Minősítést kapnak az autókölcsönzők is

Az autókölcsönző iparág megítélésének és versenyképességének javítása érdekében egységes minősítési tanúsítvány rendszert dolgozott ki a Magyar Autókölcsönzők Szövetsége (MAKSZ). A szövetség célja, hogy egy speciális kritériumrendszer felállításával növelje az iparág iránti bizalmat.

A minősítési tanúsítvány rendszer mindegy egyes pontja jogszabályi alapokon nyugszik, illetve funkcionális, valamint kényelmi szempontokat szolgál.

„A kritériumok között olyan elvárások szerepelnek, mint például az assistance szolgáltatás, azaz a 24 órás rendelkezésre állás. Ennek feltétele egy 24 órában hívható segélyhívó szám, amelyen a probléma bejelenthető. Az ügyfelek így biztonságban érezhetik magukat, a hiba jellegétől és okozójától függetlenül a cég a bejelentést követően a segítségére siet, legyen akár Németországban, Olaszországban, vagy bárhol. Kiemelten fontos a szerviz garancia, és itt nem a „sufni tuningra” gondolunk, hanem hiteles, vezetett szerviz könyvre. Emellett fontos és kényelmi szempont például, hogy az ügyfelekkel kapcsolatban álló munkatársak beszéljenek idegen nyelveken. A minőségi szolgáltatás sok apró elemből tevődik össze” – hangsúlyozza a Szövetség elnöke, Haraszti Géza.

Előírás továbbá például, hogy az adott szervezet rendelkezzen a szükséges gépjármű biztosításokkal (kötelező, CASCO), illetve, hogy a flottában ne legyenek 80 ezer kilométernél többet futott-, vagy két évnél idősebb autók. A kötelező kritériumok mellett a MAKSZ olyan ajánlásokat is megfogalmaz, amelyeket célszerűnek tart megvalósítani. Ilyen a társadalmi felelősségvállalás, a szolgáltatás orientációs program (hűség-programok), dolgozói motivációs rendszer, továbbá számos teljesítménynövelési fejlesztés megvalósítása.

Az elmúlt éveket vizsgálva az iparágon belül is megfigyelhető egyfajta differenciálódási folyamat, melynek okai elsősorban a szűkülő finanszírozási keretekre vezethetőek vissza.

Haraszti Géza elmondta: „Az egyetlen járható útnak a magasabb minőségi szolgáltatások irányába történő elmozdulást tartjuk, amely ugyan hosszú és nehéz folyamat, de megteremthet egy olyan bizalmi tőkét az iparág irányába, mely a nehéz idők elmúltával megtérülhet”.

A kritériumrendszer bevezetése óta már négy cég is megkapta a minősített tanúsítványt: a Sixt, a Hertz, a Europcar és az Avis.


A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.
Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival

Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival 

Íme, a részletek.
Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines

Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines  

A Turkish Airlines-t „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díjjal tüntette ki az Ishka – egy nemzetközi légiipari pénzügyi és adatelemző cég.
A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította

A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította  

A közel-keleti helyzet további eszkalálódása miatt.
Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.