Osztrák szakemberek szerint a beruházás akár 5 éven belül megvalósulhat. A még a Monarchia idején létesített összeköttetésnek a II. világháború vetett végett, a kommunizmus éveiben pedig fel sem merült a járatok felújításának gondolata. A bársonyos forradalmat követően azonban mindkét oldalon több tanulmány is született a környezetkímélő utasszállítás esetleges helyreállításáról. Egy most közölt osztrák elképzelés szerint 2013-ban újra villamos közlekedhetne Bécs és Pozsony között, úgy, mint a monarchia idejében. Ezzel az ötlettel a bécsi tömegközlekedési vállalathoz, a Wiener Linienhez tartozó badeni közlekedési cég vezetősége rukkolt elő, adta hírül az Inforadio. Osztrák oldalon egészen a határig, Wolfstahlig ma is közlekedik az S7-es gyorsvillamos, és csupán egy 6 kilométeres szakaszt kellene megépíteni Wolfstahl és Pozsony-Ligetfalu között. A beruházás mintegy 70 millió euróba kerülne, mivel az új autópálya fölött közúti hidat kellene építeni. A terv képviselői azzal indokolják a villamosvonal üzembe helyezését, hogy a Bécs és Pozsony között tavaly óta közlekedő Twin City Liner gyorshajók a vártnál sokkal nagyobb kihasználtsággal közlekednek, és a schengeni térség kibővítése után gyakorlatilag közelebb került egymáshoz a két főváros, akadálymentes a forgalom Bécs és Pozsony között. Az elképzelések szerint a villamos negyedóránként közlekedne, és a gyorsvillamos megállna a schwechati repülőtéren is. A menetidő valamivel meghaladná az 1 órát.
Villamos kötheti össze Pozsonyt és Bécset
Az osztrák és a szlovák fővárost a jövőben ismét rendszeres villamosjárat kötheti össze.

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében
Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről
Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről
A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.

Új kompjárat Málta és Szicília között
Az út körülbelül két órát vesz igénybe.

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta
A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV
Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren
A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.

Leáll a máltai légitársaság
A leállás magyarországi járatpárokat is érint.

A KLM újraindítja izraeli járatait
A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében
A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.