Légitársaságok, amelyek csődbe mentek vagy átalakultak 2024-ben

A légiközlekedési iparágnak 2024-ben is jelentős kihívásokkal szembesült, és 14 légitársaság szüntette be működését pénzügyi okok vagy a piaci körülmények miatt.

Akiknek az Airlines Ratings cikke szerint ezeknek a légitársaságoknak véget ért a működésük 2024-ben:

CSA – a Cseh Köztársaság légitársasága

 A már-már történelmi CSA, mindössze két Airbus A320-as flottával működött, miután 2021-ben a koronavírus-járvány után már egyszer majdnem összeomlott. 2024-ben a Smartwings átvette a tevékenységét, és a CSA-t holdingtársasággá alakították át, és ezzel véget ért a SkyTeam szövetségben való tagsága.

Bonza – Ausztrália 

A Bonza, egy ambiciózus fapados légitársaság volt, amelynek célja ausztrál piacok kiszolgálása volt, 2024 közepén viszont mégis leállította működésést.


Fotó: Pixabay

Nordica – Észtország

Az Estonian Air 2015-ös összeomlása után az Észtország zászlóshajójaként indult Nordica az elmúlt években áttért a teljes bérbeadásra és az ACMI szolgáltatásokra. A jelentős erőfeszítések azonban elmaradtak, és a légitársaság 2024 novemberében beszüntette működését.

A FlyArna – Örményország

 A FlyArna, az Air Arabia és egy helyi partner közös vállalata Örményország nemzeti légitársasága szeretett volna lenni. A többi fapados légitársaság, például a FlyOne és a Wizz Air, valamint a nagyobb oroszországi és közel-keleti légitársaságok versenye azonban kevés teret hagyott számára a régió kicsi és kiegyensúlyozatlan piacán. A légitársaság három Airbus A320-as repülőgépet üzemeltetett, de januárban beszüntette működését, és márciusban visszavonták az üzembentartási engedélyét.

Humo Air – Üzbegisztán

A Humo Air fapados légitársaság 2023 decemberében indult, és az egyik legrövidebb élettartamú légitársaság lett a repülés történetében. A tervek szerint 2025-ig 18 repülőgépből álló flottát kívánt üzemeltetni, és 60 célállomást terveztek kiszolgálni, de a légitársaság 2024-ben beszüntette működését.


Fotó: Pixabay

A Jetlines kanadai fapados légitársaság 2022-ben kezdte meg működését négy Airbus A320-as repülőgépből álló flottával, majd 2024-ben pénzügyi nehézségek miatt beszüntette a repülést. A 2020-ban alapított kínai OTT Airlines a China Eastern Airlines leányvállalataként több mint 20 kínai gyártmányú ARJ21 típusú repülőgépet üzemeltetett, egészen 2024-ig, amikor beszüntették a működést, és flottáját és útvonalait az anyavállalatába integrálták.

További megszűnt légitársaságok a kanadai Lynx Air, az natiguau LIAT, az amerikai Tailwind Air, az izlandi Eagle Air és a kambodzsai Lamnei Airlines.

Átalakulás történt többek között az Air Malta, az Air Vanuatu, az amerikai Spirit, és az indiai Vistara légitársaságoknál-


Elindult a Scoot Bécs-Szingapúr járata

Elindult a Scoot Bécs-Szingapúr járata 

Ünnepélyes keretek között fogadták Bécsben a Scoot első közvetlen szingapúri járatát.
Több ország is csatlakozott a spanyolok poggyász csatájához

Több ország is csatlakozott a spanyolok poggyász csatájához 

Tizenkét ország fogyasztóvédelmi szervezete csatlakozott a spanyol kezdeményezéshez.
IATA: Erősödő nyereség a szélsőséges időjárás ellenére is

IATA: Erősödő nyereség a szélsőséges időjárás ellenére is 

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint a légitársaságok a gazdasági és geopolitikai bizonytalanságok ellenére is erős nyereséggel számolhatnak 2025-ben.
Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.