A mobil check-in legnagyobb előnye az utas szempontjából a rugalmas, egyszerű és kényelmes bejelentkezési folyamat, valamint, hogy a papír-alapú beszállókártya kiváltásával a csekkolásnak ez a módja abszolút környezetbarát.
A mobil check-in használatához egy internetes kapcsolatra képes mobiltelefon szükséges, mellyel elérhető a légitársaság weboldala és a folyamat könnyen lebonyolítható. A név, jegyszám vagy foglalási azonosító megadása után az utas kiválaszthatja ülőhelyét, majd sms-ben vagy e-mailen kérheti beszállókártyáját. Mindkét esetben az utas egy olyan vonalkóddal ellátott virtuális beszállókártyát kap, amelyet a telefon képernyőjén tud megjeleníteni s az ellenőrző pontokon (határőrség, utasbiztonsági vizsgálat), valamint a beszálláskor ezt ellenőrzi a személyzet (Budapesten például egy szkenner segítségével olvassák le a kódot).
A mobil check-in az online bejelentkezéshez hasonlóan 36 órával a járat indulása előtt már elérhető. Ha az utas poggyásszal utazik, akkor azt az erre dedikált pultnál adhatja fel, csakúgy mint egy kioszkos vagy online „csekkolás” esetén.
A beszállókártyát az utastól a fedélzeten is kérhetik, ezért a beszállítás végéig elérhetővé kell tennie mobil készülékén beszállókártyáját.
A mobil check-in bevezetésével egy időben további újdonság, hogy a Malév utasai az online check-in esetén is kérhetik beszállókártyájukat sms-ben.