Kevesebb buszsávot, hosszabb zöldeket kér Tarlós

Kevesebb buszsávot, hosszabb zöldeket, több forgalmat a Nagykörútra - ezt kéri a főpolgármester a Budapesti Közlekedési Központ vezérétől.

„Tisztelt Vezérigazgató Úr! Hosszabb ideje jelzem már, hogy a BKK vezetésének közlekedésszervezési szemléletével nem tudok maradéktalanul egyetérteni” - dörren rá Tarlós István főpolgármester nyílt levele elején Vitézy Dávidra, a BKK vezérére.

Amivel pedig nem ért egyet, azt 20 pontban listázta Tarlós István. Ezek többnyire a főpolgármester szerint indokolatlan buszsávok.

„A problémákat fokozta az autóbuszsávok számának igen gyors növekedése, minden esetben a közúti közlekedés rovására, nem ritkán viszonylag kis mértékű közösségi előny érdekében nagyarányú közúti zavart okozva” - írja Tarlós.

 „A főváros közlekedési infrastruktúrája kétségtelenül 20-30 éves lemaradásban van a fejlett nyugat-európai városokhoz viszonyítva. Ezért a BKK nem teheti ugyanazokat a lépéseket, mint ma ezek a városok, mert bizonyos köztes lépéseket nem lehet kihagyni” - fejti ki egy múltbéli utazásra küldve a BKK-vezért.

Tarlós úgy látja, hogy az autós közlekedést indokolatlan ütemben és mértékben szorították vissza az utóbbi években, melyet meg kell szüntetni - utasít a főpolgármester. Szerinte átgondolatlan a kerékpársávok kijelölése is.

A Nagykörúton pedig haladjon még több autó hosszabb zöldeken keresztül. Sőt, amúgy is sok a hosszú piros lámpa sok főútvonalon - véli Tarlós. Az 5-ös busz pedig minek csuklós, ráadásul el sem fér rendesen a Pasaréti téri végállomáson, csak a feltartja forgalmat - dohog a levél írója.

„Az 1-es villamos felújítása eléri majd a Rákóczi híd térségét is. A munkát úgy kell ütemezni, hogy addigra az Árpád híd forgalma zavartalan legyen, nehogy újra megjelenjék a „két híd” effektus” - szólít fel.

Levele utolsó pontjában pedig megfontolásra érdemesnek tartja, hogy a 4-es metró átadását követően a fővárosi forgalomszervezésben szükséges változásokat.

A teljes levelet a cikk alatti csatolt fájlok menüpontból nyithatja meg.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.