Tudja, hogy lehet turistabusszal behajtani a Várba november 1. után?

Szeptember végén értesítette a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az érintetteket a várbéli buszregisztráció október 31-i megszünéséről. November 1-től visszaáll az öt hónapra vállalt koordinálás és regisztráció bonyolítása előtti rend. De nem véglegesen.

„Akármilyen hülyén is hangzik, jót tett a regisztráció bevezetése; a maga módján bevált. Azelőtt káosz volt ott és kupi” — összegzi a majd' öt hónap alatt szerzett tapasztalatait egy, a Budai Várnak tekintélyes forgalmat hozó iroda vezetője. „Az első nap volt a fekete csütörtök, a sor a Ferenciek teréig ért, de 3-4 nap alatt beállt a rend” — emlékszik a kezdeti nehézségekre. Nem mindenki méltatja a rendszert; vannak, akik szerint az I. kerület kezdettől fogva azon dolgozik, hogy megszűnjön a buszbehajtás. A Magyarországi Idegenvezetők Szövetsége (MISZ) vegyes tapasztalatokról számolt be. Meglehet, a káosz megszűnt, de lerövidítette a Várban érdemben eltölthető időt a regisztrációnál történő várakozás, illetve, hogy a busznak ugyanoda kellett visszatérnie, ahol a csoportot kitette. Csak kevés sofőr vállalta be, hogy a Halászbástyánál szállították ki a csoportot. De felvenni ekkor is a Fehérvári kapunál kellett őket.

November 1-től regisztráció nélkül hajthatnak be a csoportokat fuvarozó buszok. Legfeljebb 10 percig tartózkodhatnak bent térítésmentesen, vagyis a ki- és beszállás időtartamára a kialakított fel- és leszállítóhelyeken, így a Fehérvári kapunál kialakított buszöbölben. A rendet közterület-felügyelet vigyázza majd. Január 1-én újabb mélyépítési munkálatok várhatók márciusig. Az időszak alatt a Palota út egy sávon lesz járható. Úgy értesültünk, hogy ez alatt az idő alatt be sem lehet hajtani busszal a Várba.

Hogy ezt követően, a szezon kezdetétől mi lesz, nem tudni. Erről nem sikerült megállapodni azon az október 18-i találkozón, melyen egyebek mellett a MUISZ, MISZ, I. kerület, az MTÜ randevúzott. „A fehér füst nem szállt fel” — ad hangot csalódásának az egyik megkérdezettünk. A következő hónapokban a főszezon lecseng, télen nem fenyeget a napi — hop on-hop off járatok nélkül — akár 250 busz megjelenésének veszélye. A megoldatlan kérdés, hogy a folytatásban hogyan jut be a temérdek, mindenféle korú és állapotú turista a városnézések első számú helyszínére, akikből az MTÜ felméresei szerint június elejétől mostanáig egymillió fordult meg a Várban.

Az utazásszervezőknek azonban időben tájékoztatni kell partnereiket. Az nem működik, hogy március elején veszik ki az akár 1,5 órás programot is jelentő Várat a 3-4 órás városnézésekből. „Ez szerződésszegés, ami sokba kerülhet” — mondja fentebb idézett forrásunk. „Döntsék el végre, mi legyen. Mindenkinek olcsóbb, ha be tudja tartani, amit ígér” — teszi hozzá.

A tapasztalatok szerint hosszú éveknek kell eltelnie, mire egy programból kikerülő attrakció visszaszerzi korábbi látogatószámát. „Az I. kerület érdeke a turizmus megtartása” — vélik többen is.

Úgy tudjuk, hogy hamarosan az egyeztetések újabb fordulója várható.


Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.