Danke Ungarn kampány: 1400 óriásplakát, 9 városban

A 2014 nyarán, Magyarországon megvalósult „Danke Ungarn” című kampánnyal a budapesti Német Nagykövetség és a Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara emlékezett a 25 évvel ezelőtti határnyitás eseményeire, megköszönve Magyarország akkori intézkedéseit. 

A 2014. november 21-én, Németországban induló kampány ennek folytatása, amelyhez az AUDI, a Bosch csoport, a Commerzbank, a Knorr Bremse, a Mercedes és a Telekom is csatlakozott. A kampány keretében 1400 óriásplakátot helyeznek ki összesen 9 városban, így Berlinben, Münchenben, Stuttgartban, Ingolstadtban, Drezdában, Lipcsében, Frankfurtban, Bonnban és Gerlingenben is.

Elsőszámú stratégiai partner

A „Danke Ungarn” kampány is arra a - Magyarországot és Németországot összekötő - közös történelmi múltra és kölcsönös bizalomra épül, amely napjainkban is alapot nyújt a két ország közötti politikai és gazdasági kapcsolatok sikerének. Mára Németország hazánk elsőszámú, kiemelkedő stratégiai partnerévé vált, és kijelenthető az is, hogy a német cégek jól érzik magukat hazánkban, és bíznak a hosszú távú együttműködésben: Magyarországon jelenleg összesen 6 000 teljesen, vagy részben német tőkével alapított vállalat működik, amelyek több mint 300 000 embernek adnak munkát. 2010 óta kevés híján 6 milliárd euró értékű német beruházás érkezett hazánkba, több mint ötven német vállalat létesített új gyáregységet Magyarországon, vagy növelte kapacitását. Mindemellett Németország hazánk első számú külföldi befektetője, a magyarországi külföldi közvetlentőke-befektetések negyede tőlük származik. A gyorsan fejlődő gazdasági kapcsolatok és a német cégek Magyarország iránti elkötelezettsége jól mutatja Angela Merkel sajtónyilatkozatának érvényességét, mely szerint a németek soha nem felejtik el a magyaroknak, hogy az 1989-es határnyitással nagyban hozzájárultunk a német újraegyesítéshez.

Turisztikai kapcsolatokról

Mint ismeretes, Magyarország volt a rendszerváltás előtt az az ország, ahol a kettészakadt német családok a turizmusnak, a magyar vendéglátásnak köszönhetően találkozhattak, együtt lehettek. Az akkori statisztikák szerint 1989 előtt is több millió vendégéjszakát töltöttek el nálunk a Németország mindkét feléből érkező vendégek.

A mai magyar-német turisztikai kapcsolatok erre az időre vezethetőek vissza. Mára ismét elmondhatjuk, hogy Németországból érkezik a legtöbb vendég hazánkba. A németek évente több mint 2 millió vendégéjszakát töltenek el hazánk kereskedelmi szálláshelyein. A két ország közötti bizalmi kapcsolatot mutatja, hogy a német vendégek különösen kedvelik a magyarországi magánszálláshelyeket is, ahol évente több mint 10 millió német vendégéjszakát regisztrálnak.

A német vendégek a 4,2 napos átlagnál jóval hosszabb ideig 7 napig maradnak Magyarországon turisztikai céllal. Körükben még mindig a Balaton a legnépszerűbb, de Budapestre és környékére, valamint a Nyugat-Dunántúlra is sokan érkeznek. A német turisták évente mintegy 175 milliárd forintot költenek Magyarországon, ezzel is hozzájárulva a magyar gazdaság növekedéséhez.

Forrás: Magyar Turizmus Zrt.


Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt

Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt 

Az elmúlt két év alatt több mint két és félszeresére nőtt a Törökországba látogató magyar turisták száma.
Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve

Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve 

Élénk osztrák utazási kedvről tanúskodik az osztrák autóklub frissen elkészült jelentése.
Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal

Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal 

Szlovák Turisztikai Hivatal invitálására az egyik legrégebbi történelmi város, Besztercebánya környékének felfedezésére indultunk.
Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.