A tanulmány tervezett befejezési határideje: 2007. december elseje, bár a projekt nemzetközi jellegére tekintettel lehetséges némi csúszás. Jelenleg mintegy hét kilométeres romániai, illetve egy hétszáz méteres magyarországi szakaszon teljesen hiányzik a vasúti sín a projekt tárgyát képező nyomvonalon. A vasútvonal újraindításának tervezett költsége nagyban függ a választott műszaki-gazdasági megoldástól, a kiegészítő jellegű infrastrukturális fejlesztésektől. A kezdeti durva becslés a komplex felújítást 13 milliárd forintra becsülte. A beruházás költségoldalával szembeállítható várható társadalmi-gazdasági hozadék meghatározása szintén a tanulmány része lesz. A fejlesztés megvalósulásának számos kockázata, buktatója van. Legfontosabb ezek közt a projekt finanszírozása. A térségi szereplők anyagi erőforrásait a tervezett projekt költségigénye meghaladja, így a projekt megvalósításának feltétele a külső források bevonása, amelynek lehetőségeit a jelen tanulmány vizsgálja meg. A tanulmány elkészültét követően (ha az abban szereplő költség-haszon elemzés és „forrástérkép” ad esélyt a projekt finanszírozásának) előkészítenek egy pályázati projektet az Európai Területi Együttműködés keretei közt a teljes szakasz építési engedélyes tervdokumentációjának az elkészítésére. Ennek megvalósulása legkorábban 2008 vége felé várható. Az építési tervdokumentációk birtokában lehet a kiviteli tervezést, illetve magát a kivitelezést komolyan előkészíteni. A projekt élvezi a szomszédos romániai település, Pécska támogatását, szerepel a két megye közös projektlistáján is. Természetesen egy ekkora volumenű beruházás Romániában is csak uniós támogatással valósítható meg – emelte ki végezetül Makai Attila.
Újjáépülhet a vasúti kapcsolat Battonya és Arad között?
Megvalósíthatósági tanulmányt készít a budapesti székhelyű Aditus Kft. a Battonya-Pécska (Románia) vasútvonal újraindításának várható társadalmi, gazdasági hatásairól az INTERREG III/A HURO0602/045 pályázat keretében - erősítette meg értesülésünket Makai Attila regionális igazgató.

Elindult a dunai hajózási szezon
Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit
A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok
2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.

Jönnek az új Bubik
Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt
A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS
Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!
Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba
Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Exkluzív díjátadó a Duna-parton
Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút
Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.