Tanácsok átszállásos repülőutakhoz

Most ahhoz adunk néhány tippet, hogyan csökkenthetjük a stresszt egy ilyen út során, illetve hogyan hasznosíthatjuk a reptéri várakozással töltött időt.

Átszállással utazni nem feltétlenül a legkényelmesebb, de sokszor szükséges, elsősorban akkor, ha Európán kívülre utazunk.

Ugyan valamivel körülményesebb, mint a közvetlen utazás, de már a foglalásnál sokat tehetünk azért, hogy optimális legyen az átszállási idő, és akkor se kerüljünk bajba, ha késik az első gépünk. Akárhogy is nézzük, egyszerűbb közvetlen járattal utazni, bárhová is megyünk, de ez sok esetben – már csak földrajzi okok miatt is – nem lehetséges.

De az is lehet, hogy csak napi egy járat indul, hajnalban, de a munkánk miatt ez nem megfelelő időpont számunkra. Ilyen esetekben marad a csatlakozás, viszont ilyenkor nagyobb odafigyeléssel kell megterveznünk az utunkat.

Hagyjunk elég időt az átszállásra!

Foglalásnál arra figyeljünk elsősorban, hogy elegendő időnk legyen eljutni az egyik kaputól a másikig. Szerencsésebb nem kicentizni az érkezést és az indulást, hanem legalább egy órát hagyni rá, de inkább többet. Egy kisebb repülőtér esetén nem tűnik lehetetlennek egy fél órás időintervallum sem, de egy ötperces késés is problémát jelenthet nekünk ilyenkor. Egy több terminálos, település nagyságú reptér esetében (legjobb európai példa erre a londoni Heathrow vagy a párizsi Charles de Gaulle) viszont inkább 3-4 órával számoljunk, hogy csúszás esetén se kelljen stresszeljünk.

Utazzunk egy légitársasággal!

A legjobb, ha egy légitársasággal intézünk mindent: így egy jegyhez tartoznak a beszállókártyáink is. Különösen abból a szempontból fontos ez, hogy ilyen esetben nem kell törődnünk a feladott poggyászunkkal, mivel az a légitársaság feladata, hogy egyik gépről eljuttassák a másikra. Ha menet közben légitársaságot váltunk, a mi dolgunk a csomagunk felvétele és újbóli feladása a csatlakozásnál. Az ezzel járó plusz időt is bele kell ilyenkor számolnunk az utunkba.

Ne a napi utolsó csatlakozásra vegyünk jegyet!

Azért is hasznos, ha egy légitársaságnál foglaljuk a jegyeket, mert így az első gép késése esetén kötelességük biztosítaniuk helyet a következő járatra – már amennyiben az nem teltházas. Ezért az is fontos szempont, hogy ne az aznapi utolsó csatlakozásra váltsunk jegyet, mert az is benne van a pakliban, hogy csúszás esetén csak másnap reggel tudunk tovább menni. Ha külön foglaltunk különböző légitársaságok járataira, akkor késés esetén a másodiknak nem kötelessége helyet biztosítania nekünk.

Töltsünk fel mindent!

A reptéren töltött órákra nem feltétlenül kell “holtidőként” tekinteni, némi előkészülettel és utánajárással könnyen hasznosíthatjuk. Érdemes előre megtervezni, mi az, amit itt is el tudunk/akarunk végezni, és ehhez minden szükséges eszközt vigyünk magunkkal, illetve mentsük le a hozzá kapcsolódó információkat. Ugyan töltőállomásokból egyre több van a reptereken, az a biztos, ha utazás előtt feltöltjük a laptopunkat és a telefonunkat, illetve ha a kézitáskánkban egy powerbanket is tartunk. Egy zajszűrő fejhallgatót is érdemes beszerezni, hogy teljesen ki tudjuk zárni a külvilágot munka közben.

Tovább olvasok >>

 

Forrás: wecotravel.hu


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.