Magyarország és Dél-Korea számára is kölcsönös előnyökkel járna egy új, Budapest és Szöul között közlekedő menetrendszerinti légi járat elindítása – hangsúlyozta Varga Mihály a Chang-Hoon Chivel, Dél-Korea egyik legjelentősebb légitársaságának, a Korean Air elnökével folytatott tárgyalásról. A két ország közötti új légügyi megállapodás született tavaly májusban, amely alapján az uniós előírásokkal összhangban direkt utasforgalmi és áruszállító járatok üzemeltetésére nyílt lehetőség.
A Magyar-Koreai Gazdasági Együttműködési Bizottság holnapi ülésén a turizmus kiemelt napirendi pont lesz – tudatta a tárcavezető, hozzátéve: a számok már most is igazolják törekvéseket és a két ország turisztikai együttműködésében rejlő további lehetőséget. A KSH adatai szerint a dél-koreai turisták száma jelentősen növekedett az elmúlt években, tavaly 120 ezren érkeztek Magyarországra. Dél-Korea a vendégek tekintetében első számú küldőpiacunk az ázsiai térségből - szögezte le a szakminiszter.
Varga Mihály a szöuli tárgyalást értékelve elmondta: a Korean Air nyitott megvizsgálni az új útvonal lehetőségét, amelyben szerepet játszik a turisztikai együttműködésen kívül az egyre növekvő áruforgalom is. Mintegy 80 ezer tonna légiárunak minősülő termék kereskedelme folyik évente Korea és Magyarország között – ismertette a miniszter kiemelve: a magyar kormány kiemelt célja a befektetések elősegítése a kulcsfontosságú szektorokban, ezért kedvező feltételeket biztosít a beruházásokhoz, például egy európai kiszolgáló központ létrehozásához.
Erőteljes keleti nyitás a turizmusban
Magas szintű szakmai tárgyalások, tanulmányutak, sajtómegjelenések, koreai nyelvű honlap és kiadvány Magyarországról – többek között ezeket az eszközöket veti be a Magyar Turizmus Zrt. a dél-koreai turisták megnyerése érdekében, számolt be róla a Magyar Turizmus Zrt. Dr. Faragó Péter vezérigazgató és Langer Katalin nemzetközi és kongresszusi igazgató január végén Dél-Koreában – a Budapest Airport képviselőivel közösen – folytatott tárgyalásainak fókuszában a Magyarországra irányuló turizmus élénkítése és egy közvetlen légi összeköttetés létrehozása volt.
A magyar delegáció januári dél-koreai útját komoly médiaérdeklődés övezte: a Golf & Travel magazin februári számában terjedelmes interjú jelent meg dr. Faragó Péter vezérigazgatóval, melyet egész évben újabb megjelenések követnek havi gyakorisággal, Magyarország mint turisztikai desztináció bemutatása céljából. Szintén a magyar delegáció látogatásával összefüggésben sugárzott egy Magyarországot bemutató videót a Lotte JTB vasárnapi televíziós Home Shopping műsora.
A JStar forgatócsoportja pedig azzal a céllal látogat hazánkba február végén, hogy egy 40 perces filmet forgasson Magyarországról.
A Magyar Turizmus Zrt. megújuló külpiaci tevékenységének fókuszába a piaci potenciál alapján szegmentált országcsoportok területén végzett, koncentrált marketing-kommunikációs feladatok ellátása került. A kiemelten megcélzott országcsoportok közé tartozik a kelet-ázsiai régió is, ahol Kína és Japán mellett egyre nagyobb hangsúlyt kap a dél-koreai turisztikai piac meghódítása is.
A Koreai Köztársaságból 2015-ben több mint 106 ezer vendég érkezett Magyarországra, akik több mint 143 ezer vendégéjszakát töltöttek el hazánk kereskedelmi szálláshelyein a KSH adatai szerint. A tavaly regisztrált vendégéjszakák száma közel 11%-kal haladta meg az előző évi adatot.
