott: hosszabb menetidő a ferihegyi reptér és Budapest között 

Az M4-es út felújítása okozza a fennakadást.
Felszáll a SAS

Felszáll a SAS 

Méghozzá, amint a megállapodás létrejön, más tulajdonosi háttérrel, mint eddig.
A Wizz Air járatait is érinti a francia légiforgalmi irányítók sztrájkja

A Wizz Air járatait is érinti a francia légiforgalmi irányítók sztrájkja 

A munkabeszüntetés jelentős torlódást idézett elő az európai légtérben, ami késésekhez és járattörlésekhez vezetett.
E-bike beszerzési program turisztikai vállalkozások számára

E-bike beszerzési program turisztikai vállalkozások számára 

Turisztikai tevékenységet végző szervezetek és vállalkozások most akár 4,5 millió forint támogatást is kaphatnak elektromos rásegítésű kerékpárok beszerzésére.
Condor: járatindítás Frankfurt és Budapest között

Condor: járatindítás Frankfurt és Budapest között 

Az új járat része a légitársaság bővülő európai hálózatának, amely a német turisták körében népszerű városi desztinációkat célozza meg.
Bilbao, Wroclaw, Gdansk és Vilnius – egyvalami közös bennük

Bilbao, Wroclaw, Gdansk és Vilnius – egyvalami közös bennük 

Mind a négy izgalmas város már elérhető az ultrafapados légitársaság közvetlen járataival Budapestről.
Száz mozdonnyal erősít a MÁV

Száz mozdonnyal erősít a MÁV  

Ebből harminc már megérkezett.
Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen!

Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen! 

Tudnivalók, ha autóval indul útnak, és szeretné elkerülni a kellemetlen meglepetéseket.
Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban

Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban 

Sűrűbben járnak a repülőtéri BKK-járatok júliusban és augusztusban.
Emirates: nyári-téli újdonságok

Emirates: nyári-téli újdonságok 

A légitársaság újabb útvonalakon vezeti be a Prémium Turistaosztályt, és tovább bővíti menetrendjét a téli időszakra.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.