A 700 légiutas megkérdezésével készült kutatásból kiderül, ezek a kapcsolatok legtöbbször rövid életűek voltak, 5%-a a válaszadóknak azonban arról számolt be, hogy a fedélzeti találkozást követően a nyaralást is együtt töltötték új barátaikkal. A barátságok 7%-a volt hosszabb életű, ők a nyaralás után is kapcsolatban maradtak, írja a Travel Daily News.
A közösségi médiák szintén segítenek abban, hogy ezek az ismeretségek hosszabb távon is megmaradjanak, a válaszadók 3%-a ezeken keresztül tartja a későbbi kapcsolatot.
A KLM új Facebook alkalmazása is erre épít, mint ismeretes ennek segítségével az utasok még indulás előtt megismerhetik azokat, akik egy járaton utaznak majd az illetővel, sőt ki is választhatják, hogy ki mellett ülnének szívesen. Erről kérdeztek a kutatásban, és annak ellenére, hogy 57%-a a válaszdóknak "furcsának" találta a szolgáltatást, minden ötödik ember szívesen használná az alkalmazást és 23% százalékuk döntene amellett, hogy használja a szolgáltatást.
A Skyscanner utazási szerkesztője, Sam Baldwin szerint az utasok nagy része több élményt szeretne szerezni repülése során, mint pusztán eljutni A-ból B-be, ezt igazolja a kutatás eredménye is, hiszen a fedélzeten meglehetősen gyakori, hogy barátságok vagy szerelmek szövődjenek. Az utazáshoz hozzá tartozik az is, hogy másokkal megismerkedjen az ember és ez az ismerkedés gyakran már a repülőn megkezdődik.