Ez a versenyelőny az üzemelési költségekben és így a jegyárakban is érezteti hatását, emelte ki Marjan Rintel elnök-vezérigazgató.
Mint azt korábban mi is megírtuk, a vállalatnak fájdalmas, de határozott döntéseket kellett meghoznia a cég jövője és eredményes működésének biztosítása, illetve az utasok elégedettségének javítása, a munkahelyek megtartása, és a fenntarthatóság terén indított kezdeményezések folytatása érdekében.
"A vezérigazgató egy holland tévécsatornának adott nyilatkozatában felszólította az Európai Bizottságot, hogy pénzügyi intézkedésekkel segítse az európai légitársaságok versenyképességét a kínaiakkal szemben, mert álláspontja szerint utóbbiak méltánytalan előnyt élveznek" - derült ki az AirPortal legfrissebb cikkéből.
Mint írják, a kínai cégek jelentős, 2-4 órával rövidebb útvonalakon repülhetnek az orosz légtéren keresztül, amely jelentős üzemanyag-megtakarítást is eredményez számukra, míg az európai légitársaságoknak a térségben dúló háború miatt 2022.márciusa óta nem használhatják az orosz légteret (az Oroszország ellen hozott szankciók részeként és az azokra adott orosz válaszlépések következtében), ami jelentős többletköltséget eredményez számukra. Ez pedig a repülőjegy árakban is megjelenik.
Úgy tudni, hogy a British Airways és a Lufthansa is Frankfurtból felfüggeszti pekingi járatait, míg a kínai társaságok európai járatai változatlanul ezeken az útvonalakon közlekednek.