A British Airways jelenleg körülbelül 800 járatot üzemeltet naponta a Heathrow repülőtérről, mintegy 75 000 csomagot szállítva oda-vissza a poggyász csarnokok és a repülőgépek között. A légitársaság a repülőtér üzemeltetőjével és az autonóm jármű-specialistával, az Aurrigóval együttműködve vezető nélküli, kibocsátásmentes járműveket tesztel a poggyászok fuvarozására, amelyek 40 poggyászt képesek elszállítani egy út során. A vezető nélküli szállítóeszközök a legújabb navigációs technológiát használva közlekednek a repülőtér területén, meghatározva a poggyászok szállításának legrövidebb útját, emellett meggyorsítják a poggyász-rakodás folyamatát, ugyanis amint a konténereik megtelnek, azonnal elindulnak a repülőgéphez.
„Mindig arra törekszünk, hogy növeljük a hatékonyságot és korszerűsítsük működésünket annak érdekében, hogy késés nélkül szállítsuk el utasaink poggyászait.” – jelentette ki Raghbir Pattar, a British Airways repülőterekért felelős igazgatója. A légi fuvarozó elkötelezett a fenntartható működés mellett, ugyanis a járművek zéró szén-dioxid-kibocsátásúak, így évente 7400 tonna szén-dioxid kibocsátásától kímélik meg a környezetet. A British Airways emellett távvezérelt, megújuló villamosenergiával működő repülőgépvontató-járműveket üzemeltet rövid-távú járatainak hátratolásához és vontatásához, és környezetbarát elektromos taxikkal szállíttatja prémium tranzit utasait. Amennyiben a próbaidőszak sikeresnek bizonyul, a légitársaság 2021-től tervezi éles üzembe helyezni az önvezető poggyász-szállító járműveket.
Nem a British Airways az egyetlen vállalat, amely autonóm járműveket tesztel: az Etihad önműködő kerekesszékeket tesztelt Abu Dzabi repülőterén, a charleroi-i repülőtér pedig önvezető kisbuszt tesztelt az utasok szállítására. Frankfurtban pedig tavaly a légiáru szállítás terén elsőként vettek be részben vagy teljesen önvezető járműveket.
Forrás: Airportal.hu