Minél több a bringás, annál biztonságosabb a közlekedés

Az ORFK-OBB főtitkára és a Kerékpárosklub elnöke a sajtótájékoztatón szándéknyilatkozatot írt alá, melyben kifejezték azon törekvésüket, hogy az „Együtt Közlekedünk!” elnevezésű szemléletváltó program megvalósításában - a szakmai szempontok szem előtt tartásával - a két szervezet munkatársai a legjobb tudásuknak megfelelően közreműködnek.

László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke, Kiss Csaba, rendőr alezredes, az ORFK-OBB főtitkára, valamint a készenléti rendőrség képviseletében Pregun Tamás rendőr alezredes közös sajtótájékoztatót tartott 2013. július 26-án az ORFK Teve utcai székháza előtt. Az esemény során a baleseti statisztikai adatok trendjeit bemutatva a kerékpárral közlekedőkre és a közlekedésbiztonságra nézve is kedvező következtetéseket vontak le.

László János beszédében röviden utalt a július 16-18 közötti három napos bicikliseket és motorosokat ellenőrző razziára. A rend őrei a 446 esetből 76 alkalommal találtak kifogásolni valót, ami azt jelentette, hogy az ellenőrzött járművezetők több, mint 80%-a szabályosan közlekedett. Ez nagyon jó arány, és a baleseti adatok is ezt támasztják alá. Ugyanis a kerékpáros közlekedés intenzív növekedése ellenére – talán egyeseknek meglepő módon – nem nőtt a kerékpáros balesetek száma. Sőt, nemcsak a kerékpárral közlekedők, hanem a közlekedésben résztvevő minden fél biztonsága is javult.

Bár Magyarországon nem létezik a közlekedési módok arányát meghatározó teljeskörű forgalommérés, különböző más (piackutatási, mérési, KSH) adatokból és empirikusan is kikövetkeztethető, hogy csökkent a gépjárműforgalom (hiszen folyamatosan csökken a benzineladás a www.petroleum.hu adatai alapján), a kerékpáros forgalom pedig nőtt mind abszolút értékben, mind arányaiban is.

A szakember bemutatta a statisztikai adatokat, miszerint az utóbbi 5 évben 20.000-ről 15.000-re esett vissza a személyi sérüléses balesetek száma, míg a kerékpárral okozott balesetek száma stagnált. Az évente 15 ezret meghaladó balesetből több, mint 13 ezret nem kerékpárosok okoztak (közel kétharmadukat személygépkocsi vezetők). Örvendetes hír, hogy a balesetben meghaltak száma mind az összes, mind a kerékpárral közlekedők esetében kevesebb, mint felére esett vissza. A legtöbb áldozat gépkocsivezető és utasa, azaz ők a legveszélyeztetettebbek. Az látható, hogy a gyalogosok veszélyeztetettebbek a kerékpárral közlekedőkhöz képest, és az is elmondható, hogy a kerékpárosok inkább elszenvedik, mintsem okozzák a halálos végkimenetelű baleseteket.

A forgalom növekedése ellenére a kerékpárral okozott illetve kerékpárral elszenvedett halálos balesetek száma jelentősen csökkent. Az okozott illetve elszenvedett súlyos balesetek száma stagnált. Csupán a könnyű balesetek számában volt látható növekedés.

A Kerékpárosklub elnöke szerint beigazolódott, amit régóta tudni lehetett külföldi kutatások alapján: a kerékpáros forgalom növekedése növeli a kerékpáros és általános közlekedésbiztonságot. Ezért fontos, hogy a döntéshozók szakmai, politikai és végrehajtói szinten is egyformán azon dolgozzanak végre, hogy a kerékpár fontos és egyenrangú része legyen a főváros és az ország közlekedésének., Hiszen ennek következtében a gépjárművel történő közlekedés körülményei is javulnak (kevesebb lesz a forgalmi dugó), és nemcsak a közlekedés válik jobbá, de településeink is élhetőbbek lesznek.
Beszéde végén László János örömmel adott tájékoztatást a Klub és az ORFK-OBB által közösen megvalósítandó „Együtt Közlekedünk!” elnevezésű szemléletváltó program tervéről is:

A kerékpárral közlekedők számának növelése, valamint a közúti közlekedés biztonságosabbá tétele érdekében több területeken is együtt fog működni a két szervezet. A kerékpáron közlekedőket ért személysérüléses közúti közlekedési baleseteket részletesen kiértékelik, hogy az eredmények alapján infrastruktúra és forgalomszervezési ajánlásokat tehessenek. Továbbá a jövőben szándékukban áll egyeztetni kommunikáció terén. Közös kampányokat is szerveznek, illetve kölcsönösen képviselik a partnerség elvét a közlekedésre nevelésben.


Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.