Az IATA álláspontja szerint annak kellene az utasjogi szabályozások céljának lennie, hogy a minőség javuljon, az Európai Bizottság saját adatai mégis azt mutatják, hogy a késések száma nőtt az ezek és a járattörlések esetére kártérítést előíró EU 261-es rendelet bevezetése óta.
A szervezet felhívja a figyelmet arra is, hogy a jelenlegi rendszer nem ösztönzi a légiközlekedés összes szereplőjét az ügyfélkiszolgálás tökéletesítésére és az infrastruktúra hatékonyabbá tételére. Ezt jól szemlélteti, hogy több mint 20 éve nem történt előrelépés az egységes európai égbolt (SES) felé, amely javítaná a légtér hatékonyságát a kontinensen, és jelentősen csökkentené a késéseket.
Az utasokról történő gondoskodás (pl. étkeztetés, szállodai elhelyezés, transzfer) és a kártérítés a légitársaságokat terheli, függetlenül attól, hogy a légiközlekedési láncolat mely része a hibás – emlékeztetnek.
A szervezet úgy véli, az Európai Bizottságnak a Tanáccsal és a Parlamenttel együtt felül kell vizsgálnia a rendeletet, foglalkoznia kell a kártalanítás arányosságával, valamint azzal, hogy a felelősség méltányosabb megosztásának modellje alapján minden szereplőre ugyanolyan ösztönzők vonatkozzanak a pontos teljesítés érdekében.
Az IATA 11 ország 4700 utasának megkérdezésével végzett kutatása szerint az utasok 91 százaléka egyetértett azzal, hogy minden érintett félnek (légitársaságok, repülőterek, légiforgalmi irányítás) szerepet kellene vállalnia az utasok segítésében.
A teljes cikk ITT olvasható.
Forrás: Airportal.hu