Danke Ungarn kampány: 1400 óriásplakát, 9 városban

A 2014 nyarán, Magyarországon megvalósult „Danke Ungarn” című kampánnyal a budapesti Német Nagykövetség és a Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara emlékezett a 25 évvel ezelőtti határnyitás eseményeire, megköszönve Magyarország akkori intézkedéseit. 

A 2014. november 21-én, Németországban induló kampány ennek folytatása, amelyhez az AUDI, a Bosch csoport, a Commerzbank, a Knorr Bremse, a Mercedes és a Telekom is csatlakozott. A kampány keretében 1400 óriásplakátot helyeznek ki összesen 9 városban, így Berlinben, Münchenben, Stuttgartban, Ingolstadtban, Drezdában, Lipcsében, Frankfurtban, Bonnban és Gerlingenben is.

Elsőszámú stratégiai partner

A „Danke Ungarn” kampány is arra a - Magyarországot és Németországot összekötő - közös történelmi múltra és kölcsönös bizalomra épül, amely napjainkban is alapot nyújt a két ország közötti politikai és gazdasági kapcsolatok sikerének. Mára Németország hazánk elsőszámú, kiemelkedő stratégiai partnerévé vált, és kijelenthető az is, hogy a német cégek jól érzik magukat hazánkban, és bíznak a hosszú távú együttműködésben: Magyarországon jelenleg összesen 6 000 teljesen, vagy részben német tőkével alapított vállalat működik, amelyek több mint 300 000 embernek adnak munkát. 2010 óta kevés híján 6 milliárd euró értékű német beruházás érkezett hazánkba, több mint ötven német vállalat létesített új gyáregységet Magyarországon, vagy növelte kapacitását. Mindemellett Németország hazánk első számú külföldi befektetője, a magyarországi külföldi közvetlentőke-befektetések negyede tőlük származik. A gyorsan fejlődő gazdasági kapcsolatok és a német cégek Magyarország iránti elkötelezettsége jól mutatja Angela Merkel sajtónyilatkozatának érvényességét, mely szerint a németek soha nem felejtik el a magyaroknak, hogy az 1989-es határnyitással nagyban hozzájárultunk a német újraegyesítéshez.

Turisztikai kapcsolatokról

Mint ismeretes, Magyarország volt a rendszerváltás előtt az az ország, ahol a kettészakadt német családok a turizmusnak, a magyar vendéglátásnak köszönhetően találkozhattak, együtt lehettek. Az akkori statisztikák szerint 1989 előtt is több millió vendégéjszakát töltöttek el nálunk a Németország mindkét feléből érkező vendégek.

A mai magyar-német turisztikai kapcsolatok erre az időre vezethetőek vissza. Mára ismét elmondhatjuk, hogy Németországból érkezik a legtöbb vendég hazánkba. A németek évente több mint 2 millió vendégéjszakát töltenek el hazánk kereskedelmi szálláshelyein. A két ország közötti bizalmi kapcsolatot mutatja, hogy a német vendégek különösen kedvelik a magyarországi magánszálláshelyeket is, ahol évente több mint 10 millió német vendégéjszakát regisztrálnak.

A német vendégek a 4,2 napos átlagnál jóval hosszabb ideig 7 napig maradnak Magyarországon turisztikai céllal. Körükben még mindig a Balaton a legnépszerűbb, de Budapestre és környékére, valamint a Nyugat-Dunántúlra is sokan érkeznek. A német turisták évente mintegy 175 milliárd forintot költenek Magyarországon, ezzel is hozzájárulva a magyar gazdaság növekedéséhez.

Forrás: Magyar Turizmus Zrt.


Adománygyűjtő kampány Parajd megmentésére

Adománygyűjtő kampány Parajd megmentésére 

A térség egyik legfontosabb látványossága vált elérhetetlenné, és ezzel együtt számos helyi vállalkozás és család megélhetése is veszélybe került.
Rendhagyó űrakció az osztrákoknál

Rendhagyó űrakció az osztrákoknál 

A Strauss-emlékév alkalmából a Kék Duna keringő digitális változatát elektromágneses hullámokra ültetve lőtték ki az űrbe.
Több külföldi, kevesebb belföldi turista Romániában

Több külföldi, kevesebb belföldi turista Romániában 

Romániában 2,5 százalékkal csökkent a turisták száma áprilisban.
Ajándék közösségi program Bécsben

Ajándék közösségi program Bécsben 

Bécs újabb lépést tesz az ifjúság bevonása és a társadalmi egyenlőség erősítése felé.
Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat

Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat 

A településvezető kedden aláírt rendelkezése a csaknem tizenkilencezer lakosú város történelmi központjára vonatkozik.
Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre

Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre 

Bár a magyarok többsége idén is készül nyaralni, a pihenés célja, hossza és gyakorisága már igen változatos képet mutat.
Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok

Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok  

A többség igyekszik a nyári pihenést úgy megszervezni, hogy a pénzügyi lehetőségek összhangban legyenek a nyaralási elképzelésekkel.
Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval

Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval 

Hatalmas gáz- és hamuoszlop tört a magasba az olasz sziget felett.
Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.