Danke Ungarn kampány: 1400 óriásplakát, 9 városban

A 2014 nyarán, Magyarországon megvalósult „Danke Ungarn” című kampánnyal a budapesti Német Nagykövetség és a Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara emlékezett a 25 évvel ezelőtti határnyitás eseményeire, megköszönve Magyarország akkori intézkedéseit. 

A 2014. november 21-én, Németországban induló kampány ennek folytatása, amelyhez az AUDI, a Bosch csoport, a Commerzbank, a Knorr Bremse, a Mercedes és a Telekom is csatlakozott. A kampány keretében 1400 óriásplakátot helyeznek ki összesen 9 városban, így Berlinben, Münchenben, Stuttgartban, Ingolstadtban, Drezdában, Lipcsében, Frankfurtban, Bonnban és Gerlingenben is.

Elsőszámú stratégiai partner

A „Danke Ungarn” kampány is arra a - Magyarországot és Németországot összekötő - közös történelmi múltra és kölcsönös bizalomra épül, amely napjainkban is alapot nyújt a két ország közötti politikai és gazdasági kapcsolatok sikerének. Mára Németország hazánk elsőszámú, kiemelkedő stratégiai partnerévé vált, és kijelenthető az is, hogy a német cégek jól érzik magukat hazánkban, és bíznak a hosszú távú együttműködésben: Magyarországon jelenleg összesen 6 000 teljesen, vagy részben német tőkével alapított vállalat működik, amelyek több mint 300 000 embernek adnak munkát. 2010 óta kevés híján 6 milliárd euró értékű német beruházás érkezett hazánkba, több mint ötven német vállalat létesített új gyáregységet Magyarországon, vagy növelte kapacitását. Mindemellett Németország hazánk első számú külföldi befektetője, a magyarországi külföldi közvetlentőke-befektetések negyede tőlük származik. A gyorsan fejlődő gazdasági kapcsolatok és a német cégek Magyarország iránti elkötelezettsége jól mutatja Angela Merkel sajtónyilatkozatának érvényességét, mely szerint a németek soha nem felejtik el a magyaroknak, hogy az 1989-es határnyitással nagyban hozzájárultunk a német újraegyesítéshez.

Turisztikai kapcsolatokról

Mint ismeretes, Magyarország volt a rendszerváltás előtt az az ország, ahol a kettészakadt német családok a turizmusnak, a magyar vendéglátásnak köszönhetően találkozhattak, együtt lehettek. Az akkori statisztikák szerint 1989 előtt is több millió vendégéjszakát töltöttek el nálunk a Németország mindkét feléből érkező vendégek.

A mai magyar-német turisztikai kapcsolatok erre az időre vezethetőek vissza. Mára ismét elmondhatjuk, hogy Németországból érkezik a legtöbb vendég hazánkba. A németek évente több mint 2 millió vendégéjszakát töltenek el hazánk kereskedelmi szálláshelyein. A két ország közötti bizalmi kapcsolatot mutatja, hogy a német vendégek különösen kedvelik a magyarországi magánszálláshelyeket is, ahol évente több mint 10 millió német vendégéjszakát regisztrálnak.

A német vendégek a 4,2 napos átlagnál jóval hosszabb ideig 7 napig maradnak Magyarországon turisztikai céllal. Körükben még mindig a Balaton a legnépszerűbb, de Budapestre és környékére, valamint a Nyugat-Dunántúlra is sokan érkeznek. A német turisták évente mintegy 175 milliárd forintot költenek Magyarországon, ezzel is hozzájárulva a magyar gazdaság növekedéséhez.

Forrás: Magyar Turizmus Zrt.


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.