Üzleti utaztatókkal spórolhatnának a hazai középvállalkozások

A magyarországi kis- és középvállalkozások többsége nem tervezi csökkenteni az üzleti utazásokra fordított költségeit, ugyanakkor szeretnének spórolni a külföldi kiküldetéseken, ezért szívesen használnak internetes foglalási oldalakat, de hajlandóak lennének együttműködni utazási irodával is – derül ki az Amadeus friss felméréséből.

Átfogó kutatást végzett a vállalati utazások szervezéséről Magyarországon és Közép-és Kelet-Európában az Amadeus globális utazási technológiai szolgáltató vállalat. A társaság magyarországi vezetője Szula Márk mutatta be az elemzés legfontosabb eredményeit.

A felmérést 2016. második felében készítette a társaság megbízásából a Kantar TNS hazánk mellett Csehországban, Lengyelországban, Lettországban, Litvániában és Romániában. Összesen 1002 vállalattól gyűjtöttek be információkat a kérdezőbiztosok, a mintába kerülés feltétele minimum 50 alkalmazott, minimum 50000 euró éves utazási kiadás vagy minimum 250 üzleti út volt évente.

Az adatok összesítése után az derült ki, hogy a közép- és kelet-európai cégek többnyire rendelkeznek üzleti utazásra vonatkozó szabályzattal (62%). Az üzleti utazásokat leggyakrabban átutalással (66%), illetve vállalati hitelkártyával (36%) fizetik ki. A vállalatok több mint fele (53%) nem alkalmaz informatikai megoldást az üzleti utazások foglalásához, illetve az utólagos elszámoláshoz. Több mint egyharmaduk weboldalon (HRS, Booking.com, Skyscanner) foglalja le az utazási szolgáltatásokat.

Biztató, hogy a vállalatok többsége (54%-a) nem tervez költségcsökkentést 2017-ben az üzleti utak tekintetében. Többségük érdeklődik az üzleti utazások menedzselésére és szervezésére alkalmas megoldások iránt (49%).

Az ilyen megoldások akkor érdekes számukra, ha megvan bennük a szolgáltatások összehasonlításának lehetősége (36%), egy helyen érhetők el és foglalhatók a szolgáltatások (39%), egyszerű és átlátható az üzleti út tervezése (28%) és végül, ha hatékony az utólagos elszámolás a munkavállalóval (25%). Az Amadeus szerint több előnnyel is jár a profi üzleti utaztató igénybevétele a cégek számára. A kiszervezés előnye az üzleti utak költségvetésének optimalizálása (25%), a vállalati igényekhez igazított ajánlatok (29%), az átlátható kifizetések, a rejtett költségek (27%) eltüntetése, a megtakarítási lehetőségek az üzleti utak szervezésével és kezelésével kapcsolatban (25%), valamint a hét minden napján, 24 órában elérhető szolgáltatás.

Magyarországi helyzetkép

A felmérés Magyarországra vonatkozó adatai alapvetően nem különböznek a regionális megállapításoktól, azonban van néhány érdekes magyar jelenség. Jól állunk például az üzleti utakra vonatkozó szabályzat tekintetében: a magyar vállalatok 60%-a már kialakított ilyet. Lengyelországban csak a cégek 57, Romániéban pedig a 48%-a rendelkezik hasonló szabályzattal. A fizetési módok tekintetében még mindig az átutalás áll messze az élen, a vállalati hitelkártyát jóval ritkábban használják erre a célra. Arra a kérdésre, hogy használnak-e informatikai megoldásokat az üzleti utak foglalásához, illetve a kiküldetések elszámolásához, a cégek 52%-a válaszolt igennel.

Örvendetes tény, hogy a megkérdezett hazai cégek 70%-a nem tervezi az üzleti utazásokra fordított kiadások csökkentését, míg máshol a régióban alacsonyabb ez az arány. A cégek 71%-a hajlandó lenne együttműködni utazási irodával az üzleti utak megszervezése terén, amennyiben látnák, hogy ez nyereséget jelentene számukra.

Egy utazási iroda esetleges megbízásával kapcsolatban a cégek számára a szolgáltatók ajánlatainak összehasonlíthatósága a leginkább vonzó szempont (41%). Szintén előnyösnek tűnik számukra, hogy a szolgáltatások egy helyen elérhetők (26%) illetve az egyszerűség és az átláthatóság (25%). Akkor vennék többen igénybe egy utazási iroda szolgáltatásait, ha ezzel az üzleti utakra vonatkozó költségeket tudnák optimalizálni (28%), a vállalat egyéni igényeihez igazított ajánlatokat (24%) kapnának és végül ha a kifizetések ezáltal átláthatóbbak lennének, eltűnnének a rejtett költségek (21%).

Az Amadeusról

Az Amadeus az utazási iparág vezető technológiai szolgáltatója. Több mint 190 országban van jelen, több mint 14000 alkalmazottal. 2016-ban 595 millió feldolgozott foglalás történt az Amadeus disztribúciós felületén¸ és 1.4 milliárdan utaztak 2016-ban az Amadeus megoldásaival.


Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.
Ausztriában elmarasztalták a Wizz Airt

Ausztriában elmarasztalták a Wizz Airt 

Tisztességtelen szerződési kikötések és kereskedelmi gyakorlat miatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.