„Tisztelt Vezérigazgató Úr! Hosszabb ideje jelzem már, hogy a BKK vezetésének közlekedésszervezési szemléletével nem tudok maradéktalanul egyetérteni” - dörren rá Tarlós István főpolgármester nyílt levele elején Vitézy Dávidra, a BKK vezérére.
Amivel pedig nem ért egyet, azt 20 pontban listázta Tarlós István. Ezek többnyire a főpolgármester szerint indokolatlan buszsávok.
„A problémákat fokozta az autóbuszsávok számának igen gyors növekedése, minden esetben a közúti közlekedés rovására, nem ritkán viszonylag kis mértékű közösségi előny érdekében nagyarányú közúti zavart okozva” - írja Tarlós.
„A főváros közlekedési infrastruktúrája kétségtelenül 20-30 éves lemaradásban van a fejlett nyugat-európai városokhoz viszonyítva. Ezért a BKK nem teheti ugyanazokat a lépéseket, mint ma ezek a városok, mert bizonyos köztes lépéseket nem lehet kihagyni” - fejti ki egy múltbéli utazásra küldve a BKK-vezért.
Tarlós úgy látja, hogy az autós közlekedést indokolatlan ütemben és mértékben szorították vissza az utóbbi években, melyet meg kell szüntetni - utasít a főpolgármester. Szerinte átgondolatlan a kerékpársávok kijelölése is.
A Nagykörúton pedig haladjon még több autó hosszabb zöldeken keresztül. Sőt, amúgy is sok a hosszú piros lámpa sok főútvonalon - véli Tarlós. Az 5-ös busz pedig minek csuklós, ráadásul el sem fér rendesen a Pasaréti téri végállomáson, csak a feltartja forgalmat - dohog a levél írója.
„Az 1-es villamos felújítása eléri majd a Rákóczi híd térségét is. A munkát úgy kell ütemezni, hogy addigra az Árpád híd forgalma zavartalan legyen, nehogy újra megjelenjék a „két híd” effektus” - szólít fel.
Levele utolsó pontjában pedig megfontolásra érdemesnek tartja, hogy a 4-es metró átadását követően a fővárosi forgalomszervezésben szükséges változásokat.
A teljes levelet a cikk alatti csatolt fájlok menüpontból nyithatja meg.