Mozgások a fapadosok piacán

Tavaly év végén az amerikai Big Sky Airlines jutott csődbe, most a MAXjet Airwaysnek fellegzett be.

Nem sikerült pótlólagos forrást találnia az amerikai MAXjet Airwaysnek, ezért a karácsonykor bejelentett csődvédelmi kérvény élesbe fordult, így a cég végképp eltűnik a piacról. A kizárólag üzleti utasokra épített működési modell a jelek szerint nem állta ki a próbát. A két éve alapított vállalat London, illetve több észak-amerikai város (New York, Los Angeles, Las Vegas) között ingázott, ám működési költségei tartósan meghaladták a bevételeket. A MAXjet vezetői az egy év alatt 52 százalékkal drágult üzemanyaggal, valamint azzal magyarázták a csődöt, hogy a versenytársak korszerűbb gépeket használnak, emellett az üzleti utasokat is szállító hagyományos légitársaságok jelentősen csökkentették áraikat, így elszívták a cég forgalmának jelentős részét. Ráadásul a Nyitott Égbolt egyezmény értelmében egyre több szolgáltató jelenik meg az észak-atlanti légipiacon, erősítve ezzel a versenyt, írja a Világgazdaásgot idézve az Index. A MAXjetéhez hasonló helyzetbe került az év végén a minneapolisi Big Sky Airlines is.

Közben Európában folytatódik az olcsó légitársaságok közötti egyesülési és felvásárlási harc: a Németország második legnagyobb légitársaságának számító Air Berlin megvenné a turistautakra szakosodott Condort. Az Air Berlin rohamtempóban terjeszkedik: a Condor az idén már a harmadik akvizíciója lehet a DBA és az LTU diszkont-légitársaság megszerzését követően. Kapacitáscsökkentést jelentett be az elmúlt napokban a charterpiac egy másik jelentős szereplője, a TUI Fly: a 2008-as nyári menetrendben az eddigi 56 helyett csak 48 géppel végeznék az utasok fuvarozását, így az eddigi 11 helyett csak 10 millió lesz az eladásra kínált összes repülőjegy száma. Az európai kontinens fapados szolgáltatóinak a kihívásával szembenézve saját olcsó légifuvarozót alapít a cseh nemzeti légitársaság, a CSA. A Click4Skynak nincs saját flottája: anyavállalata, a CSA gépeit venné igénybe, és a normál járatokon kihasználatlan helyeket is értékesítenék az interneten.


Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül

Változás a Wizz Air háza táján – Amelia előtérbe kerül 

A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a légitársaság jelentős változtatásokat vezetett be.
Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás?

Repülőtéren eltűnő poggyászok nyomában: melyik szín a legrosszabb választás? 

A légiközlekedés egyik gyakori problémája – az elveszett vagy eltűnt poggyászok – régóta megoldatlan, és világszerte rengeteg utas számára okoz kellemetlenséget.
Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell!

Ha Ryanairrel utazik, erről a változásról tudnia kell! 

Az ír fapados légitársaságnál a beszállókártyák esetén a közeljövőben új szabályokat vezetnek be.
Veganuár a felhők felett

Veganuár a felhők felett 

Világszerte folyamatosan növekszik a vegán konyhát kedvelő utasok száma.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit

A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit 

Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen

Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen 

A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban

Durván emelkedő kompárak Görögországban 

Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.