Sofőr nélküli poggyászkocsikat tesztelnek Heathrow-n

Autonóm poggyász-szállító járműveket tesztel a British Airways Heathrow repülőterén, amelyek segítségével a brit légitársaság javítaná a járatok pontosságát - írja az AIRportal.hu

A British Airways jelenleg körülbelül 800 járatot üzemeltet naponta a Heathrow repülőtérről, mintegy 75 000 csomagot szállítva oda-vissza a poggyász csarnokok és a repülőgépek között. A légitársaság a repülőtér üzemeltetőjével és az autonóm jármű-specialistával, az Aurrigóval együttműködve vezető nélküli, kibocsátásmentes járműveket tesztel a poggyászok fuvarozására, amelyek 40 poggyászt képesek elszállítani egy út során. A vezető nélküli szállítóeszközök a legújabb navigációs technológiát használva közlekednek a repülőtér területén, meghatározva a poggyászok szállításának legrövidebb útját, emellett meggyorsítják a poggyász-rakodás folyamatát, ugyanis amint a konténereik megtelnek, azonnal elindulnak a repülőgéphez.

 

„Mindig arra törekszünk, hogy növeljük a hatékonyságot és korszerűsítsük működésünket annak érdekében, hogy késés nélkül szállítsuk el utasaink poggyászait.” – jelentette ki Raghbir Pattar, a British Airways repülőterekért felelős igazgatója. A légi fuvarozó elkötelezett a fenntartható működés mellett, ugyanis a járművek zéró szén-dioxid-kibocsátásúak, így évente 7400 tonna szén-dioxid kibocsátásától kímélik meg a környezetet. A British Airways emellett távvezérelt, megújuló villamosenergiával működő repülőgépvontató-járműveket üzemeltet rövid-távú járatainak hátratolásához és vontatásához, és környezetbarát elektromos taxikkal szállíttatja prémium tranzit utasait. Amennyiben a próbaidőszak sikeresnek bizonyul, a légitársaság 2021-től tervezi éles üzembe helyezni az önvezető poggyász-szállító járműveket.

Nem a British Airways az egyetlen vállalat, amely autonóm járműveket tesztel: az Etihad önműködő kerekesszékeket tesztelt Abu Dzabi repülőterén, a charleroi-i repülőtér pedig önvezető kisbuszt tesztelt az utasok szállítására. Frankfurtban pedig tavaly a légiáru szállítás terén elsőként vettek be részben vagy teljesen önvezető járműveket.

Forrás: Airportal.hu


így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.