Danke Ungarn kampány: 1400 óriásplakát, 9 városban

A 2014 nyarán, Magyarországon megvalósult „Danke Ungarn” című kampánnyal a budapesti Német Nagykövetség és a Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara emlékezett a 25 évvel ezelőtti határnyitás eseményeire, megköszönve Magyarország akkori intézkedéseit. 

A 2014. november 21-én, Németországban induló kampány ennek folytatása, amelyhez az AUDI, a Bosch csoport, a Commerzbank, a Knorr Bremse, a Mercedes és a Telekom is csatlakozott. A kampány keretében 1400 óriásplakátot helyeznek ki összesen 9 városban, így Berlinben, Münchenben, Stuttgartban, Ingolstadtban, Drezdában, Lipcsében, Frankfurtban, Bonnban és Gerlingenben is.

Elsőszámú stratégiai partner

A „Danke Ungarn” kampány is arra a - Magyarországot és Németországot összekötő - közös történelmi múltra és kölcsönös bizalomra épül, amely napjainkban is alapot nyújt a két ország közötti politikai és gazdasági kapcsolatok sikerének. Mára Németország hazánk elsőszámú, kiemelkedő stratégiai partnerévé vált, és kijelenthető az is, hogy a német cégek jól érzik magukat hazánkban, és bíznak a hosszú távú együttműködésben: Magyarországon jelenleg összesen 6 000 teljesen, vagy részben német tőkével alapított vállalat működik, amelyek több mint 300 000 embernek adnak munkát. 2010 óta kevés híján 6 milliárd euró értékű német beruházás érkezett hazánkba, több mint ötven német vállalat létesített új gyáregységet Magyarországon, vagy növelte kapacitását. Mindemellett Németország hazánk első számú külföldi befektetője, a magyarországi külföldi közvetlentőke-befektetések negyede tőlük származik. A gyorsan fejlődő gazdasági kapcsolatok és a német cégek Magyarország iránti elkötelezettsége jól mutatja Angela Merkel sajtónyilatkozatának érvényességét, mely szerint a németek soha nem felejtik el a magyaroknak, hogy az 1989-es határnyitással nagyban hozzájárultunk a német újraegyesítéshez.

Turisztikai kapcsolatokról

Mint ismeretes, Magyarország volt a rendszerváltás előtt az az ország, ahol a kettészakadt német családok a turizmusnak, a magyar vendéglátásnak köszönhetően találkozhattak, együtt lehettek. Az akkori statisztikák szerint 1989 előtt is több millió vendégéjszakát töltöttek el nálunk a Németország mindkét feléből érkező vendégek.

A mai magyar-német turisztikai kapcsolatok erre az időre vezethetőek vissza. Mára ismét elmondhatjuk, hogy Németországból érkezik a legtöbb vendég hazánkba. A németek évente több mint 2 millió vendégéjszakát töltenek el hazánk kereskedelmi szálláshelyein. A két ország közötti bizalmi kapcsolatot mutatja, hogy a német vendégek különösen kedvelik a magyarországi magánszálláshelyeket is, ahol évente több mint 10 millió német vendégéjszakát regisztrálnak.

A német vendégek a 4,2 napos átlagnál jóval hosszabb ideig 7 napig maradnak Magyarországon turisztikai céllal. Körükben még mindig a Balaton a legnépszerűbb, de Budapestre és környékére, valamint a Nyugat-Dunántúlra is sokan érkeznek. A német turisták évente mintegy 175 milliárd forintot költenek Magyarországon, ezzel is hozzájárulva a magyar gazdaság növekedéséhez.

Forrás: Magyar Turizmus Zrt.


Súlyos baleset  egy spanyol síközpontban

Súlyos baleset egy spanyol síközpontban 

A baleset a síközpont sífelvonóján történt, egyelőre harminc sérültről tudni, akik közül tizenheten nagyon súlyos állapotban vannak.
Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták

Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták 

Észak-Korea bejelentette, hogy Raszon, az orosz és kínai határ közelében fekvő város, újra megnyílik a külföldi turisták előtt.
Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben

Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben 

A Rász el-Haima Turisztikai Hivatal (RAKTDA) friss adatai szerint a vendégéjszakák száma rekordszintet ért a tavalyi évben.
Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben

Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben  

Nagyobb sportesemények, menő zenei programok, inspiráló lassú utak, alternatív úti célok.
Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál

Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál  

Velence idén még a szokásosnál is különlegesebb karnevált rendez: 18 napos ünnep február 14-től március 4 -ig tart a város csatornáin, hídjain és terein.
Merre indulnak idén az amerikai turisták?

Merre indulnak idén az amerikai turisták? 

Ha ma Amerika szóba kerül, a Los Angeles-i szörnyű tűzvész vagy Trump beiktatása a fő téma.
Újra népszerűek az utazási irodák?

Újra népszerűek az utazási irodák?  

A Z generáció tagjainak 38 százaléka nem online foglal.
Indul a bécsi báli szezon –  fokozott rendőri biztonsági intézkedések

Indul a bécsi báli szezon – fokozott rendőri biztonsági intézkedések 

Az osztrák rendőrség tagjai több mint egy hónapon át fokozottan védik a parketten keringőzőket. A báli szezon csúcseseményét, a bécsi operabált idén február 27-én tartják.
Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB

Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB 

Az esemény idén is különleges élményt kínál a „világ körüli utazás négy nap alatt” mottó jegyében.
Horvátországi adatok  magyar vendégérkezésekről

Horvátországi adatok magyar vendégérkezésekről 

 Az adatokból az is kiderült, hogy nemcsak a nyári hónapokban választják úti célul az országot.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.