A tárca prognózisa szerint a szerdán kezdődő ünnep alatt az ország útjain és vizen összesen mintegy 644 millió ember fog utazni, ez napi átlagban 92 millió főt jelent.
A legsűrűbb forgalomra - mint minden évben - idén is az arany hét első és utolsó napján, vagyis október 1-jén és 7-én lehet számítani. A minisztérium az ünnep ideje alatt díjmentesen használható autópályák várható zsúfoltságára, ezenkívül a nagyvárosokba, így a Pekingbe, a Sanghajba vagy a Kuangcsouba látogató turisták számának jelentős emelkedésére hívta fel a figyelmet. A megnövekedett számú utas ellátására a tárca 860 ezer pótlólagos buszjárat és 21 ezer utasszállító hajó forgalomba állítását tervezi.
Az állami vasúttársaság vasárnap 92,7 millióra tette az ünnepek alatt várható utasok számát, ez csaknem 13 százalékkal több, mint a tavaly őszi arany hét alatt. A legtöbben a vasút becslése szerint október 1-jén szállnak majd vonatra, számuk aznap a 11,6 milliót is meghaladhatja.
13%-kal több belföld turista lehet
A kínai turizmus akadémia szintén új rekorddal számol 2014-re. Becsléseik szerint a belföldi turisták száma idén a 480 milliót is elérheti, mely a 2013-as adatokhoz képest 13 százalékos emelkedés. A turistalátványosságokat felkeresők az akadémia szerint a korábbinál többet is fognak költeni, s összesen akár 27 millió jüant (1,1 milliárd forint) is kiadhatnak a hét során.
Az egyhetes munkaszünettel járó "arany hét" rendszerét a kínai kormány 1999-ben vezette be a belföldi turizmus fejlesztésének céljából. Arany hét egy évben kétszer van az országban, egyhetes munkaszünettel jár tél végén a kínai holdújév és az ahhoz kapcsolódó ünneplés, ősszel pedig a Kínai Népköztársaság megalapításának október 1-jei évfordulója utáni hét szabad az országban. Az rendszert éppen a túlzsúfoltság miatt számos alkalommal illeti kritika. Az elégedetlenkedők szerint az államilag kijelölt ünnepek helyett olyan munkaszüneti napot kellene hagyni a munkavállalóknak, melyek felhasználásáról azok szabadon dönthetnek.
Forrás: MTI