Üzleti utaztatókkal spórolhatnának a hazai középvállalkozások

A magyarországi kis- és középvállalkozások többsége nem tervezi csökkenteni az üzleti utazásokra fordított költségeit, ugyanakkor szeretnének spórolni a külföldi kiküldetéseken, ezért szívesen használnak internetes foglalási oldalakat, de hajlandóak lennének együttműködni utazási irodával is – derül ki az Amadeus friss felméréséből.

Átfogó kutatást végzett a vállalati utazások szervezéséről Magyarországon és Közép-és Kelet-Európában az Amadeus globális utazási technológiai szolgáltató vállalat. A társaság magyarországi vezetője Szula Márk mutatta be az elemzés legfontosabb eredményeit.

A felmérést 2016. második felében készítette a társaság megbízásából a Kantar TNS hazánk mellett Csehországban, Lengyelországban, Lettországban, Litvániában és Romániában. Összesen 1002 vállalattól gyűjtöttek be információkat a kérdezőbiztosok, a mintába kerülés feltétele minimum 50 alkalmazott, minimum 50000 euró éves utazási kiadás vagy minimum 250 üzleti út volt évente.

Az adatok összesítése után az derült ki, hogy a közép- és kelet-európai cégek többnyire rendelkeznek üzleti utazásra vonatkozó szabályzattal (62%). Az üzleti utazásokat leggyakrabban átutalással (66%), illetve vállalati hitelkártyával (36%) fizetik ki. A vállalatok több mint fele (53%) nem alkalmaz informatikai megoldást az üzleti utazások foglalásához, illetve az utólagos elszámoláshoz. Több mint egyharmaduk weboldalon (HRS, Booking.com, Skyscanner) foglalja le az utazási szolgáltatásokat.

Biztató, hogy a vállalatok többsége (54%-a) nem tervez költségcsökkentést 2017-ben az üzleti utak tekintetében. Többségük érdeklődik az üzleti utazások menedzselésére és szervezésére alkalmas megoldások iránt (49%).

Az ilyen megoldások akkor érdekes számukra, ha megvan bennük a szolgáltatások összehasonlításának lehetősége (36%), egy helyen érhetők el és foglalhatók a szolgáltatások (39%), egyszerű és átlátható az üzleti út tervezése (28%) és végül, ha hatékony az utólagos elszámolás a munkavállalóval (25%). Az Amadeus szerint több előnnyel is jár a profi üzleti utaztató igénybevétele a cégek számára. A kiszervezés előnye az üzleti utak költségvetésének optimalizálása (25%), a vállalati igényekhez igazított ajánlatok (29%), az átlátható kifizetések, a rejtett költségek (27%) eltüntetése, a megtakarítási lehetőségek az üzleti utak szervezésével és kezelésével kapcsolatban (25%), valamint a hét minden napján, 24 órában elérhető szolgáltatás.

Magyarországi helyzetkép

A felmérés Magyarországra vonatkozó adatai alapvetően nem különböznek a regionális megállapításoktól, azonban van néhány érdekes magyar jelenség. Jól állunk például az üzleti utakra vonatkozó szabályzat tekintetében: a magyar vállalatok 60%-a már kialakított ilyet. Lengyelországban csak a cégek 57, Romániéban pedig a 48%-a rendelkezik hasonló szabályzattal. A fizetési módok tekintetében még mindig az átutalás áll messze az élen, a vállalati hitelkártyát jóval ritkábban használják erre a célra. Arra a kérdésre, hogy használnak-e informatikai megoldásokat az üzleti utak foglalásához, illetve a kiküldetések elszámolásához, a cégek 52%-a válaszolt igennel.

Örvendetes tény, hogy a megkérdezett hazai cégek 70%-a nem tervezi az üzleti utazásokra fordított kiadások csökkentését, míg máshol a régióban alacsonyabb ez az arány. A cégek 71%-a hajlandó lenne együttműködni utazási irodával az üzleti utak megszervezése terén, amennyiben látnák, hogy ez nyereséget jelentene számukra.

Egy utazási iroda esetleges megbízásával kapcsolatban a cégek számára a szolgáltatók ajánlatainak összehasonlíthatósága a leginkább vonzó szempont (41%). Szintén előnyösnek tűnik számukra, hogy a szolgáltatások egy helyen elérhetők (26%) illetve az egyszerűség és az átláthatóság (25%). Akkor vennék többen igénybe egy utazási iroda szolgáltatásait, ha ezzel az üzleti utakra vonatkozó költségeket tudnák optimalizálni (28%), a vállalat egyéni igényeihez igazított ajánlatokat (24%) kapnának és végül ha a kifizetések ezáltal átláthatóbbak lennének, eltűnnének a rejtett költségek (21%).

Az Amadeusról

Az Amadeus az utazási iparág vezető technológiai szolgáltatója. Több mint 190 országban van jelen, több mint 14000 alkalmazottal. 2016-ban 595 millió feldolgozott foglalás történt az Amadeus disztribúciós felületén¸ és 1.4 milliárdan utaztak 2016-ban az Amadeus megoldásaival.


Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.
A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait

A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait 

A légitársaság a kialakult helyzet miatt július 3-tól szeptember 15-ig felfüggeszti ezeket a járatpárokat.
Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is

Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is 

MOL Limo: a hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a magyarok körében a Balaton.
Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján

Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján 

Immár tizedik alkalommal nyerték el az „Európa legjobb légitársasága” címet.
Emirates: új játékok, jobb repülési élmény

Emirates: új játékok, jobb repülési élmény 

A légitársaság a nyári iskolai szünetre időzítve új fedélzeti játék- és táskakollekciót vezet be a gyerekek számára minden járatán.
Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat

Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat 

A turistákat egyik görög szigetről a másikra szállító hidroplánokról van szó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.