Czeiszing Miklós, a budapesti képviselet vezetője lapunk kérdésére elmondta, hogy a német kormány egész nyáron nem készül nagyobb szigorításra annál, mint hogy beltéren, vagy a tömegközlekedési eszközökön maszkot kelljen viselni. A nagy átoltottság, és a napjainkban uralkodó, az emberi életet kevésbé veszélyeztető variánsoknak köszönhetően nem is számítanak komoly, erőteljes szigorításokat igénylő hullámra a német egészségügyi szakemberek.
„1993 és 2019 között a magyarok kiutazása Németországba igazi sikersztoriszámba ment, a vendégéjszakák száma 159 százalékos növekedést mutatott. Tavaly 344 ezer vendégéjszakát töltöttek el a magyarok a német szálláshelyeken, ami 2 százalékkal több mint 2020-ban. Az, hogy növekedtek a számok, az önmagában sikernek könyvelhető el a pandémia alatt, de ha a 2019-es számokat tekintjük, jócskán van még hová visszatornáznunk a vendégéjszakákat: 2019-ben 303 ezer magyar 843 ezer vendégéjszakát töltött el Németországban. A magyarországi képviselet célja, hogy elérjük és meghaladjuk a válság előtti szintet a következő években" – mondta el a képviseletvezető. A szakember hangsúlyozta, a jelenlegi trendek nagyon biztatóak, az év első három hónapjában jó foglalási statisztikák jellemezték a magyar küldőpiacot, és úgy véli, ha ez az irány marad továbbra is a nyár folyamán, és nem jön közbe olyan tényező, amely ismét visszaveti az utazási kedvet, jó évet zár majd Németország a magyarországi vendégforgalom tekintetében.
A 4. legkedveltebb úti cél
A képviseletvezető arra is rávilágított, hogy jelenleg a magyar lakosság számára a 4. legfontosabb külföldi úti cél Németország, ami nagy szó, hiszen a szomszédos Ausztria, és a két közeli, autóval is elérhető tengerparti desztináció, Horvátország és Olaszország előzi csak meg, még a rokoni kapcsolatok miatt jelentős 5. helyen álló Romániát is maga mögé parancsolja. A magyarok továbbra is egyharmad-egyharmad arányban keresik fel Németországot szabadidős, üzleti, illetve rokonlátogatási céllal. Bajorországot látogatják a leginkább, a magyar utazók 37,1 százaléka ide megy.
A szakember arról is beszámolt, hogy ebben az évben három tematikus kampányuk is fut Magyarországon. Az elmúlt évben debütáló, átfogó German.Local.Culture. négy különböző altémára fókuszál. A Flair, azaz a Hangulatok tematika a városi élet iránti érdeklődést dolgozza fel regionális gyökerekkel, történelemmel és a jelenkor kulturális eseményeivel fűszerezve. Olyan hangulatokat közvetít, amelyeket a turisták a koronavírus miatt megváltozott feltételek mellett is átélhetnek, illetve a jövő utazásaihoz nyújt inspirációt. Ezekben az imázsfilmekben igyekeznek megragadni a német városok és régiók hangulatát a középkori, fagerendás házaktól kezdve a mesébe illő kastélyokon át a street artig.
Mi a közös a német kohókban és a kenyérben?
A Craft tematika a kézműves hagyományokat eleveníti fel. Bemutatja az utazóknak, hogy hol találják meg ezeket a különleges élményeket. Például az egykori nehézipari fellegvárban, az azóta már csodásan rekultivált és a természetnek visszaszolgáltatott Ruhr-vidéken, ahol a néhai infrastruktúra világörökségi műemlékekké, az aknák kulturális központokká, az elárasztott bányák üdülőterületekké váltak. A fiatal „made in Germany” dizájn a helyi kultúra inspirációjából táplálkozik. Így például Weimarban több mint száz évvel a Bauhaus megalapítása után a világhíres dizájniskola tipikus motívumai új interpretációt kapnak. Vagy Berlinben, ahol a trendi boltok upcycling termékeket állítanak ki és árusítanak. Németországban a kézművesség fontos része a kenyérsütés is, amely itt művészetté nemesül, és 3200 kenyérfajtájával a nemzeti UNESCO-bizottság szellemi kulturális örökségének része. Németország minden régiójában számos családi vállalkozás generációk óta ápolja ezt a hagyományt.
