A megállapodás szerint a lízingcég 74 darab új generációs A320neót, 16 darab most gyártott A320CEót és tíz A321ceót vásárol az európai gyártótól. A CALC rendelésállománya az Airbusnál ezzel 140 gépre növekedett.
3600 rendelés az új A320neo-ra
A hongkongi lízingcéget 2006-ban alapították, a honlapján lévő pénzügyi beszámoló szerint 2013-at 686 millió hongkongi dolláros árbevétellel (mintegy 22 milliárd forint) és 172 millió (mintegy 5,5 milliárd forint) dolláros nyereséggel zárta.
Az európai repülőgépgyár legújabb típusa, az A320neo szeptember 25-én szállt fel először. Eddig a típusra mintegy 3600 rendelés érkezett.
Az A320neo (new engine option) a mostani modell továbbfejlesztett, költséghatékony verziója, amelyre speciális szárnyvégeket (sharkleteket) szerelnek, így csökkentve a légörvényeket, ennek segítségével pedig a fogyasztást. Emellett új, kisebb fogyasztású hajtóműveket is kínál a neo típusokhoz az Airbus, amelyeket az amerikai Pratt & Whittney és az amerikai-francia CFM International szállít. Utóbbi gyártó a típus versenytársához, a Boeing 737 MAX típusához szintén szállít hajtóműveket. A toulouse-i gyártó számításai szerint az egy székre jutó költségek 20 százalékkal csökkenhetnek a mostani A320-asokéhoz képest.
A Boeing tájékoztatása szerint az ugyanilyen kategóriájú, szintén újgenerációs 737 MAX-ra eddig mintegy 2500 megrendelés érkezett, az első példány 2017-ben teljesítheti első kereskedelmi útját.
Forrás: MTI