A toulouse-i székhelyű repülőgépgyártó csütörtöki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a globális utas- és teherszállító flotta a mai 18.500 gépről 37.500-ra emelkedik és kivonnak a forgalomból mintegy 12.400 régebbi, kevésbé üzemanyag-takarékos repülőt. Az így keletkező mintegy 31 ezres igény összértéke 4,6 billió dollár az Airbus becslései szerint.
Elsősorban a nagy távolságú útvonalakon repülő gépekre mutatkozik igény, de a regionális és belföldi piacon is növekedéssel számolnak. Összességében az Airbus közel 9300 szélestörzsű utas- és teherszállító repülőgép iránti keresletet prognosztizál a következő húsz évre, 2,5 billió dollár értékben. Ez az összes forgalomba kerülő új repülőgép 30 százalékát teszi ki, értékben pedig a teljes flotta 55 százalékát az előrejelzés időszakában. Ezek csaknem felét az ázsiai-csendes-óceáni régió légitársaságainak szállítják le.
Az egyfolyosós gépek piacán az Airbus prognózisa több mint 22.000 új repülőgép iránti igényt jelez 2,1 billió dollár értékben. Ez kétezerrel több, mint amit az előző prognózis mutatott, és az összes új gép 70 százalékának felel meg, értékben pedig a teljes piac 45 százalékát képviseli. Ezek iránt a gépek iránt szintén Ázsiában hatalmas az igény a kínai és indiai diszkont légitársaságok növekvő igénye miatt.
Előrejelzésükben kitértek arra, hogy Ázsiában a középosztálybeliek száma 2033-ra megnégyszereződik, míg globálisan a föld lakosságának 33 százalékáról 63 százalékra emelkedik. A nagy légiközlekedési csomópontok száma megduplázódik és 91-re emelkedik.
Forrás: MTI