Légitársaságok, amelyek csődbe mentek vagy átalakultak 2024-ben

A légiközlekedési iparágnak 2024-ben is jelentős kihívásokkal szembesült, és 14 légitársaság szüntette be működését pénzügyi okok vagy a piaci körülmények miatt.

Akiknek az Airlines Ratings cikke szerint ezeknek a légitársaságoknak véget ért a működésük 2024-ben:

CSA – a Cseh Köztársaság légitársasága

 A már-már történelmi CSA, mindössze két Airbus A320-as flottával működött, miután 2021-ben a koronavírus-járvány után már egyszer majdnem összeomlott. 2024-ben a Smartwings átvette a tevékenységét, és a CSA-t holdingtársasággá alakították át, és ezzel véget ért a SkyTeam szövetségben való tagsága.

Bonza – Ausztrália 

A Bonza, egy ambiciózus fapados légitársaság volt, amelynek célja ausztrál piacok kiszolgálása volt, 2024 közepén viszont mégis leállította működésést.


Fotó: Pixabay

Nordica – Észtország

Az Estonian Air 2015-ös összeomlása után az Észtország zászlóshajójaként indult Nordica az elmúlt években áttért a teljes bérbeadásra és az ACMI szolgáltatásokra. A jelentős erőfeszítések azonban elmaradtak, és a légitársaság 2024 novemberében beszüntette működését.

A FlyArna – Örményország

 A FlyArna, az Air Arabia és egy helyi partner közös vállalata Örményország nemzeti légitársasága szeretett volna lenni. A többi fapados légitársaság, például a FlyOne és a Wizz Air, valamint a nagyobb oroszországi és közel-keleti légitársaságok versenye azonban kevés teret hagyott számára a régió kicsi és kiegyensúlyozatlan piacán. A légitársaság három Airbus A320-as repülőgépet üzemeltetett, de januárban beszüntette működését, és márciusban visszavonták az üzembentartási engedélyét.

Humo Air – Üzbegisztán

A Humo Air fapados légitársaság 2023 decemberében indult, és az egyik legrövidebb élettartamú légitársaság lett a repülés történetében. A tervek szerint 2025-ig 18 repülőgépből álló flottát kívánt üzemeltetni, és 60 célállomást terveztek kiszolgálni, de a légitársaság 2024-ben beszüntette működését.


Fotó: Pixabay

A Jetlines kanadai fapados légitársaság 2022-ben kezdte meg működését négy Airbus A320-as repülőgépből álló flottával, majd 2024-ben pénzügyi nehézségek miatt beszüntette a repülést. A 2020-ban alapított kínai OTT Airlines a China Eastern Airlines leányvállalataként több mint 20 kínai gyártmányú ARJ21 típusú repülőgépet üzemeltetett, egészen 2024-ig, amikor beszüntették a működést, és flottáját és útvonalait az anyavállalatába integrálták.

További megszűnt légitársaságok a kanadai Lynx Air, az natiguau LIAT, az amerikai Tailwind Air, az izlandi Eagle Air és a kambodzsai Lamnei Airlines.

Átalakulás történt többek között az Air Malta, az Air Vanuatu, az amerikai Spirit, és az indiai Vistara légitársaságoknál-


SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség

SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség  

A Singapore Airlines (SIA) Csoport megállapodásokat írt alá a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) beszerzéséről.
Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.
Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja 

A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.