Linz turizmusstratégiája bejött a turistáknak

Példa nélküli sikeres és eredményes első félévet zárt a felső-ausztriai Linz város turizmusa. Az atipikus, másoktól eltérő, néha provokatívan merész marketing stratégia és termékfejlesztési irány eredményesnek bizonyult, derült ki Prof. Georg Steiner, a Linz Tourismus ügyvezetőjének július 19-ei sajtótájékoztatójából. 

Az emberi kíváncsiságra, a kulturális ajánlatokra, a helyiekkel való gazdagító találkozásokra, a természet és a város szimbiózisára felépített autentikus turisztikai kínálat, valamint az ezt innovatív eszközökkel népszerűsítő kampányok meghozták az eredményeket. Bár az életminőséget és az élményeket fókuszba helyező stratégia szerint nem „mindenható jelentőségőek” a számok, ám azt látni kell, hogy a járványidőszak előtti eredményeket már meghaladják az idei év aktuális vendégforgalmi mutatói.

 

A magyar beutazókör is dobogós

A belföldi vendégek után Németországból és Lengyelországból ékezett idén a legtöbb vendég a városba, de dobogós küldő-piac Magyarország is. Az ideális méretű, könnyen bejárható és megélhető város rendkívül gazdag és inspiráló kulturális kínálattal is rendelkezik, amelyet jól kiegészítenek a természet közeli attrakciók is. A város, kultúra, természet „bizsergető kombinációját nyújtó jövő városát” évről-évre egyre több magyar látogatja, írja szakmai blogjában Kovács Balázs, a GD Consulting turisztikai tanácsadó iroda vezetője, aki egyben Linz Tourismus magyar piacért is felelős különmegbízottja. 

Meghökkentő médiamegjelenések 

Az elmúlt év augusztusában a Linz Tourismus megrendelésére készített, az online csatornákon virálisan terjedő turisztikai reklámfilm tankönyvekbe illő sikertörténetet írt, amely Cannes-tól kezdve Berlinen, New York-on és Kyoton keresztül egészen Dél-Afrikáig sorra nyeri a rangos nemzetközi filmfesztiválok kitüntető díjait.  

A Linz Tourismus tavaly nyáron vakmerő akcióval hívta fel magára a figyelmet. Egy rövid videóval heteken keresztül tematizálta az osztrák médiát és közbeszédet. A „Linz ist Linz” azaz Linz az Linz cím alatt bemutatott kisfilm napok alatt feltornászta magát az osztrák és német média vezető hírei közé, s ez az érdeklődés máig kitart. A film jó alapot szolgáltatott egy társadalmi vita lefolytatásához is a városban, amely során a linzi polgárok a saját reflexióikat is elmondhatták a világról, amelyben élnek, s amelyben éli szeretnének. Mindezidáig 10 nemzetközi filmfesztiválon nyert rangos dajat az alkotás.

Linz az Linz 

A film bemutatást követő hónapokban már rögtön jelentős vendégforgalom élénkülés volt megfigyelhető a városban, amely komoly eredmény a világjárvánnyal leginkább sújtott városi turizmus területén – hívta fel a figyelmet Prof.Georg Steiner, aki szerint a turizmus újjáépítéséhez bátor lépésekre is nagy szükség van. A „Linz az Linz” promóciós film őszinte, reális és autentikus képet kíván adni a városról, ahogy azt némi öniróniával a helyiek maguk is látják - vallják a készítők. „Egy város nem csak a házakból és látványosságból, hanem legfőképpen az emberekből áll” - olvasható a Linz Tourismus szakmai koncepciójában. Az emberek meg sokfélék, sokszínűek, akik a saját városukat is sokszor eltérően látják. A filmben nem modellek szerepeltek, hanem ténylegesen linzi polgárok, akiket a linzi filmstúdió, a Forafilm rendezője a járókelők közül választott ki.

Változás a turisztikai menedzsmentben 

A Linz Tourismus menedzsmentjében is számos változás várható: 2023-ben nyugdíjba vonul Manfred Grubauer, a Linz Tourismus felügyelőbizottságának elnöke, valamint Prof. Georg Steiner ügyvezető is. Utódját nyílt pályázat keretében választják ki az ősz folyamán.

A többszörös díjnyertes Linz ist Linz kampányfilm megtekinthető ITT.

 

 

Forrás: GD Consulting


Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak

Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak 

Egy új, most elindított nemzetközi kezdeményezés új szintre emeli a turisztikai promóciót.
Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca

Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca 

Az olasz főváros nevezetességei egymás után kapnak új díszkivilágítást.
Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot

Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot 

Bajorország szíve, ahol a sétahajót Keplernek hívják, és ahol XVI. Benedek pápának három bronzszobra is van a városban.
Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.
Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai

Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai 

Az első tíz legnépszerűbb csehországi idegenforgalmi célpont az utóbbi években nem nagyon módosul.
Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel

Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel 

Az utazásszervező először 2023-ban, első magyarországi székhelyű utazási irodaként kapta meg a minősítést, amelyet idén, 2025-ben sikeresen megújított.
Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.
Hőségriadó Olaszországban

Hőségriadó Olaszországban 

A szerdai napra tizenhárom városban közepes szintű, úgynevezett narancssárga riasztást rendeltek el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.