Minél több a bringás, annál biztonságosabb a közlekedés

Az ORFK-OBB főtitkára és a Kerékpárosklub elnöke a sajtótájékoztatón szándéknyilatkozatot írt alá, melyben kifejezték azon törekvésüket, hogy az „Együtt Közlekedünk!” elnevezésű szemléletváltó program megvalósításában - a szakmai szempontok szem előtt tartásával - a két szervezet munkatársai a legjobb tudásuknak megfelelően közreműködnek.

László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke, Kiss Csaba, rendőr alezredes, az ORFK-OBB főtitkára, valamint a készenléti rendőrség képviseletében Pregun Tamás rendőr alezredes közös sajtótájékoztatót tartott 2013. július 26-án az ORFK Teve utcai székháza előtt. Az esemény során a baleseti statisztikai adatok trendjeit bemutatva a kerékpárral közlekedőkre és a közlekedésbiztonságra nézve is kedvező következtetéseket vontak le.

László János beszédében röviden utalt a július 16-18 közötti három napos bicikliseket és motorosokat ellenőrző razziára. A rend őrei a 446 esetből 76 alkalommal találtak kifogásolni valót, ami azt jelentette, hogy az ellenőrzött járművezetők több, mint 80%-a szabályosan közlekedett. Ez nagyon jó arány, és a baleseti adatok is ezt támasztják alá. Ugyanis a kerékpáros közlekedés intenzív növekedése ellenére – talán egyeseknek meglepő módon – nem nőtt a kerékpáros balesetek száma. Sőt, nemcsak a kerékpárral közlekedők, hanem a közlekedésben résztvevő minden fél biztonsága is javult.

Bár Magyarországon nem létezik a közlekedési módok arányát meghatározó teljeskörű forgalommérés, különböző más (piackutatási, mérési, KSH) adatokból és empirikusan is kikövetkeztethető, hogy csökkent a gépjárműforgalom (hiszen folyamatosan csökken a benzineladás a www.petroleum.hu adatai alapján), a kerékpáros forgalom pedig nőtt mind abszolút értékben, mind arányaiban is.

A szakember bemutatta a statisztikai adatokat, miszerint az utóbbi 5 évben 20.000-ről 15.000-re esett vissza a személyi sérüléses balesetek száma, míg a kerékpárral okozott balesetek száma stagnált. Az évente 15 ezret meghaladó balesetből több, mint 13 ezret nem kerékpárosok okoztak (közel kétharmadukat személygépkocsi vezetők). Örvendetes hír, hogy a balesetben meghaltak száma mind az összes, mind a kerékpárral közlekedők esetében kevesebb, mint felére esett vissza. A legtöbb áldozat gépkocsivezető és utasa, azaz ők a legveszélyeztetettebbek. Az látható, hogy a gyalogosok veszélyeztetettebbek a kerékpárral közlekedőkhöz képest, és az is elmondható, hogy a kerékpárosok inkább elszenvedik, mintsem okozzák a halálos végkimenetelű baleseteket.

A forgalom növekedése ellenére a kerékpárral okozott illetve kerékpárral elszenvedett halálos balesetek száma jelentősen csökkent. Az okozott illetve elszenvedett súlyos balesetek száma stagnált. Csupán a könnyű balesetek számában volt látható növekedés.

A Kerékpárosklub elnöke szerint beigazolódott, amit régóta tudni lehetett külföldi kutatások alapján: a kerékpáros forgalom növekedése növeli a kerékpáros és általános közlekedésbiztonságot. Ezért fontos, hogy a döntéshozók szakmai, politikai és végrehajtói szinten is egyformán azon dolgozzanak végre, hogy a kerékpár fontos és egyenrangú része legyen a főváros és az ország közlekedésének., Hiszen ennek következtében a gépjárművel történő közlekedés körülményei is javulnak (kevesebb lesz a forgalmi dugó), és nemcsak a közlekedés válik jobbá, de településeink is élhetőbbek lesznek.
Beszéde végén László János örömmel adott tájékoztatást a Klub és az ORFK-OBB által közösen megvalósítandó „Együtt Közlekedünk!” elnevezésű szemléletváltó program tervéről is:

A kerékpárral közlekedők számának növelése, valamint a közúti közlekedés biztonságosabbá tétele érdekében több területeken is együtt fog működni a két szervezet. A kerékpáron közlekedőket ért személysérüléses közúti közlekedési baleseteket részletesen kiértékelik, hogy az eredmények alapján infrastruktúra és forgalomszervezési ajánlásokat tehessenek. Továbbá a jövőben szándékukban áll egyeztetni kommunikáció terén. Közös kampányokat is szerveznek, illetve kölcsönösen képviselik a partnerség elvét a közlekedésre nevelésben.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.