A múlt vasárnapi olimpiai záróünnepséget követően a Visa, az olimpiai és paralimpiai játékok hivatalos fizetési technológiai partnere friss adatokat tett közzé, amelyek alapján kiderül, hogy a 2024-es párizsi olimpia hogyan élénkítette Franciaország turizmusát és gazdaságát, írják.
Párizsba mintegy 42 százalékkal több Visa kártyabirtokos látogatott el az olimpiai játékok első hetében, mint 2023 ugyanezen időszakában.
Hozzátették,
az amerikai Visa kártyabirtokosok jelentették a látogatók legnagyobb részét, 72 százalékos éves növekedést mutatva.
Nemcsak Párizs, a vidék is jól járt
Idén jelentősen többen látogattak azokba a városokba is, amelyek különböző olimpiai eseményeknek adtak otthont, mint például Lille, Saint-Étienne és Marseille.
Lille látogatottsága 188%-kal, Saint-Étienne 150%-kal, Marseille pedig 48%-kal nőtt.
Az amerikai Visa kártyabirtokosok képviselték a látogatók legnagyobb részét, 72%-os éves növekedéssel, őket követték a Latin-Amerikából és a Karib-térségből (+62%), valamint az ázsiai-csendes-óceáni térségből (+57%) érkező turisták.
Számos európai országból is érkeztek Visa kártyabirtokosok Franciaországba, köztük az Egyesült Királyságból (+53%) és Németországból (+53%).
Top költési szokások
A Visa kártyabirtokosok többet költöttek Párizsban, mint az előző évben: az Egyesült Királyság vezette az éves növekedést 42%-kal, ezt követte Latin-Amerika és a Karib-térség (+34%) és az USA (+32%).
A versenyeken résztvevő Visa kártyabirtokosok 20%-kal többet költöttek, mint azok, akik nem vettek részt az eseményeken (Franciaország kivételével), az európai szurkolók közül 39%-uk költött többet.
Az éttermekben volt tapasztalható a legnagyobb éves szinten mért fogyasztási növekedés Párizsban, amely +49% volt.
Charlotte Hogg, a Visa Europe vezérigazgatója elmondta:
„Párizs mindig is a világ egyik leglátogatottabb városa volt, de biztos vagyok benne, hogy az olimpiai játékok idején szerzett felejthetetlen élmények sokkal több látogatót vonzanak majd a következő években"
A Visa az elmúlt három évben szorosan együttműködött a 2024-es párizsi olimpia szervezőbizottságával, és egyedi fizetési hálózatot épített ki Párizson túl is, amely gördülékeny érintéses fizetési élményt biztosít 3500 értékesítési ponton, 32 olimpiai és 16 paralimpiai helyszínen. Elindították új alkalmazásukat is, hogy a nézőket és a turistákat a összekapcsolják a helyi vállalkozásokkal a játékok ideje alatt.