Megregulázná az IATA a fegyelmezetlen utasokat

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint egyre több a fegyelmezetlen utas a repülőgépek fedélzetén, ezért további lépéseket sürget a szervezet.

Az IATA közleménye szerint 2015-ben 10.854 esetben kellett intézkedni nem megfelelően viselkedő utassal szemben, vagyis minden ezerkétszázötödik járatra jutott egy eset. Ez 16 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

Az esetek döntő többségében szóbeli inzultus éri a személyzetet, vagy az utasok figyelmen kívül hagyják a légiutas-kísérők utasításait. Az esetek 11 százalékában fizikai bántalmazás is éri a személyzetet, vagy a többi utast, de olyan is előfordul, hogy a dühöngő utas a repülőgépet kezdi el rongálni. A kiváltó ok legtöbbször a beszállás előtti alkohol- és/vagy drogfogyasztás.

Alexandre de Juniac, az IATA vezérigazgatója a romló adatok miatt arra hívta fel az országok figyelmét, hogy ratifikálják jogrendjükbe a Montreal Protokollt, amely az ilyen esetekben az eljáráshoz szükséges nemzetközi jogi keretet biztosítja. A 2014-ben keletkezett ajánlást eddig hat ország iktatta jogrendjébe.

Tavaly például két kínai turista útban Thaiföldről a dél-kínai Nankingba összekülönbözött a légiutas-kísérőkkel. Az egyik utas a vita hevében az egyik thai légikisasszonyt hátulról leöntötte a tésztaleveshez kért forró vízzel. A másik nem folyamodott tettlegességhez, de megfenyegette a személyzetet, hogy felrobbantja a repülőgépet. A történtekről telefonos amatőr videofelvétel is készült, a gép végül visszafordult.

De a Nemzeti Turistaügynökség a kínaiak figyelmét már arra is felhívta, hogy ne nyitogassák a vészkijárat ajtaját. Történt ugyanis, hogy egy fiatal kínai polgárt tíz napra lecsuktak, mert kinyitotta a vészkijárat ajtaját, emiatt csak nagy késéssel tudott elindulni a Southern Airlines Boeing 737-es gépe, de volt olyan hölgy is, aki vécére akart menni, majd a vészkijárat ajtaját feszegette - életében először ült repülőgépen. Van, ahol tiltakozásul nyitogatják a vészkijárat ajtaját: Kunming városában például közölték a pekingi járat utasaival, hogy a hóesés miatt később száll fel a gép, az utasok pedig egy idő után megunták a várakozást, és három vészkijárat ajtaját is kinyitották. Amikor a másodpilóta figyelmeztette őket, hogy ezt nem szabad, akkor leköpték és sértegették őt. A 25 dühös utast aztán a gép elvitte Pekingbe, ahol már rendőrök várták őket.

Az utazók fegyelmezetlenségének egyre szaporodó példái nyomán tavaly óta a szabályszegő kínai turisták nyilvános szégyenlistára kerülnek, amelyen már az első nevek is megjelentek.

Forrás: MTI / Turizmus Online


Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről 

Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.
Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában 

Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.
Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét 

A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.
Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren 

A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.
Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói 

Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.
A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain 

A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.
Emirates és Visit Hungary megállapodás

Emirates és Visit Hungary megállapodás 

Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.
A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát 

A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.
Járattörlések a belgiumi repülőtéren

Járattörlések a belgiumi repülőtéren 

A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.
Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen 

A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.