Újhullámos gasztrotrendek
A German.Local.Culture. kampány „Taste”, azaz „Ízélmények” tematikájával ihletet ad a potenciális németországi utazóknak a kézműves művészet, a Michelin-csillagos gasztronómiai élmények és a megélt vendégszeretet összekapcsolásával. Németország gasztronómiai sokszínűsége a borászati látogatásoktól a több mint 1500 regionális sörfőzdében tett vezetett túrákon át egészen a kereken 300 topétterem felfedezéséig terjed. Az úgynevezett „Fiatal vadak” (Jungen Wilden) az aktuális ételtrendeket egy meglepő kontextusban prezentálják a tányérunkon – a regionális termékek nemzetközi ízekre találnak, a kézműves művészet
pedig a street fooddal keveredik. Az eredmény egy olyan modern tájkonyha, amely a regionalitásra, a fenntarthatóságra, a minőségre és a vendégszeretetre épül. A német borkultúrát pedig aligha kell bemutatni: ma több mint 11 ezer gazdaság működik a 13 németországi borvidéken. A borászok nagy szenvedéllyel
és sok kreativitással végzik a munkájukat – így például Rheinhessen régióban, ahol a egy fiatal generáció fenntartható módszerekkel új utakon jár a bortermelésben. Fáradozásukat siker koronázza: azok a borok, ahol kiérezhető, hogy ipari módszerek nélkül készültek, rendszeresen magas nemzetközi díjakat zsebelnek be.
Zöld oázisok a városi dzsungelben
A Green tematikában megismerhetjük, hogy Németország régiói számtalan lehetőséget kínálnak arra, hogy összekössük a fenntartható üdülést az urbánus utazás élményekkel. A pezsgő városokban nagy kiterjedésű parkokat és zöldfelületeket is élvezhetnek az ott élők, és az odalátogatók, sőt, közvetlenül a városok kapui előtt üdülőövezetek várják a pihenni vágyókat. A városi központok és a vidéki régiók az üdülési élmények új minőségének nyitnak utat: szállás a városban és természeti élmények a környező vidéken vagy pihenés az üdülőrégiókban városi élményekkel fűszerezve. Mindezeken túl Németország Európa egyik erdőkben leggazdagabb országa: területének majd egy harmada fákkal borított, amelyek olyan élményeket kínálnak, mint a feltöltő, lélekemelő erdőfürdőzés, a kalandra nyitottak pedig lombkorona sétányokon vagy a mászóerdőkben fedezhetik fel a fák felsőbb emeleteit.
Üdülés a természetben
A German.Local.Culture. mellett áprilisban, digitális kampányként kilenc európai közeli piacon startolt el az Embrace German Nature akció is, amelynek célja, hogy tovább erősítse Németország pozícióját fenntartható úticélként a nemzetközi versenyben. A globális kampány a nemzeti természeti tájakat és a fenntartható üdülési élményeket állítja középpontba. Olyan összetéveszthetetlen tájegységeket mutat be, amelyek felkeltik a természetbarát, aktív pihenésre vágyó utazók rajongását az úticél Németország iránt. A DZT új digitális eszközként először használ 8D sound design videókat, amelyekben nyolc különböző irányból hallható a tenger, a hegyek, az erdő/mező és a folyók/tavak háttérhangzása. A microsite tovább vezeti a látogatót a germany.travel részletes tartalmához, ahol megismerhetik a természeti tájak, a túrautak, a kerékpárutak és a gyógyfürdők turisztikai kínálatát.
{youtube|id=Njb22egOPNE}
Autó nélkül is felfedezhető az egész ország
A DZT futtat még egy szintén különálló, globális fenntarthatósági kampányt, amely Feel Good névre hallgat. Ez bemutatja az ország sokszínű fenntartható kínálatát, a környezet- és klímabarát utazásokat és a zöld vidéki élettereket. Hogy mindezeket az értékeket Németországban mennyire komolyan veszik, az is jelzi, hogy a német kormány idén június, július és augusztus hónapokra az ország teljes területén bevezette azt a gyakorlatot, hogy havi 9 euróért helyiek és turisták korlátlanul használhatják a városok összes közösségi közlekedési eszközét, valamint a városok közötti Deutsche Bahn vonatokat, ez alól a nagysebességű vonatok kivételt képeznek. Az ország döntéshozói úgy vélik, az „9-Euro-Ticket” annyira visszautasíthatatlan ajánlat, hogy tömegesen hagyják majd otthon autóikat a bel- és külföldi turisták, hogy felfedezzék az országot.