Tanácsok átszállásos repülőutakhoz

Most ahhoz adunk néhány tippet, hogyan csökkenthetjük a stresszt egy ilyen út során, illetve hogyan hasznosíthatjuk a reptéri várakozással töltött időt.

Átszállással utazni nem feltétlenül a legkényelmesebb, de sokszor szükséges, elsősorban akkor, ha Európán kívülre utazunk.

Ugyan valamivel körülményesebb, mint a közvetlen utazás, de már a foglalásnál sokat tehetünk azért, hogy optimális legyen az átszállási idő, és akkor se kerüljünk bajba, ha késik az első gépünk. Akárhogy is nézzük, egyszerűbb közvetlen járattal utazni, bárhová is megyünk, de ez sok esetben – már csak földrajzi okok miatt is – nem lehetséges.

De az is lehet, hogy csak napi egy járat indul, hajnalban, de a munkánk miatt ez nem megfelelő időpont számunkra. Ilyen esetekben marad a csatlakozás, viszont ilyenkor nagyobb odafigyeléssel kell megterveznünk az utunkat.

Hagyjunk elég időt az átszállásra!

Foglalásnál arra figyeljünk elsősorban, hogy elegendő időnk legyen eljutni az egyik kaputól a másikig. Szerencsésebb nem kicentizni az érkezést és az indulást, hanem legalább egy órát hagyni rá, de inkább többet. Egy kisebb repülőtér esetén nem tűnik lehetetlennek egy fél órás időintervallum sem, de egy ötperces késés is problémát jelenthet nekünk ilyenkor. Egy több terminálos, település nagyságú reptér esetében (legjobb európai példa erre a londoni Heathrow vagy a párizsi Charles de Gaulle) viszont inkább 3-4 órával számoljunk, hogy csúszás esetén se kelljen stresszeljünk.

Utazzunk egy légitársasággal!

A legjobb, ha egy légitársasággal intézünk mindent: így egy jegyhez tartoznak a beszállókártyáink is. Különösen abból a szempontból fontos ez, hogy ilyen esetben nem kell törődnünk a feladott poggyászunkkal, mivel az a légitársaság feladata, hogy egyik gépről eljuttassák a másikra. Ha menet közben légitársaságot váltunk, a mi dolgunk a csomagunk felvétele és újbóli feladása a csatlakozásnál. Az ezzel járó plusz időt is bele kell ilyenkor számolnunk az utunkba.

Ne a napi utolsó csatlakozásra vegyünk jegyet!

Azért is hasznos, ha egy légitársaságnál foglaljuk a jegyeket, mert így az első gép késése esetén kötelességük biztosítaniuk helyet a következő járatra – már amennyiben az nem teltházas. Ezért az is fontos szempont, hogy ne az aznapi utolsó csatlakozásra váltsunk jegyet, mert az is benne van a pakliban, hogy csúszás esetén csak másnap reggel tudunk tovább menni. Ha külön foglaltunk különböző légitársaságok járataira, akkor késés esetén a másodiknak nem kötelessége helyet biztosítania nekünk.

Töltsünk fel mindent!

A reptéren töltött órákra nem feltétlenül kell “holtidőként” tekinteni, némi előkészülettel és utánajárással könnyen hasznosíthatjuk. Érdemes előre megtervezni, mi az, amit itt is el tudunk/akarunk végezni, és ehhez minden szükséges eszközt vigyünk magunkkal, illetve mentsük le a hozzá kapcsolódó információkat. Ugyan töltőállomásokból egyre több van a reptereken, az a biztos, ha utazás előtt feltöltjük a laptopunkat és a telefonunkat, illetve ha a kézitáskánkban egy powerbanket is tartunk. Egy zajszűrő fejhallgatót is érdemes beszerezni, hogy teljesen ki tudjuk zárni a külvilágot munka közben.

Tovább olvasok >>

 

Forrás: wecotravel.hu


Nem közlekednek a TGV-szerelvények, pedig kezdődik a nyári olimpia

Nem közlekednek a TGV-szerelvények, pedig kezdődik a nyári olimpia 

Röviddel a nyári olimpiai megnyitó kezdete előtt nagyszabású támadás érte a francia vasutat, amelynek célpontja a TGV-hálózat megbénítása.
Búcsú a Volánbuszoktól, jönnek helyettük a MÁV Személyszállítási Zrt közlekedési eszközei

Búcsú a Volánbuszoktól, jönnek helyettük a MÁV Személyszállítási Zrt közlekedési eszközei 

MÁV Személyszállítási Zrt. néven folytatja tovább tevékenységét a Volánbusz Zrt. és a MÁV-Start Zrt.
Eltökélt a fenntartható légi közlekedés érdekében a holland légitársaság

Eltökélt a fenntartható légi közlekedés érdekében a holland légitársaság 

Folyékony hidrogén üzemű tesztrepülésen kezd dolgozni a KLM.
Újabb nagy bejelentést tett a Wizz Air: komoly mérföldkőhöz érkeztek

Újabb nagy bejelentést tett a Wizz Air: komoly mérföldkőhöz érkeztek 

Négy új útvonalat és járatbővítést jelentett be a Wizz Air, ezzel a valaha volt legnagyobb légitársaságává nőtte ki magát Magyarországon a rendelkezésre álló helyek számának tekintetében.
A klímaaktivisták elintézték Európa egyik legforgalmasabb repterét

A klímaaktivisták elintézték Európa egyik legforgalmasabb repterét 

Németország legforgalmasabb repülőtere, a frankfurti repülőtér csütörtök reggel több órára felfüggesztette a járatokat, miután klímaaktivisták a kifutópályákra ragasztották magukat.
Nemzetközi design díjak a BAHART új hajóinak

Nemzetközi design díjak a BAHART új hajóinak 

Az esztétikus kialakítású és a legkorszerűbb emissziós előírásoknak megfelelő négy új hajó alig néhány hónappal forgalomba állítása után máris rangos nemzetközi elismeréseket vívott ki.
Kibertámadás érte Split repülőterét

Kibertámadás érte Split repülőterét 

Több tucatnyi repülőgép nem tudott felszállni hétfő este a horvátországi Splitben zsarolási célú kibertámadás miatt, közölte a horvát közlekedési minisztérium.
Az autóval közlekedőknek zárva, a gyalogosoknak nyitva a dunai rakpart

Az autóval közlekedőknek zárva, a gyalogosoknak nyitva a dunai rakpart  

Július 26-tól augusztus 18-ig lezárásra kerül a rakpart teljes területe az autós közlekedés számára és a forgalom helyét a gyalogosok veszik át.
Borrekord a tengeren

Borrekord a tengeren 

Több mint száz díjat nyert ez a hajótársaság.
Babaápolási cikkek, fagyi és ajándékcsomag az ülésen - így várja ez a légi társaság legkisebb utasait

Babaápolási cikkek, fagyi és ajándékcsomag az ülésen - így várja ez a légi társaság legkisebb utasait 

A világ legnagyobb nemzetközi légitársasága pontosan tudja, hogy a gyermekekkel utazók plusz kihívásokkal néznek szembe, épp ezért számos családbarát szolgáltatással könnyíti meg repülőútjukat.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.