A tanulmány tervezett befejezési határideje: 2007. december elseje, bár a projekt nemzetközi jellegére tekintettel lehetséges némi csúszás. Jelenleg mintegy hét kilométeres romániai, illetve egy hétszáz méteres magyarországi szakaszon teljesen hiányzik a vasúti sín a projekt tárgyát képező nyomvonalon. A vasútvonal újraindításának tervezett költsége nagyban függ a választott műszaki-gazdasági megoldástól, a kiegészítő jellegű infrastrukturális fejlesztésektől. A kezdeti durva becslés a komplex felújítást 13 milliárd forintra becsülte. A beruházás költségoldalával szembeállítható várható társadalmi-gazdasági hozadék meghatározása szintén a tanulmány része lesz. A fejlesztés megvalósulásának számos kockázata, buktatója van. Legfontosabb ezek közt a projekt finanszírozása. A térségi szereplők anyagi erőforrásait a tervezett projekt költségigénye meghaladja, így a projekt megvalósításának feltétele a külső források bevonása, amelynek lehetőségeit a jelen tanulmány vizsgálja meg. A tanulmány elkészültét követően (ha az abban szereplő költség-haszon elemzés és „forrástérkép” ad esélyt a projekt finanszírozásának) előkészítenek egy pályázati projektet az Európai Területi Együttműködés keretei közt a teljes szakasz építési engedélyes tervdokumentációjának az elkészítésére. Ennek megvalósulása legkorábban 2008 vége felé várható. Az építési tervdokumentációk birtokában lehet a kiviteli tervezést, illetve magát a kivitelezést komolyan előkészíteni. A projekt élvezi a szomszédos romániai település, Pécska támogatását, szerepel a két megye közös projektlistáján is. Természetesen egy ekkora volumenű beruházás Romániában is csak uniós támogatással valósítható meg – emelte ki végezetül Makai Attila.
Újjáépülhet a vasúti kapcsolat Battonya és Arad között?
Megvalósíthatósági tanulmányt készít a budapesti székhelyű Aditus Kft. a Battonya-Pécska (Románia) vasútvonal újraindításának várható társadalmi, gazdasági hatásairól az INTERREG III/A HURO0602/045 pályázat keretében - erősítette meg értesülésünket Makai Attila regionális igazgató.
A SIA továbbra is állja a Szingapúri Nagydíj főszponzori költségeit
Megszületett a döntés: a Singapore Airlines (SIA) további 4 évig a Forma1 Szingapúri nagydíj főszponzora.
Jól alakulnak az utasszámok Ferihegyen
A Budapest Airport 2024-es éve a várakozásokat meghaladó eredményekkel erősíti meg a repülőtér pozitív lendületét.
Durván emelkedő kompárak Görögországban
Várhatóan nagymértékben emelkednek 2025-ben a görögországi kompjegyárak – akár 12 százalékkal is emelkedhetnek idén májustól.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak
A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?
A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba
A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók
A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.