Az emberi kíváncsiságra, a kulturális ajánlatokra, a helyiekkel való gazdagító találkozásokra, a természet és a város szimbiózisára felépített autentikus turisztikai kínálat, valamint az ezt innovatív eszközökkel népszerűsítő kampányok meghozták az eredményeket. Bár az életminőséget és az élményeket fókuszba helyező stratégia szerint nem „mindenható jelentőségőek” a számok, ám azt látni kell, hogy a járványidőszak előtti eredményeket már meghaladják az idei év aktuális vendégforgalmi mutatói.
A magyar beutazókör is dobogós
A belföldi vendégek után Németországból és Lengyelországból ékezett idén a legtöbb vendég a városba, de dobogós küldő-piac Magyarország is. Az ideális méretű, könnyen bejárható és megélhető város rendkívül gazdag és inspiráló kulturális kínálattal is rendelkezik, amelyet jól kiegészítenek a természet közeli attrakciók is. A város, kultúra, természet „bizsergető kombinációját nyújtó jövő városát” évről-évre egyre több magyar látogatja, írja szakmai blogjában Kovács Balázs, a GD Consulting turisztikai tanácsadó iroda vezetője, aki egyben Linz Tourismus magyar piacért is felelős különmegbízottja.
Meghökkentő médiamegjelenések
Az elmúlt év augusztusában a Linz Tourismus megrendelésére készített, az online csatornákon virálisan terjedő turisztikai reklámfilm tankönyvekbe illő sikertörténetet írt, amely Cannes-tól kezdve Berlinen, New York-on és Kyoton keresztül egészen Dél-Afrikáig sorra nyeri a rangos nemzetközi filmfesztiválok kitüntető díjait.
A Linz Tourismus tavaly nyáron vakmerő akcióval hívta fel magára a figyelmet. Egy rövid videóval heteken keresztül tematizálta az osztrák médiát és közbeszédet. A „Linz ist Linz” azaz Linz az Linz cím alatt bemutatott kisfilm napok alatt feltornászta magát az osztrák és német média vezető hírei közé, s ez az érdeklődés máig kitart. A film jó alapot szolgáltatott egy társadalmi vita lefolytatásához is a városban, amely során a linzi polgárok a saját reflexióikat is elmondhatták a világról, amelyben élnek, s amelyben éli szeretnének. Mindezidáig 10 nemzetközi filmfesztiválon nyert rangos dajat az alkotás.
Linz az Linz
A film bemutatást követő hónapokban már rögtön jelentős vendégforgalom élénkülés volt megfigyelhető a városban, amely komoly eredmény a világjárvánnyal leginkább sújtott városi turizmus területén – hívta fel a figyelmet Prof.Georg Steiner, aki szerint a turizmus újjáépítéséhez bátor lépésekre is nagy szükség van. A „Linz az Linz” promóciós film őszinte, reális és autentikus képet kíván adni a városról, ahogy azt némi öniróniával a helyiek maguk is látják - vallják a készítők. „Egy város nem csak a házakból és látványosságból, hanem legfőképpen az emberekből áll” - olvasható a Linz Tourismus szakmai koncepciójában. Az emberek meg sokfélék, sokszínűek, akik a saját városukat is sokszor eltérően látják. A filmben nem modellek szerepeltek, hanem ténylegesen linzi polgárok, akiket a linzi filmstúdió, a Forafilm rendezője a járókelők közül választott ki.
Változás a turisztikai menedzsmentben
A Linz Tourismus menedzsmentjében is számos változás várható: 2023-ben nyugdíjba vonul Manfred Grubauer, a Linz Tourismus felügyelőbizottságának elnöke, valamint Prof. Georg Steiner ügyvezető is. Utódját nyílt pályázat keretében választják ki az ősz folyamán.
A többszörös díjnyertes Linz ist Linz kampányfilm megtekinthető ITT.
Forrás: GD Consulting