Mediterrán élményvilág: török turisztikai workshop Budapesten

Napfényes tengerpartok, kulturális kincsek, vendégszeretet és látványos növekedési számok: Törökország új lendületet vett, és ezt nemcsak a statisztikák mutatják, hanem példa erre az ötcsillagos budapesti Matild Palace-ban, május 15-én tartott szakmai workshop is, ahol a török turisztikai szolgáltatók és a magyar kiutaztatók személyesen találkozhattak.

A találkozó célja, hogy erősödjenek a szakmai kapcsolatok, és minden eddiginél több magyar utazó válassza Törökországot 2025-ben is. A program során látványos promóvideók, naprakész információk és személyes egyeztetések is helyet kaptak, hiszen egy ilyen fórum a legjobb alkalom arra, hogy a szakma képviselői közvetlenül osszák meg egymással ajánlataikat és tapasztalataikat.

Első, de nem az utolsó

Gülşen Karanis Ekşioğlu nagykövet asszony a workshopot követő tájékoztató alkalmával kiemelte: bár ez az első ilyen jellegű workshop Magyarországon, biztos benne, hogy nem az utolsó. Az esemény a tavalyi, nagy sikerű Török–Magyar Kulturális Év folytatásaként is értelmezhető, amely során több mint 130 kulturális esemény és egy igen erőteljes médiakampány járult hozzá Törökország hazai ismertségéhez.

Isztambul
Isztambul
Fotó: Depositphotos

2024-ben több mint 250 ezer magyar utazott Törökországba, 2025 első negyedévében pedig már most úgy tűnik, hogy ezt a számot is túlszárnyalják – akár 280 ezer magyar vendég is célba veheti a mediterrán országot az év végéig. Világszinten is kimagasló eredményeket hozott az idei évkezdés: az idei első három hónapban 8,8 millió nemzetközi látogató érkezett Törökországba, és 9,5 milliárd dollár turisztikai bevétel született.

A nagykövet hangsúlyozta:

Törökország mára négyévszakos úti céllá vált, ahol a tengerparti pihenés mellett gazdag történelmi és kulturális élmények, wellness-lehetőségek és gasztronómiai különlegességek is várják a látogatókat.

A cél ambiciózus: 2025-re 65 millió nemzetközi turista és 64 milliárd USD bevétel elérése.

A csütörtöki rendezvény célja az volt, hallottuk, hogy a magyar szakmai partnerek naprakész információkat, eszközöket és inspirációt kapjanak ahhoz, hogy még több magyar utazó érkezzen Törökországba a következő 9–12 hónap során.

A nagykövet beszéde végén hangsúlyozta:

Ez csak a kezdet. Egy hosszú távú, bizalmon és közös kulturális értékeken alapuló együttműködés első állomása.

Több mint tengerpart – Törökország négy évszakos élményvilága

A Török Turisztikai Promóciós és Fejlesztési Ügynökség (TGA) bemutatója egyértelműen érzékeltette:

Törökország a magyar piacra fontos stratégiai partnerként tekint.

A prezentáció során elhangzott, hogy az utóbbi években jelentősen nőtt az érdeklődés a tengerparti pihenésen túlmutató kínálat iránt – egyre többen keresik a kulturális élményeket, a helyi gasztronómiát, a wellness-szolgáltatásokat és az aktív kikapcsolódási lehetőségeket.

Ezért a mediterrán ország ma már nem pusztán egy nyaralási célpont, hanem egész évben látogatható, élményalapú úti cél, amely minden korosztálynak és érdeklődési körnek tartogat valami különlegeset.

Lenyűgöző vizuális világ – a török turizmus marketingje új szintre lépett

A TGA által bemutatott promóciós videók más dimenzióba emelték a desztinációbemutatást. Bár a jelenlévők nagy része – így mi is – napi szinten találkozunk médiatartalmakkal, a török régiókat bemutató kisfilmek láttán mégis egyhangú volt a vélemény:

ilyen vizuális minőséggel, kreativitással és érzékenyen megválasztott témákkal ritkán találkozni. A képi világ, a zenehasználat és a storytelling egyaránt azt sugallta: egy olyan professzionális csapat áll a kampány mögött, amely pontosan tudja, hogyan kell vágyat ébreszteni az utazókban.

A kisfilmek nem általánosságban szóltak Törökországról, nem megszokott sablonokat puffogtatott, hanem régiókra szabva, különböző célcsoportokat szólítottak meg – a kalandkereső fiataloktól a kultúrára fogékony idősebb korosztályig.

Ez a tudatos, mégis élményszerű kommunikáció minden bizonnyal hozzájárul ahhoz, hogy egyre többen válasszák úti célként Törökországot.

Az estét záró, kötetlen hangulatú networking vacsora újabb lehetőséget teremtett az iparági kapcsolatok elmélyítésére. A május 15-én lezajlott workshop sikere vitathatatlan: nemcsak a fővárosból, hanem az ország számos pontjáról érkeztek utazási szakemberek – jól mutatva, hogy a magyar turisztikai piac nyitott a friss törökországi ajánlatokra és a hosszú távú partnerségekre.

 

 


Ki az az írónő, akinek művei turisták ezreit csábítják Angliába?

Ki az az írónő, akinek művei turisták ezreit csábítják Angliába? 

Évek óta tart szülőhazájában a Jane Austen-láz.
A spanyolok megelégelték a sok füstölést

A spanyolok megelégelték a sok füstölést 

A dohányzásmentes terek bővítésére, a korlátozások kiterjesztésére készül a spanyol kormány a dohánytörvény tervezett módosításával.
Indul a főszezon az IBUSZ-nál

Indul a főszezon az IBUSZ-nál 

A toplistás úti célok között továbbra is Görögország, Törökország és Spanyolország állnak az élen.
Adománygyűjtő kampány Parajd megmentésére

Adománygyűjtő kampány Parajd megmentésére 

A térség egyik legfontosabb látványossága vált elérhetetlenné, és ezzel együtt számos helyi vállalkozás és család megélhetése is veszélybe került.
Rendhagyó űrakció az osztrákoknál

Rendhagyó űrakció az osztrákoknál 

A Strauss-emlékév alkalmából a Kék Duna keringő digitális változatát elektromágneses hullámokra ültetve lőtték ki az űrbe.
Több külföldi, kevesebb belföldi turista Romániában

Több külföldi, kevesebb belföldi turista Romániában 

Romániában 2,5 százalékkal csökkent a turisták száma áprilisban.
Ajándék közösségi program Bécsben

Ajándék közösségi program Bécsben 

Bécs újabb lépést tesz az ifjúság bevonása és a társadalmi egyenlőség erősítése felé.
Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat

Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat 

A településvezető kedden aláírt rendelkezése a csaknem tizenkilencezer lakosú város történelmi központjára vonatkozik.
Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre

Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre 

Bár a magyarok többsége idén is készül nyaralni, a pihenés célja, hossza és gyakorisága már igen változatos képet mutat.
Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok

Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok  

A többség igyekszik a nyári pihenést úgy megszervezni, hogy a pénzügyi lehetőségek összhangban legyenek a nyaralási elképzelésekkel.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.