Üzleti utaztatókkal spórolhatnának a hazai középvállalkozások

A magyarországi kis- és középvállalkozások többsége nem tervezi csökkenteni az üzleti utazásokra fordított költségeit, ugyanakkor szeretnének spórolni a külföldi kiküldetéseken, ezért szívesen használnak internetes foglalási oldalakat, de hajlandóak lennének együttműködni utazási irodával is – derül ki az Amadeus friss felméréséből.

Átfogó kutatást végzett a vállalati utazások szervezéséről Magyarországon és Közép-és Kelet-Európában az Amadeus globális utazási technológiai szolgáltató vállalat. A társaság magyarországi vezetője Szula Márk mutatta be az elemzés legfontosabb eredményeit.

A felmérést 2016. második felében készítette a társaság megbízásából a Kantar TNS hazánk mellett Csehországban, Lengyelországban, Lettországban, Litvániában és Romániában. Összesen 1002 vállalattól gyűjtöttek be információkat a kérdezőbiztosok, a mintába kerülés feltétele minimum 50 alkalmazott, minimum 50000 euró éves utazási kiadás vagy minimum 250 üzleti út volt évente.

Az adatok összesítése után az derült ki, hogy a közép- és kelet-európai cégek többnyire rendelkeznek üzleti utazásra vonatkozó szabályzattal (62%). Az üzleti utazásokat leggyakrabban átutalással (66%), illetve vállalati hitelkártyával (36%) fizetik ki. A vállalatok több mint fele (53%) nem alkalmaz informatikai megoldást az üzleti utazások foglalásához, illetve az utólagos elszámoláshoz. Több mint egyharmaduk weboldalon (HRS, Booking.com, Skyscanner) foglalja le az utazási szolgáltatásokat.

Biztató, hogy a vállalatok többsége (54%-a) nem tervez költségcsökkentést 2017-ben az üzleti utak tekintetében. Többségük érdeklődik az üzleti utazások menedzselésére és szervezésére alkalmas megoldások iránt (49%).

Az ilyen megoldások akkor érdekes számukra, ha megvan bennük a szolgáltatások összehasonlításának lehetősége (36%), egy helyen érhetők el és foglalhatók a szolgáltatások (39%), egyszerű és átlátható az üzleti út tervezése (28%) és végül, ha hatékony az utólagos elszámolás a munkavállalóval (25%). Az Amadeus szerint több előnnyel is jár a profi üzleti utaztató igénybevétele a cégek számára. A kiszervezés előnye az üzleti utak költségvetésének optimalizálása (25%), a vállalati igényekhez igazított ajánlatok (29%), az átlátható kifizetések, a rejtett költségek (27%) eltüntetése, a megtakarítási lehetőségek az üzleti utak szervezésével és kezelésével kapcsolatban (25%), valamint a hét minden napján, 24 órában elérhető szolgáltatás.

Magyarországi helyzetkép

A felmérés Magyarországra vonatkozó adatai alapvetően nem különböznek a regionális megállapításoktól, azonban van néhány érdekes magyar jelenség. Jól állunk például az üzleti utakra vonatkozó szabályzat tekintetében: a magyar vállalatok 60%-a már kialakított ilyet. Lengyelországban csak a cégek 57, Romániéban pedig a 48%-a rendelkezik hasonló szabályzattal. A fizetési módok tekintetében még mindig az átutalás áll messze az élen, a vállalati hitelkártyát jóval ritkábban használják erre a célra. Arra a kérdésre, hogy használnak-e informatikai megoldásokat az üzleti utak foglalásához, illetve a kiküldetések elszámolásához, a cégek 52%-a válaszolt igennel.

Örvendetes tény, hogy a megkérdezett hazai cégek 70%-a nem tervezi az üzleti utazásokra fordított kiadások csökkentését, míg máshol a régióban alacsonyabb ez az arány. A cégek 71%-a hajlandó lenne együttműködni utazási irodával az üzleti utak megszervezése terén, amennyiben látnák, hogy ez nyereséget jelentene számukra.

Egy utazási iroda esetleges megbízásával kapcsolatban a cégek számára a szolgáltatók ajánlatainak összehasonlíthatósága a leginkább vonzó szempont (41%). Szintén előnyösnek tűnik számukra, hogy a szolgáltatások egy helyen elérhetők (26%) illetve az egyszerűség és az átláthatóság (25%). Akkor vennék többen igénybe egy utazási iroda szolgáltatásait, ha ezzel az üzleti utakra vonatkozó költségeket tudnák optimalizálni (28%), a vállalat egyéni igényeihez igazított ajánlatokat (24%) kapnának és végül ha a kifizetések ezáltal átláthatóbbak lennének, eltűnnének a rejtett költségek (21%).

Az Amadeusról

Az Amadeus az utazási iparág vezető technológiai szolgáltatója. Több mint 190 országban van jelen, több mint 14000 alkalmazottal. 2016-ban 595 millió feldolgozott foglalás történt az Amadeus disztribúciós felületén¸ és 1.4 milliárdan utaztak 2016-ban az Amadeus megoldásaival.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.