"Magyarország a jövő piaca lehet a koreai turisták számára"
Az ázsiai küldőpiacok kapcsán a legtöbb hazai turisztikai szakembernek Japán és Kína jut először eszébe, pedig a Dél-Koreai Köztársaságból közel annyi turista érkezik hozzánk, mint Japánból, a növekedés tempója pedig sokkal gyorsabb, mint a kínai relációban - számoltunk be róla tavaly szeptemberben. Ezért is volt hasznos az a szakmai nap, amelyet a Magyar Turizmus Zrt. szervezett a Budapesti Gazdasági Fősikola, a Budapest Airport és a Koreai Kulturális Központ támogatásával Budapesten.
A jelenlegi növekedés tartós lehet, mivel a magyar turizmus kilátásai is jók - mondta a kulturális központ vezetője, Kim Jae Hwan. Magyarország a jövő piaca lehet a koreai turisták számára, ugyanis egyre jobban érdekli őket Kelet-Európa. Az is elhangzott, hogy túlnyomó többségük csoporttal érkezik, alig marad többet nálunk egy éjszakánál, és a Bécs-Prága-Budapest háromszöget járja végig.
Aranyossy Mihály, a Magyar Turizmus Zrt. irodavezetője hozzátette, hogy közel 100 ezer turista érkezett hozzánk tavaly Dél-Koreából, az eltöltött vendégéjszakáik száma megközelítette a 130 ezret. Az is látszik viszont, hogy az átlagos tartózkodási idejük csupán 1,3 éjszaka, míg a kínai vendégek 1,9 éjszakát maradnak.
Sztojanovits Kristóf, az MT Zrt. regionális marketingigazgatója adott részletes elemzést a koreai turisták utazási szokásairól. Elmondta, hogy nagyon szembetűnő a koreai forgalom felfutása: míg 2009-ben csupán 34 ezer koreai vendégéjszakát regisztráltak nálunk, addig 2013-ban már 102 ezret. Ehhez képest is kiugró a növekedés 2014-ben: a vendégszám 40, a vendégéjszakák száma 26%-kal ugrott meg egyetlen év alatt, így az év végére a koreai vendégéjszaka-szám elérheti a 150 ezret, és így megelőzheti Japánt a küldőországok között.
Ázsiai turisták vendégéjszakáinak száma
|
Kína |
Japán |
Dél-Korea |
2011 |
116 100 |
134 700 |
60 700 |
2012 |
127 900 |
153 000 |
71 000 |
2013 |
138 500 |
162 800 |
102 000 |
2014 |
160 700 |
146 400 |
129 000
|
A dél-koreai turistákat azért is szeretjük különösen, mert 91%-uk szállodában száll meg, így adózott jövedelem keletkezik a gazdaságban. Érdekes jelenség ugyanakkor, hogy 22%-uk érkezik csak repülővel, a többség busszal fedezi fel hazánkat. Ennek egyértelműen az az oka, hogy a Korean Air légitársaság Bécsbe és Prágába összesen heti hét járatot üzemeltet, a három főváros között pedig busszal közlekednek.
Dél-Korea: ahol az ultramodern a tradicionálissal keveredik
Imagine your Korea – vagyis képzeld el a saját Koreádat! Ezzel a címmel rendeztek egy különleges estet a Koreai Kulturális Központban a Koreai Idegenforgalmi Hivatal, a JTB Hungary, a Lotte Hotels & Resorts és a Turkish Airlines részvételével tavaly novemberben. Az esemény előadásokkal, valamint az ország egyedülálló kultúrájának bemutatásával igyekezett közelebb hozni Dél-Koreát a látogatókhoz.
„Dél-Koreára csak a tavalyi évben több mint 14 millió utazó volt kíváncsi világszerte, ezzel pedig a világ legnépszerűbb turisztikai célpontjai közé tartozik” – árulta el felvezetőjében Young M. Jun, a Koreai Idegenforgalmi Hivatal vezetője. Hogy ez minek köszönhető? Az ország emberközeliségének, barátságos hangulatának és lenyűgöző kultúrájának, amihez még inkább hozzátesz Dél-Korea könnyű elérhetősége is - írtuk akkor.
Forrás: Turizmus Online
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.