Tizenhárom hazai designmárka és művész munkái jelentek meg 2024. április 15. és 21. között a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szervezésében a Triennale Milano Múzeumban a Milan Design Week során. A design LAB curated by Rossana Orlandi programban elkészült termékeken és kortárs művészeti alkotásokon keresztül a magyar kultúra vibráló keresztmetszetét a Budapest Select ernyőmárka alatt láthatta a nemzetközi közönség.
A kiállítás már a nyitás előtt bekerült a legelismertebb nemzetközi design magazinok top 5 ajánlóiba.
Az idei évben a világ egyik legnagyobb design eseményén, a Milan Design Week-en jelent meg a magyar designt középpontba helyező önálló kiállítás a presztízsértékű Triennale Milano Múzeum épületében. A Design Walk in Budapesten egyszerre voltak láthatóak a kortárs formatervezési innovációk és a kulturális értékek.
„Mérföldkövet ünnepeltünk, hiszen a magyar alkotók a szakma világhírű képviselőjének mentorálásával egy ikonikus helyszínen jelentek meg. Több mint egy éve dolgozunk együtt Rossana Orlandival, a Design Walk in Budapest nagyra becsült kurátorával, és a kiállítás az együttműködésünk csúcsát jelentette. Immár harmadik alkalommal rendeztünk önálló kiállítást a Budapest Select ernyőmárka alatt a Milan Design Week keretében. A kiállítás megidézte Budapestet, többeket invitálva hazánk vibráló fővárosának személyes felfedezésére, amely egyedülálló földrajzi elhelyezkedésénél fogva a Keletet és a Nyugatot összekötő központi híd szerepet tölt be, mindkettőhöz kaput biztosítva.” – hangsúlyozta a kiállítás jelentőségét Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.
A design LAB curated by Rossana Orlandi keretében készült termékek a Milan Design Week-en debütáltak. A magyar kulturális örökségből ihletet merítő, azt újszerű és fenntartható megközelítésben megjelenítő kollaborációk a nemzetközi közönség figyelmét is felkeltették.
A design LAB curated by Rossana Orlandi termékeit a magyar kulturális örökség inspirálta, a tervezők közül többen Budapest ikonikus helyszíneiből merítettek ihletet, amely így a milánói kiállítás koncepcióját is meghatározta. A Design Walk in Budapest a kulturális összefonódások központjaként ünnepelte Budapestet, a Duna ölelésében fekvő főváros kreatív hangulatát, kortárs szemszögből mutatva be annak építészeti és design örökségét. A kiállítás a város egyedi hangulatát hangsúlyozta, amellyel megőrzi sokszínű történelmi hagyományait, miközben magába szívja a modernitást. A designtárgyak mellett a kortárs magyar képzőművészeti alkotások, szobrok, festmények és fotók tették teljessé a kiállítótér hangulatát.
Harmadik alkalommal jelentek meg önálló Budapest Select kiállítás keretében magyar márkák a Milan Design Week alatt, és a tavalyi évhez hasonlóan ezúttal is további helyszíneken találkozhatott hazai munkákkal a közönség. Rossana Orlandi Master Galériájában a Solinfo Group Timbart márkájának kiállítótere, valamint Tombor Zoltán, fotográfus képei is helyet kaptak. Kele Sára és Cserba Anna kollaborációjának eredménye, a MOTO pedig az Isola Design Festival helyszínén mutatkozott be. A hagyományosan az egész várost felpezsdítő Milan Design Week-re idén is tömegek látogattak el a világ számos pontjáról. 1125 esemény csatlakozott a hivatalos programkínálathoz 838 márkával, az online közönség 23%-kal nőtt a tavalyi évhez képest, 630.000 látogatót vonzva 162 országból.