Mint közleményükben írják, ez mind a B2B, mind a B2C szegmensben történő utazási termékekre egyaránt vonatkozik. Kiderül, a légitársaságok legtöbbje vagy nem téríti vissza egyáltalán a jegyek árát, vagy késleltetik különböző kifogásokkal a visszafizetést.
Pedig nyilvánvaló, hogy nemcsak a légiipar, hanem a többi utazási és turisztikai szektor is „ugyanabban a cipőben jár”, azaz nemcsak a légitársaságok helyzete kritikus, hanem ugyanilyen komoly bajban, az anyagi csőd szélén állnak az utaztatással foglalkozók. Amely cégek szinte naponta szembesülnek azzal a problémával, hogy bár hiába kérik vissza – jogosan – a különböző légitársaságoktól a befizetett, ámde vis maior miatt meg nem valósult jegyek árát -, legtöbbször süket fülekre találnak.
Mint a közleményből kiderül, van arra is példa, hogy egyes légitársaságok visszautalták a megrendelőnek az összeget, azonban a legtöbbnek továbbra is lemaradása van a kérelmek teljesítésében, nagyon gyakori az egész EU területén a késedelmes visszatérítés.
Ami pedig, ez nyilvánvaló, az utasokra is visszahat, hiszen a vissza nem térített díjakat az adott utazási iroda, nyilvánvalóan, addig nem tudja visszautalni ügyfelének, amíg ő maga meg nem kapja. Mindez, húzza alá az ECTAA, negatív hatással van a fogyasztói bizalomra, a vállalkozások hírneve ezáltal erősen csorbul. „Láthatjuk, hangsúlyozzák közleményükben, hogy az egész utazási szektor sérül ebben esetben, hiszen egymásra épülő rendszerről beszélünk. És ha az egyik terület hibásan működik – az hatással van a másik oldalra is. Ezért az utazási irodák határozottan azt kérik a légitársaságoktól, hogy tegyenek eleget visszatérítési kötelezettségeiknek, és maradéktalanul tartsák be az EU-ban joggal elvárható ez irányú előírásokat.”
Forrás: ECTAA / Turizmus Online