A több mint 10 kilométer hosszú Taihu alagút a Taihu-tó alatt húzódik a kelet-kínai Jiangsu tartományban, 50 kilométerre Sanghajtól keletre, adja hírül a CNN tudósítása.
Jiangsu-i kormánytisztviselők elmondása szerint az alagutat 9,9 milliárd jüanból (körülbelül 1,56 milliárd dollárból) építették. Az építkezés 2018. január 9-én kezdődött.
Az építkezés során több mint 2 millió köbméter betont használtak fel a kétirányú, hat sávos alagút megépítéséhez, amely 17,45 méter széles, a Hszinhua hivatalos kínai hírügynökség beszámolója alapján.
Az alagút mennyezetét színes LED-lámpákkal látták el, amelyek állítólag megakadályozzák a vezető kifáradását.
Az alagút a 43,9 kilométeres Changzhou-Wuxi autópálya része, amelyet tavaly december 30-án nyitottak meg az utazók számára. Ezzel alternatív gyorsforgalmi utat biztosítva a Sanghaj és Nanjing, Jiangsu fővárosa között utazók számára.
A Suzhou, Wuxi és Changzhou gyorsforgalmi utakat összekötő alagutat azért építették, hogy enyhítsék a Taihu-tó melletti városokra nehezedő forgalmi nyomást, miközben elősegítik a Jangce-delta területén lévő városok gazdasági fejlődését.
A világ legjei alagút-témában
A világ leghosszabb futó autópálya-alagútja Norvégia 14,3 kilométeres ikerútból álló Ryfast alagútja, amely Stavanger várost és Strand önkormányzatát köti össze.
A Tokyo Bay Aqua-Line víz alatti alagút része, amely a Tokiói-öböl alatt haladó autópálya, 9,6 kilométer hosszú.
Általánosságban elmondható, hogy a víz alatti alagutak tekintetében a legismertebb a Csatorna-alagút, amely Angliát és Franciaországot köti össze vasúti pályával. Víz alatti része 37,9 kilométeren fut, így ez a világ leghosszabb víz alatti alagútja.
Forrás: CNN / Turizmus Online