Közösség és dinamizmus a weben

Ma már szinte közhely: az utazási szakmában egyre fontosabb szerep jut az internetalapú megoldásoknak. Azt viszont sokan nem tudják, esetleg csak a saját bőrükön érzik, hogy az utóbbi 2-3 évben megtorpanni látszik az internet száguldása, lassul a növekedés. Az utazók és az utazási szakma is új megoldásokat keres. Alakul a közösségi média, és jön a dynamic packaging.

Az utasok jelentős része már az interneten szedi össze az információt, kapcsolatba lép az utazások szervezőivel, közvetítőkkel és szolgáltatókkal, sőt más utasokkal is. A foglalások egy része is már a weben készül, de ma még nagyon sok a hibrid megoldás, e-mailt küld az utas, telefonál, ezután a folyamat manuális, jelentős emberi erőforrást is igényel. Ezekben az esetekben az internet nem foglalási eszköz, csak a kommunikáció terepe, nem több, mint egy telefon, amin képeket is mutathatunk. Az utazási szakma ugyan folyamatosan igyekszik alkalmazkodni a változó lehetőségekhez, de vajon jó eszközöket választ-e akkor egy iroda, amikor saját közösségeket próbál építeni, vagy amikor a saját katalógus ajánlatait teszi fel a webre? Erre a kérdésre kerestük a választ, külföldi tapasztalatokat böngészve és hazai szakemberekkel beszélgetve.

Horváth Ákos, az idegenforgalomi IT-megoldások fejlesztésével foglalkozó Amadeus magyarországi képviseletének ügyvezető igazgatója szerint az utazók oldaláról egyértelműek az igények, de az utazási irodák nem minden esetben értik és szolgálják ki azokat.

„Magyarországon az utazási iparág egyelőre még lépéshátrányban van az online értékesítés általános tendenciáihoz képest, de láthatók a jelek, hogy ez hamarosan megváltozik, és a magyar irodák is felcsatlakoznak a nyugati irányhoz. Sokan nincsenek tisztában az online értékesítés módszereivel, pedig magától nem működik egy oldal sem. A vásárlói oldalon az individuális megoldások iránti érdeklődés növekszik, és az ilyen fejlesztésekhez szükséges informatikai háttér is biztosított.”

A néha suta, koncepciótlan próbálkozások ellenére is folytatódik a webes eszközök népszerűségének növekedése, ezt bizonyítja Tóth Adrián, a szállodai férőhelyek nagykereskedelmi értékesítésével foglalkozó Go Global Travel területi referense. Szerinte az elmúlt egy-két évben jelentősen nőtt az utazási irodák online foglalások iránti hajlandósága. „Az utóbbi időszakban jelentősen nőtt a last minute foglalások száma. Ami nem csoda, hiszen az online rendszernek, nagy adatbázisnak köszönhetően ez méginkább lehetővé válik és egyben gazdaságosabb felhasználást jelent mindkét fél (utas, utazási iroda) számára.” Molnár Judit, az OTP Travel igazgatója szerint a jövő egyértelműen a személyre szabott online megoldásoké, ők hamarosan bele is vágnak egy komoly fejlesztésbe. „A mostani rendszerünkben az utasoknak lehetőségük van online repülőjegyek és komplett utazási csomagok foglalására és vásárlására, de még az idén tervezünk egy dynamic packaging technológián alapuló rendszert bevezetni, ami nagyobb hatékonyságot jelent a felhasználói oldalon.” Az igazgatónő optimista, a webet nemcsak kommunikációs csatornának tekinti, hanem az üzlet terepének, piactérnek is: „Az a tapasztalatunk, hogy a magyarországi ügyfelekben van egyfajta aggodalom az internetalapú bankkártyás fizetésekkel szemben, de a szemléletváltás egyértelműen elkezdődött, és reményeink szerint a jövőben egyre többen fogják támogatni ezt a fizetési módot, és online zajlik majd a vásárlás teljes folyamata.” Juhász Vera, az YToN által kifejlesztett TraBase termékmenedzsere szerint „a turisztikai szakmát kiszolgáló informatikai cégeknek fontos szem előtt tartaniuk az utazási irodák igényeit. Az elmúlt időszak fejlesztéseit igyekeztünk úgy koordinálni, hogy maximálisan eleget tegyünk az irodák internet felé irányuló törekvéseinek.

Egy olyan, a meglévő weboldalba egyszerűen integrálható, az oldal megjelenésébe belesimuló dynamic packaging eszközt dobtunk piacra, amely megfelelő az irodák elvárásainak, és segítségével az internetre nem mint fenyegetésre, hanem mint egy új értékesítési csatornára tekintenek, amely új utasokat jelent számukra.

” Mi itt, a Turizmus Trend szerkesztőségében igyekszünk lépést tartani a gyorsan fejlődő világgal, érzékeljük, hogy az internet naponta kopogtat az ajtónkon, és úgy döntöttünk, hogy kinyitjuk neki: elindítjuk internet rovatunkat, amely mostantól folyamatosan része lesz az újságnak, tanuljuk meg együtt, hogyan kell utazást „csinálni” az interneten!

A dynamic packaging

Internetalapú technológia, amely lehetővé teszi utazási csomagok valós idejű felépítését. Az árazás is valós idejű, a csomag elemeinek elérhetőségén alapul. Az ajánlatok azonnal foglalhatóak, a repülőjegyek, egyéb részvételi jegyek automatikusan, emberi beavatkozás nélkül készülnek.


Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.