A BAA győzelmét kommentáló brit sajtó szerint az Egyesült Királyság szabályozott piacaitól való függés csökkentése az egyik fő célja a brit reptérüzemeltető ferihegyi terjeszkedésének - legalábbis ez derül ki az Independent beszámolójából. A lap szerint nyílván az sem véletlen, hogy Mike Clasper, a társaság vezérigazgatója épp a budapesti ügylet bejelentésekor tartotta szükségesnek az esetleges kivonulás felvetését is. A jelenlegi brit szabályozás 2008-ban jár majd le, és a BAA attól tart, hogy rajta keresné meg a légitársaságok támogatásához szükséges pénzt a központi hatóság. Clasper az egyesek által túl magasnak tartott budapesti árat azzal magyarázta, hogy a megállapodás értelmében a 75 százalékos pakett a Budapest Airport nyereségének 99 százalékát jelenti majd a vállalatnak. Clasper szerint Ferihegy az új uniós tagországokban található hasonló létesítmények közül egyike a két legértékesebbnek. Az Independent ezzel kapcsolatban hozzáteszi, hogy információi szerint a BAA a prágai repteret is megvenné, amennyiben eladja azt a cseh kormány. A szintén brit Times arról az ambíciózus tervről tudósított, hogy Clasper évi 40 millióra tornászná fel a jelenlegi 7 millióról a budapesti utasszámot. A szintén a BAA által üzemeltetett londoni Gatwick reptér megközelítőleg ennyi utast fogad jelenleg is. A Times is azt hangsúlyozza, hogy a BAA lépése mögött minden bizonnyal a szabályozott piacoktól való függés csökkentésének szándéka állhat, ugyanis Budapesten a következő 5 évben központilag meghatározott leszállási díjak lesznek érvényben, de utána megszűnik a szabályozás. A Hochtief AG jogi beadványának egyáltalán nincs semmi alapja - vélekedik Mike Clasper, a Ferihegyért folytatott versenyben győztes brit BA Plc. vezérigazgatója, akit a Reuters idézett. A BAA 464,5 milliárd forintos ajánlattal nyerte el a budapesti reptér üzemeltetési jogát, a versenyben a most perre készülő német Hochtief és a szintén német Fraport vett még részt - írja a Napi Online.
Nem volt túl drága Ferihegy?
Nem volt túl drága a Budapest Airport a brit BAA-nak, legalábbis ha igaz, hogy a megállapodás értelmében a 75 százalékos pakett a Budapest Airport nyereségének 99 százalékát jelenti majd a vállalatnak.

Elindult a dunai hajózási szezon
Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit
A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok
2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.

Jönnek az új Bubik
Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt
A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS
Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!
Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba
Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Exkluzív díjátadó a Duna-parton
Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút
Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.