Nem sikerült pótlólagos forrást találnia az amerikai MAXjet Airwaysnek, ezért a karácsonykor bejelentett csődvédelmi kérvény élesbe fordult, így a cég végképp eltűnik a piacról. A kizárólag üzleti utasokra épített működési modell a jelek szerint nem állta ki a próbát. A két éve alapított vállalat London, illetve több észak-amerikai város (New York, Los Angeles, Las Vegas) között ingázott, ám működési költségei tartósan meghaladták a bevételeket. A MAXjet vezetői az egy év alatt 52 százalékkal drágult üzemanyaggal, valamint azzal magyarázták a csődöt, hogy a versenytársak korszerűbb gépeket használnak, emellett az üzleti utasokat is szállító hagyományos légitársaságok jelentősen csökkentették áraikat, így elszívták a cég forgalmának jelentős részét. Ráadásul a Nyitott Égbolt egyezmény értelmében egyre több szolgáltató jelenik meg az észak-atlanti légipiacon, erősítve ezzel a versenyt, írja a Világgazdaásgot idézve az Index. A MAXjetéhez hasonló helyzetbe került az év végén a minneapolisi Big Sky Airlines is.
Közben Európában folytatódik az olcsó légitársaságok közötti egyesülési és felvásárlási harc: a Németország második legnagyobb légitársaságának számító Air Berlin megvenné a turistautakra szakosodott Condort. Az Air Berlin rohamtempóban terjeszkedik: a Condor az idén már a harmadik akvizíciója lehet a DBA és az LTU diszkont-légitársaság megszerzését követően. Kapacitáscsökkentést jelentett be az elmúlt napokban a charterpiac egy másik jelentős szereplője, a TUI Fly: a 2008-as nyári menetrendben az eddigi 56 helyett csak 48 géppel végeznék az utasok fuvarozását, így az eddigi 11 helyett csak 10 millió lesz az eladásra kínált összes repülőjegy száma. Az európai kontinens fapados szolgáltatóinak a kihívásával szembenézve saját olcsó légifuvarozót alapít a cseh nemzeti légitársaság, a CSA. A Click4Skynak nincs saját flottája: anyavállalata, a CSA gépeit venné igénybe, és a normál járatokon kihasználatlan helyeket is értékesítenék az interneten.