Tudja, hogy lehet turistabusszal behajtani a Várba november 1. után?

Szeptember végén értesítette a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az érintetteket a várbéli buszregisztráció október 31-i megszünéséről. November 1-től visszaáll az öt hónapra vállalt koordinálás és regisztráció bonyolítása előtti rend. De nem véglegesen.

„Akármilyen hülyén is hangzik, jót tett a regisztráció bevezetése; a maga módján bevált. Azelőtt káosz volt ott és kupi” — összegzi a majd' öt hónap alatt szerzett tapasztalatait egy, a Budai Várnak tekintélyes forgalmat hozó iroda vezetője. „Az első nap volt a fekete csütörtök, a sor a Ferenciek teréig ért, de 3-4 nap alatt beállt a rend” — emlékszik a kezdeti nehézségekre. Nem mindenki méltatja a rendszert; vannak, akik szerint az I. kerület kezdettől fogva azon dolgozik, hogy megszűnjön a buszbehajtás. A Magyarországi Idegenvezetők Szövetsége (MISZ) vegyes tapasztalatokról számolt be. Meglehet, a káosz megszűnt, de lerövidítette a Várban érdemben eltölthető időt a regisztrációnál történő várakozás, illetve, hogy a busznak ugyanoda kellett visszatérnie, ahol a csoportot kitette. Csak kevés sofőr vállalta be, hogy a Halászbástyánál szállították ki a csoportot. De felvenni ekkor is a Fehérvári kapunál kellett őket.

November 1-től regisztráció nélkül hajthatnak be a csoportokat fuvarozó buszok. Legfeljebb 10 percig tartózkodhatnak bent térítésmentesen, vagyis a ki- és beszállás időtartamára a kialakított fel- és leszállítóhelyeken, így a Fehérvári kapunál kialakított buszöbölben. A rendet közterület-felügyelet vigyázza majd. Január 1-én újabb mélyépítési munkálatok várhatók márciusig. Az időszak alatt a Palota út egy sávon lesz járható. Úgy értesültünk, hogy ez alatt az idő alatt be sem lehet hajtani busszal a Várba.

Hogy ezt követően, a szezon kezdetétől mi lesz, nem tudni. Erről nem sikerült megállapodni azon az október 18-i találkozón, melyen egyebek mellett a MUISZ, MISZ, I. kerület, az MTÜ randevúzott. „A fehér füst nem szállt fel” — ad hangot csalódásának az egyik megkérdezettünk. A következő hónapokban a főszezon lecseng, télen nem fenyeget a napi — hop on-hop off járatok nélkül — akár 250 busz megjelenésének veszélye. A megoldatlan kérdés, hogy a folytatásban hogyan jut be a temérdek, mindenféle korú és állapotú turista a városnézések első számú helyszínére, akikből az MTÜ felméresei szerint június elejétől mostanáig egymillió fordult meg a Várban.

Az utazásszervezőknek azonban időben tájékoztatni kell partnereiket. Az nem működik, hogy március elején veszik ki az akár 1,5 órás programot is jelentő Várat a 3-4 órás városnézésekből. „Ez szerződésszegés, ami sokba kerülhet” — mondja fentebb idézett forrásunk. „Döntsék el végre, mi legyen. Mindenkinek olcsóbb, ha be tudja tartani, amit ígér” — teszi hozzá.

A tapasztalatok szerint hosszú éveknek kell eltelnie, mire egy programból kikerülő attrakció visszaszerzi korábbi látogatószámát. „Az I. kerület érdeke a turizmus megtartása” — vélik többen is.

Úgy tudjuk, hogy hamarosan az egyeztetések újabb fordulója várható.


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.