Az európai légi forgalom az elmúlt években folyamatosan bővült, ezzel együtt nőtt a hazai légtérben közlekedő gépek száma is. A koronavírus globális terjedése miatt azonban tavasztól jelentős hanyatlás kezdődött meg az ágazatban, az elmúlt időszak alapján eddig soha nem tapasztalt, rendkívül nehéz helyzetbe került az iparág. Szeptember végéig közel 257 ezer átrepülő és több mint 41 ezer le- és felszálló repülőgép biztonságáról gondoskodtak a magyar léginavigációs szakemberek.
A budapesti légikikötő forgalma március 9-én indult csökkenésnek a járvány következtében, az eddigi legdrasztikusabb visszaesést pedig májusban regisztrálta a HungaroControl. Május 2-án mindössze 15 érkező és induló gép vette igénybe a nemzetközi repülőteret, 95 százalékkal kevesebb, mint 2019 azonos napján, amikor 283 gépet fogadtak vagy indítottak.
Bár a nyár elején lassú, de biztató növekedés kezdődött, július második felétől stagnál a forgalom. A járványidőszak legkiemelkedőbb napja augusztus 22-e volt, amikor közel 2000 repülőgépet kezeltek a társaság távolkörzeti, közelkörzeti és tornyos irányítói. Egy évvel korábban, ugyanezen a napon a járatszám kis híján elérte a négyezret.
Jelentősen csökkent a koszovói magas légtér forgalma is, amely április 12-én érte el mélypontját. Ekkor ugyanis összesen 19 járat közlekedett, ami az előző év azonos napjának gépmozgásaihoz képest mintegy 95 százalékos mérséklődés. A forgalom visszarendeződése kezdetben itt is gyorsabb ütemben zajlott, szeptembertől azonban nem tapasztalható lényeges változás.
2020 lehet az első olyan év, amelyben nem valamelyik nyári nap a forgalmi csúcstartó, hiszen drasztikus fordulatnak kellene végbemennie ahhoz, hogy január 6-a elveszítse jelenlegi elsőségét.