A változás ideiglenes, de aki arra számítana, hogy csak rövid ideig marad érvényben, az sajnos téved: a korlátozás a várakozások szerint júliusig tart, tehát négy hónapon keresztül biztosan bonyolult lesz a közlekedés arrafelé. Ez pedig tömegeket érinthet, hiszen a Népligeti felüljáró, illetve az alatta lévő kereszteződés Budapest egyik legforgalmasabb útszakasza, áll a vg.hu összeállításában.
A becslések szerint az Üllői út és a Könyves Kálmán körút találkozása felett átívelő híd napi forgalma hozzávetőlegesen 15 ezer jármű irányonként. Vagyis 24 óra leforgása alatt a hídon mintegy 30 ezer jármű halad át.
A zárás azonban csak a befelé tartó közlekedést sújtja, így ennek a mennyiségnek nagyjából a fele szenvedheti el leginkább, hogy az egyik sáv hosszabb időre kiesik a Népligeti felüljárón. Azt is pontosan lehet tudni, hogyan korlátozzák a haladást rajta. A városközpont felé vezető oldalon a külső sávot körülbelül 200 méter hosszban zárják le a Pénzverde előtti résznél. Előzetesen nem állapítható meg, hogy emiatt hogyan rendeződik majd át a közlekedés, mindenesetre az valószínűsíthető, hogy az Üllői úton észak felé tartó forgalom egy része a felüljáró helyett a Könyves Kálmán körúton folytatja útját. Az Üllői úton a reggeli és a délutáni csúcsban lehet számítani nagyobb sorképződésre, a forgalom lassulására.
A BKK ettől függetlenül arra hívta fel a figyelmet, hogy a felüljáró kapacitása a jelenleginél kisebb lesz, ezért a belváros irányába tartóknak a közösségi közlekedést, elsősorban az M3-as metró használatát javasolja.
A lezárások ideje alatt a Budapest, Üllői út–Könyves Kálmán körút feletti híd (Népligeti felüljáró) hídgerendáinak részleges bontási engedélyezési eljárását folytatta le a hatóság. Az engedély megszerzése a Budapest Közút vizsgálatának előfeltétele volt, vagyis ez még nem a végleges bontásról szól, hanem a tartószerkezet állapotfelmérésének elindításához kellett.
A teljes cikk ITT található.
Forrás: vg.hu