Tanácsok átszállásos repülőutakhoz

Most ahhoz adunk néhány tippet, hogyan csökkenthetjük a stresszt egy ilyen út során, illetve hogyan hasznosíthatjuk a reptéri várakozással töltött időt.

Átszállással utazni nem feltétlenül a legkényelmesebb, de sokszor szükséges, elsősorban akkor, ha Európán kívülre utazunk.

Ugyan valamivel körülményesebb, mint a közvetlen utazás, de már a foglalásnál sokat tehetünk azért, hogy optimális legyen az átszállási idő, és akkor se kerüljünk bajba, ha késik az első gépünk. Akárhogy is nézzük, egyszerűbb közvetlen járattal utazni, bárhová is megyünk, de ez sok esetben – már csak földrajzi okok miatt is – nem lehetséges.

De az is lehet, hogy csak napi egy járat indul, hajnalban, de a munkánk miatt ez nem megfelelő időpont számunkra. Ilyen esetekben marad a csatlakozás, viszont ilyenkor nagyobb odafigyeléssel kell megterveznünk az utunkat.

Hagyjunk elég időt az átszállásra!

Foglalásnál arra figyeljünk elsősorban, hogy elegendő időnk legyen eljutni az egyik kaputól a másikig. Szerencsésebb nem kicentizni az érkezést és az indulást, hanem legalább egy órát hagyni rá, de inkább többet. Egy kisebb repülőtér esetén nem tűnik lehetetlennek egy fél órás időintervallum sem, de egy ötperces késés is problémát jelenthet nekünk ilyenkor. Egy több terminálos, település nagyságú reptér esetében (legjobb európai példa erre a londoni Heathrow vagy a párizsi Charles de Gaulle) viszont inkább 3-4 órával számoljunk, hogy csúszás esetén se kelljen stresszeljünk.

Utazzunk egy légitársasággal!

A legjobb, ha egy légitársasággal intézünk mindent: így egy jegyhez tartoznak a beszállókártyáink is. Különösen abból a szempontból fontos ez, hogy ilyen esetben nem kell törődnünk a feladott poggyászunkkal, mivel az a légitársaság feladata, hogy egyik gépről eljuttassák a másikra. Ha menet közben légitársaságot váltunk, a mi dolgunk a csomagunk felvétele és újbóli feladása a csatlakozásnál. Az ezzel járó plusz időt is bele kell ilyenkor számolnunk az utunkba.

Ne a napi utolsó csatlakozásra vegyünk jegyet!

Azért is hasznos, ha egy légitársaságnál foglaljuk a jegyeket, mert így az első gép késése esetén kötelességük biztosítaniuk helyet a következő járatra – már amennyiben az nem teltházas. Ezért az is fontos szempont, hogy ne az aznapi utolsó csatlakozásra váltsunk jegyet, mert az is benne van a pakliban, hogy csúszás esetén csak másnap reggel tudunk tovább menni. Ha külön foglaltunk különböző légitársaságok járataira, akkor késés esetén a másodiknak nem kötelessége helyet biztosítania nekünk.

Töltsünk fel mindent!

A reptéren töltött órákra nem feltétlenül kell “holtidőként” tekinteni, némi előkészülettel és utánajárással könnyen hasznosíthatjuk. Érdemes előre megtervezni, mi az, amit itt is el tudunk/akarunk végezni, és ehhez minden szükséges eszközt vigyünk magunkkal, illetve mentsük le a hozzá kapcsolódó információkat. Ugyan töltőállomásokból egyre több van a reptereken, az a biztos, ha utazás előtt feltöltjük a laptopunkat és a telefonunkat, illetve ha a kézitáskánkban egy powerbanket is tartunk. Egy zajszűrő fejhallgatót is érdemes beszerezni, hogy teljesen ki tudjuk zárni a külvilágot munka közben.

Tovább olvasok >>

 

Forrás: wecotravel.hu


Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén

Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén 

A lett airBaltic légitársaság az első, amely ingyenesen bevezeti a SpaceX Starlink nagysebességű internetet az Airbus A220-300-as flottáján.
Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.