Új kerékpártárolók országszerte a vasútállomásokon

A kiegészítő vasúti szolgáltatások bővítésével és a bringázás növekvő népszerűségével a budapesti pályaudvarokon is előtérbe került a kerékpártárolók kiépítése. Húsz új bringatámasz szolgálja a biciklivel érkező és továbbinduló utasokat immár a Keleti pályaudvaron is. A fővárosban tavasszal a Déli, a Nyugati és a kelenföldi pályaudvaron épültek kerékpártárolók.

A fővárosban és agglomerációs térségében 2010 és 2013 között közel 1000 biciklis parkolóhely (B+R) létesült a vasútállomásokon és a megállóhelyeken, illetve további mintegy 4000 tároló kialakítása szerepel a tervek között. Egyre több ingázó érkezik ugyanis az elővárosi vasútvonalakról Budapestre, akik bringájukat a vasútállomáson kívánják hagyni és tárolni munkaidejük alatt. Budapest-Keleti pályaudvar Kerepesi út felőli oldalánál a MÁV Zrt. nemrég 20 kerékpártámaszt alakított ki, ami 40 darab kétkerekű számára elegendő. A szeptemberi műszaki átadást követően az utasok már birtokba is vehetik ezeket a tárolókat, ráadásul használatuk a térfigyelő kameráknak köszönhetően biztonságossá vált. A támaszok kivitelezési költsége közel 1 millió 700 ezer forint volt.

A most elkészült kerékpártároló annak a projektnek a része, amelynek keretében korábban kerékpártárolókat alakítottak ki a Nyugati (20 támasz/40 kerékpár), Déli (16 támasz), valamint a kelenföldi pályaudvaron (20 támasz). A megvalósítás valamennyi esetben a MÁV saját forrásaiból történt, a négy budapesti helyszínen a kivitelezés közel nettó 7 millió forintba került.

A vasúttársaság az állomásfejlesztési munkálatok – felújítások, környezetrendezés – során szem előtt tartja a kerékpáros utasok érdekeit is, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) által irányított beruházásoknál kiemelt figyelmet fordít kerékpártárolók kialakítására. A fejlesztéseknél figyelmet fordítanak arra is, hogy azok az utasok, akik kerékpárjukkal együtt vonatoznak, a munkálatok után könnyen megközelíthessék az állomásokat és az utasperonokat.

A NIF a mostani felújítások során a váci állomáson 66 darab, Piliscsabán 62, Pilisvörösváron 60, Solymáron 40, Aquincum megállónál 40, Óbuda állomáson 20 kerékpártárolót épít. Esztergomban 130, Dorogon 10, Leányváron 100, Piliscséven 30, Pilisjászfalun 30, a Székesfehérvár–Kelenföld szakaszon 300 kerékpártárolót adtak át. Ez utóbbi vonalon további 270 tároló megvalósítását tervezik az elővárosi B+R program keretében.

A Szolnok–Debrecen vasútvonal fejlesztése kapcsán Csárdaszálláson 20, Muronyban 24, Karcagon 30 tárolót már átadtak, és hamarosan elkészül a törökszentmiklósi állomás 40 bringatámasza is. Fegyvernek-Örményes állomás 40, Püspökladány 160, Kisújszállás állomás 60, Békéscsaba vasúti csomópont 160, Mezőberény 36 kerékpártárolót kap.

A nemzeti vasúttársaság természetesen nemcsak a kerékpárok tárolására fordít figyelmet, hanem szállításukra is. A MÁV-START Zrt. az utóbbi években több százmillió forintot fordított kerékpáros kocsik kialakítására a biciklisek vonatos utazásának megkönnyítése érdekében. 2010-ben 5 nagy kapacitású vasúti bringaszállító kocsi készült meglévő, selejtezésre váró járművek felújításával, járművenként mintegy 23 millió forint költséggel. 2013-ban további 3 nagy kapacitású szállítókocsi állt forgalomba, a komoly műszaki tartalmú felújítások 35 millió forintba kerültek. Ugyancsak tavaly 8 személykocsiban alakított ki kerékpárszállító szakaszt a vasúttársaság, ezekben az utasok együtt utazhatnak biciklijükkel. Az átalakítás költsége járművenként 7 millió forint volt. A kocsik nyáron a Balaton északi partján közlekednek, a nyári szezonon kívül pedig a Dunakanyar felé veszik az irányt. A 2015 végéig beérkező 42 darab új FLIRT villamos motorvonatban szintén lesz kerékpárszállító szakasz, ez szempont volt a beszerzés során; az első 4 ilyen jármű a múlt héten állt forgalomba.

A MÁV-START a meglévő bringaszállítási kapacitás szinten tartására is figyelmet fordít, ami tízmilliós költséget jelent. A vasútvállalat folyamatosan fejleszti kerékpáros szolgáltatásait annak érdekében, hogy a legtöbb vonaton megoldott legyen a bringák kényelmes elhelyezése, szállítása.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.