Míg tehát az átlagos jegyárak nőnek, az egész napra érvényes bérlet, az Oyster card megvásárlói 31%-kal kevesebbet fognak fizetni, mint az idén.
Az egy útra szóló, 1-es és 3-as zóna közötti közlekedésre feljogosító metró-, illetve buszjegy ára 4,8 fontra emelkedik, ez 2,1%-os áremelést jelent. A metró- és buszhálózatot a napi munkába járásra használók által megvásárolható Oyster card tulajdonosai ugyanezért az utazásért csak 2,8 fontot fognak fizetni a csúcsidőszakon kívül.
"A jövő évre reálértéken befagyasztjuk a jegyárakat, így alacsonyan tudjuk tartani az utazási költségeket" - jelentette ki Boris Johnson polgármester.
Naponta 24 millió alkalommal veszik igénybe az utazók - városlakók és turisták együttesen - London tömegközlekedési hálózatát, amely 170 ezer járművel szolgálja ki az utasokat.
Johnson ugyanakkor igen jelentős mértékben, több mint 30%-kal csökkenti a város külső kerületeiből bejáró dolgozók utazási költségeit, ezért az 1. és az 5. zóna között nap mint nap közlekedők 10.90-et fizetnek jövőre, míg az idén 15.80-ba került számukra ugyanez az út. Ezzel a részmunkaidős dolgozók megélhetését igyekszik támogatni a város. Ez akár 600 fontos megtakarítást jelenthet egyetlen munkavállaló számára éves szinten. Persze ezt a pénzt valahol be is kell hozni, ezért a nem-kedvezményes egész napos bérletek árai - ezeket a jegyeket elsősorban a turisták és a városon kívülről érkező látogatók veszik igénybe - bizonyos esetekben akár 35%-kal nőni fognak jövőre. A Londoni Közlekedési Vállalatnál azt tanácsolják, hogy a turisták ezentúl is inkább a 11,40 fontért kínált Oyster cardot vegyék igénybe - ez tartalmaz egy 5 fontos letétet is, ami felhasználás után visszajár -, mint a 12 fontért kapható papíralapú jegyet.
Forrás: Skift