Kevesebb buszsávot, hosszabb zöldeket kér Tarlós

Kevesebb buszsávot, hosszabb zöldeket, több forgalmat a Nagykörútra - ezt kéri a főpolgármester a Budapesti Közlekedési Központ vezérétől.

„Tisztelt Vezérigazgató Úr! Hosszabb ideje jelzem már, hogy a BKK vezetésének közlekedésszervezési szemléletével nem tudok maradéktalanul egyetérteni” - dörren rá Tarlós István főpolgármester nyílt levele elején Vitézy Dávidra, a BKK vezérére.

Amivel pedig nem ért egyet, azt 20 pontban listázta Tarlós István. Ezek többnyire a főpolgármester szerint indokolatlan buszsávok.

„A problémákat fokozta az autóbuszsávok számának igen gyors növekedése, minden esetben a közúti közlekedés rovására, nem ritkán viszonylag kis mértékű közösségi előny érdekében nagyarányú közúti zavart okozva” - írja Tarlós.

 „A főváros közlekedési infrastruktúrája kétségtelenül 20-30 éves lemaradásban van a fejlett nyugat-európai városokhoz viszonyítva. Ezért a BKK nem teheti ugyanazokat a lépéseket, mint ma ezek a városok, mert bizonyos köztes lépéseket nem lehet kihagyni” - fejti ki egy múltbéli utazásra küldve a BKK-vezért.

Tarlós úgy látja, hogy az autós közlekedést indokolatlan ütemben és mértékben szorították vissza az utóbbi években, melyet meg kell szüntetni - utasít a főpolgármester. Szerinte átgondolatlan a kerékpársávok kijelölése is.

A Nagykörúton pedig haladjon még több autó hosszabb zöldeken keresztül. Sőt, amúgy is sok a hosszú piros lámpa sok főútvonalon - véli Tarlós. Az 5-ös busz pedig minek csuklós, ráadásul el sem fér rendesen a Pasaréti téri végállomáson, csak a feltartja forgalmat - dohog a levél írója.

„Az 1-es villamos felújítása eléri majd a Rákóczi híd térségét is. A munkát úgy kell ütemezni, hogy addigra az Árpád híd forgalma zavartalan legyen, nehogy újra megjelenjék a „két híd” effektus” - szólít fel.

Levele utolsó pontjában pedig megfontolásra érdemesnek tartja, hogy a 4-es metró átadását követően a fővárosi forgalomszervezésben szükséges változásokat.

A teljes levelet a cikk alatti csatolt fájlok menüpontból nyithatja meg.


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.