A Wizz Air nagyjából 150 millió euró bevételre számít a részvénykibocsátásból. A közlemény nem tartalmazott részleteket, hogy pontosan milyen áron és milyen számban kezdik árulni a Wizz Air részvényeit, de a tőzsdei bevezetés várhatóan 2015 első negyedévében történik majd. A közlemény idézte Váradi József vezérigazgatót, aki szerint az alacsony áraik sok közép és kelet-európai fogyasztónak nyújtanak lehetőséget olcsó légi utazáshoz, és olyan piacokon működnek, ahol jelentős növekedési lehetőségek vannak.
Kedvezőbb a helyzet a tőzsdei bevezetésre
Váradi József elmondta, a tőzsdei bevezetés új távlatokat nyit a Wizz Airnek, mivel eddig a tőkéhez való hozzájutás korlátozott volt. A bevezetés után - amelyet még az első negyedévben lezárnak - jelentősen javul a cég likviditása, hitelképessége, olcsóbban kaphatnak hitelt, és erre megfelelő stratégiai pozíciót lehet építeni - fejtette ki.
Hozzátette: a részvények 20 százaléka kerülhet piacra, a másodlagos piac mértékét viszont Váradi József egyelőre nem tudta megbecsülni. A cél a pénzügyi teljesítmény maximalizálása - tette hozzá.
Váradi József kitért arra is, hogy a közép-kelet-európai térségben 300 millió ember él, az elkölthető jövedelmük azonban a töredéke a nyugat-európainak, ezért szükség van a térségben diszkont légitársaságra, ez pedig megfelelő alapot ad a Wizz Air növekedéséhez. Bár a keleti piacok felé is nyitottak, Váradi József elmondása szerint a Wizz Air fejlődése az uniós piacon is megalapozott, mivel bevételük 91 százaléka az unión belül keletkezik.
Kérdésre válaszolva közölte: 2015 novemberétől csak 230 ülőhelyes Airbus A321-esek érkeznek a flottába, ezeknek a mostani A320-asokkal szemben 9 százalékkal alacsonyabb az egy székre jutó üzemeltetési költsége.
A Wizz Air szerdán azt közölte, hogy nagyjából 150 millió euró bevételre számít a részvénykibocsátásból. A közlemény nem tartalmazott részleteket, hogy pontosan milyen áron és milyen számban kezdik árulni a Wizz Air részvényeit.
Forrás: MTI