Új kerékpártárolók országszerte a vasútállomásokon

A kiegészítő vasúti szolgáltatások bővítésével és a bringázás növekvő népszerűségével a budapesti pályaudvarokon is előtérbe került a kerékpártárolók kiépítése. Húsz új bringatámasz szolgálja a biciklivel érkező és továbbinduló utasokat immár a Keleti pályaudvaron is. A fővárosban tavasszal a Déli, a Nyugati és a kelenföldi pályaudvaron épültek kerékpártárolók.

A fővárosban és agglomerációs térségében 2010 és 2013 között közel 1000 biciklis parkolóhely (B+R) létesült a vasútállomásokon és a megállóhelyeken, illetve további mintegy 4000 tároló kialakítása szerepel a tervek között. Egyre több ingázó érkezik ugyanis az elővárosi vasútvonalakról Budapestre, akik bringájukat a vasútállomáson kívánják hagyni és tárolni munkaidejük alatt. Budapest-Keleti pályaudvar Kerepesi út felőli oldalánál a MÁV Zrt. nemrég 20 kerékpártámaszt alakított ki, ami 40 darab kétkerekű számára elegendő. A szeptemberi műszaki átadást követően az utasok már birtokba is vehetik ezeket a tárolókat, ráadásul használatuk a térfigyelő kameráknak köszönhetően biztonságossá vált. A támaszok kivitelezési költsége közel 1 millió 700 ezer forint volt.

A most elkészült kerékpártároló annak a projektnek a része, amelynek keretében korábban kerékpártárolókat alakítottak ki a Nyugati (20 támasz/40 kerékpár), Déli (16 támasz), valamint a kelenföldi pályaudvaron (20 támasz). A megvalósítás valamennyi esetben a MÁV saját forrásaiból történt, a négy budapesti helyszínen a kivitelezés közel nettó 7 millió forintba került.

A vasúttársaság az állomásfejlesztési munkálatok – felújítások, környezetrendezés – során szem előtt tartja a kerékpáros utasok érdekeit is, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) által irányított beruházásoknál kiemelt figyelmet fordít kerékpártárolók kialakítására. A fejlesztéseknél figyelmet fordítanak arra is, hogy azok az utasok, akik kerékpárjukkal együtt vonatoznak, a munkálatok után könnyen megközelíthessék az állomásokat és az utasperonokat.

A NIF a mostani felújítások során a váci állomáson 66 darab, Piliscsabán 62, Pilisvörösváron 60, Solymáron 40, Aquincum megállónál 40, Óbuda állomáson 20 kerékpártárolót épít. Esztergomban 130, Dorogon 10, Leányváron 100, Piliscséven 30, Pilisjászfalun 30, a Székesfehérvár–Kelenföld szakaszon 300 kerékpártárolót adtak át. Ez utóbbi vonalon további 270 tároló megvalósítását tervezik az elővárosi B+R program keretében.

A Szolnok–Debrecen vasútvonal fejlesztése kapcsán Csárdaszálláson 20, Muronyban 24, Karcagon 30 tárolót már átadtak, és hamarosan elkészül a törökszentmiklósi állomás 40 bringatámasza is. Fegyvernek-Örményes állomás 40, Püspökladány 160, Kisújszállás állomás 60, Békéscsaba vasúti csomópont 160, Mezőberény 36 kerékpártárolót kap.

A nemzeti vasúttársaság természetesen nemcsak a kerékpárok tárolására fordít figyelmet, hanem szállításukra is. A MÁV-START Zrt. az utóbbi években több százmillió forintot fordított kerékpáros kocsik kialakítására a biciklisek vonatos utazásának megkönnyítése érdekében. 2010-ben 5 nagy kapacitású vasúti bringaszállító kocsi készült meglévő, selejtezésre váró járművek felújításával, járművenként mintegy 23 millió forint költséggel. 2013-ban további 3 nagy kapacitású szállítókocsi állt forgalomba, a komoly műszaki tartalmú felújítások 35 millió forintba kerültek. Ugyancsak tavaly 8 személykocsiban alakított ki kerékpárszállító szakaszt a vasúttársaság, ezekben az utasok együtt utazhatnak biciklijükkel. Az átalakítás költsége járművenként 7 millió forint volt. A kocsik nyáron a Balaton északi partján közlekednek, a nyári szezonon kívül pedig a Dunakanyar felé veszik az irányt. A 2015 végéig beérkező 42 darab új FLIRT villamos motorvonatban szintén lesz kerékpárszállító szakasz, ez szempont volt a beszerzés során; az első 4 ilyen jármű a múlt héten állt forgalomba.

A MÁV-START a meglévő bringaszállítási kapacitás szinten tartására is figyelmet fordít, ami tízmilliós költséget jelent. A vasútvállalat folyamatosan fejleszti kerékpáros szolgáltatásait annak érdekében, hogy a legtöbb vonaton megoldott legyen a bringák kényelmes elhelyezése, szállítása.


Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.