"A KLM közleménye szerint bár a kapacitása még mindig nem érte el a járvány előtti szintet, a repülőgépei tele vannak, és a bevételek is növekednek, azonban sok más légitársasághoz hasonlóan pénzügyeire jelentős negatív hatással vannak a magas költségek, a munkaerőhiány, valamint a repülőgépek és alkatrészek szállításainak problémái", olvasható az AirPortal oldalán.
Mint írják, Marjan Rintel elnök- vezérigazgató szerint a vállalatnak fájdalmas, de határozott döntéseket kellett meghoznia a cég jövője és eredményes működésének biztosítása, illetve az utasok elégedettségének javítása, a munkahelyek megtartása, és a fenntarthatóság terén indított kezdeményezések folytatása érdekében.
Az intézkedéscsomagtól a bevételek növekedését és a költségek csökkentését célozták meg, amellyel a holland légitársaság rövid távon 450 millió euróval kívánja javítani működési eredményét, az Air France-KLM csoport terveivel összhangban 2026-2028-ra 8 százalék feletti strukturális haszonkulcsot érne el.
Ennek körében kerülne sor a termelékenység 5 százalékkal történő növelésére, a pilótahiány hatásainak megoldására, a szervezet egyszerűsítésésre, átszervezésésre, a repülési tevékenységhez nem közvetlenül kapcsolódó területek kiszervezésére, megszüntetésére vagy értékesítésére.