Linz turizmusstratégiája bejött a turistáknak

Példa nélküli sikeres és eredményes első félévet zárt a felső-ausztriai Linz város turizmusa. Az atipikus, másoktól eltérő, néha provokatívan merész marketing stratégia és termékfejlesztési irány eredményesnek bizonyult, derült ki Prof. Georg Steiner, a Linz Tourismus ügyvezetőjének július 19-ei sajtótájékoztatójából. 

Az emberi kíváncsiságra, a kulturális ajánlatokra, a helyiekkel való gazdagító találkozásokra, a természet és a város szimbiózisára felépített autentikus turisztikai kínálat, valamint az ezt innovatív eszközökkel népszerűsítő kampányok meghozták az eredményeket. Bár az életminőséget és az élményeket fókuszba helyező stratégia szerint nem „mindenható jelentőségőek” a számok, ám azt látni kell, hogy a járványidőszak előtti eredményeket már meghaladják az idei év aktuális vendégforgalmi mutatói.

 

A magyar beutazókör is dobogós

A belföldi vendégek után Németországból és Lengyelországból ékezett idén a legtöbb vendég a városba, de dobogós küldő-piac Magyarország is. Az ideális méretű, könnyen bejárható és megélhető város rendkívül gazdag és inspiráló kulturális kínálattal is rendelkezik, amelyet jól kiegészítenek a természet közeli attrakciók is. A város, kultúra, természet „bizsergető kombinációját nyújtó jövő városát” évről-évre egyre több magyar látogatja, írja szakmai blogjában Kovács Balázs, a GD Consulting turisztikai tanácsadó iroda vezetője, aki egyben Linz Tourismus magyar piacért is felelős különmegbízottja. 

Meghökkentő médiamegjelenések 

Az elmúlt év augusztusában a Linz Tourismus megrendelésére készített, az online csatornákon virálisan terjedő turisztikai reklámfilm tankönyvekbe illő sikertörténetet írt, amely Cannes-tól kezdve Berlinen, New York-on és Kyoton keresztül egészen Dél-Afrikáig sorra nyeri a rangos nemzetközi filmfesztiválok kitüntető díjait.  

A Linz Tourismus tavaly nyáron vakmerő akcióval hívta fel magára a figyelmet. Egy rövid videóval heteken keresztül tematizálta az osztrák médiát és közbeszédet. A „Linz ist Linz” azaz Linz az Linz cím alatt bemutatott kisfilm napok alatt feltornászta magát az osztrák és német média vezető hírei közé, s ez az érdeklődés máig kitart. A film jó alapot szolgáltatott egy társadalmi vita lefolytatásához is a városban, amely során a linzi polgárok a saját reflexióikat is elmondhatták a világról, amelyben élnek, s amelyben éli szeretnének. Mindezidáig 10 nemzetközi filmfesztiválon nyert rangos dajat az alkotás.

Linz az Linz 

A film bemutatást követő hónapokban már rögtön jelentős vendégforgalom élénkülés volt megfigyelhető a városban, amely komoly eredmény a világjárvánnyal leginkább sújtott városi turizmus területén – hívta fel a figyelmet Prof.Georg Steiner, aki szerint a turizmus újjáépítéséhez bátor lépésekre is nagy szükség van. A „Linz az Linz” promóciós film őszinte, reális és autentikus képet kíván adni a városról, ahogy azt némi öniróniával a helyiek maguk is látják - vallják a készítők. „Egy város nem csak a házakból és látványosságból, hanem legfőképpen az emberekből áll” - olvasható a Linz Tourismus szakmai koncepciójában. Az emberek meg sokfélék, sokszínűek, akik a saját városukat is sokszor eltérően látják. A filmben nem modellek szerepeltek, hanem ténylegesen linzi polgárok, akiket a linzi filmstúdió, a Forafilm rendezője a járókelők közül választott ki.

Változás a turisztikai menedzsmentben 

A Linz Tourismus menedzsmentjében is számos változás várható: 2023-ben nyugdíjba vonul Manfred Grubauer, a Linz Tourismus felügyelőbizottságának elnöke, valamint Prof. Georg Steiner ügyvezető is. Utódját nyílt pályázat keretében választják ki az ősz folyamán.

A többszörös díjnyertes Linz ist Linz kampányfilm megtekinthető ITT.

 

 

Forrás: GD Consulting


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.