Barátságok szövődnek a repülőn

A Skyscanner új kutatása szerint az emberek 39%-a kötött már barátságot egy repülőút során, sőt 6 százalékuknak romantikus viszonya is volt már a fedélzeten megismert új ismerőssel. 

A 700 légiutas megkérdezésével készült kutatásból kiderül, ezek a kapcsolatok legtöbbször rövid életűek voltak, 5%-a a válaszadóknak azonban arról számolt be, hogy a fedélzeti találkozást követően a nyaralást is együtt töltötték új barátaikkal. A barátságok 7%-a volt hosszabb életű, ők a nyaralás után is kapcsolatban maradtak, írja a Travel Daily News. 

A közösségi médiák szintén segítenek abban, hogy ezek az ismeretségek hosszabb távon is megmaradjanak, a válaszadók 3%-a ezeken keresztül tartja a későbbi kapcsolatot. 

A KLM új Facebook alkalmazása is erre épít, mint ismeretes ennek segítségével az utasok még indulás előtt megismerhetik azokat, akik egy járaton utaznak majd az illetővel, sőt ki is választhatják, hogy ki mellett ülnének szívesen. Erről kérdeztek a kutatásban, és annak ellenére, hogy 57%-a a válaszdóknak "furcsának" találta a szolgáltatást, minden ötödik ember szívesen használná az alkalmazást és 23% százalékuk döntene amellett, hogy használja a szolgáltatást. 

A Skyscanner utazási szerkesztője, Sam Baldwin szerint az utasok nagy része több élményt szeretne szerezni repülése során, mint pusztán eljutni A-ból B-be, ezt igazolja a kutatás eredménye is, hiszen a fedélzeten meglehetősen gyakori, hogy barátságok vagy szerelmek szövődjenek. Az utazáshoz hozzá tartozik az is, hogy másokkal megismerkedjen az ember és ez az ismerkedés gyakran már a repülőn megkezdődik.


Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.