Mediterrán élményvilág: török turisztikai workshop Budapesten

Napfényes tengerpartok, kulturális kincsek, vendégszeretet és látványos növekedési számok: Törökország új lendületet vett, és ezt nemcsak a statisztikák mutatják, hanem példa erre az ötcsillagos budapesti Matild Palace-ban, május 15-én tartott szakmai workshop is, ahol a török turisztikai szolgáltatók és a magyar kiutaztatók személyesen találkozhattak.

A találkozó célja, hogy erősödjenek a szakmai kapcsolatok, és minden eddiginél több magyar utazó válassza Törökországot 2025-ben is. A program során látványos promóvideók, naprakész információk és személyes egyeztetések is helyet kaptak, hiszen egy ilyen fórum a legjobb alkalom arra, hogy a szakma képviselői közvetlenül osszák meg egymással ajánlataikat és tapasztalataikat.

Első, de nem az utolsó

Gülşen Karanis Ekşioğlu nagykövet asszony a workshopot követő tájékoztató alkalmával kiemelte: bár ez az első ilyen jellegű workshop Magyarországon, biztos benne, hogy nem az utolsó. Az esemény a tavalyi, nagy sikerű Török–Magyar Kulturális Év folytatásaként is értelmezhető, amely során több mint 130 kulturális esemény és egy igen erőteljes médiakampány járult hozzá Törökország hazai ismertségéhez.

Isztambul
Isztambul
Fotó: Depositphotos

2024-ben több mint 250 ezer magyar utazott Törökországba, 2025 első negyedévében pedig már most úgy tűnik, hogy ezt a számot is túlszárnyalják – akár 280 ezer magyar vendég is célba veheti a mediterrán országot az év végéig. Világszinten is kimagasló eredményeket hozott az idei évkezdés: az idei első három hónapban 8,8 millió nemzetközi látogató érkezett Törökországba, és 9,5 milliárd dollár turisztikai bevétel született.

A nagykövet hangsúlyozta:

Törökország mára négyévszakos úti céllá vált, ahol a tengerparti pihenés mellett gazdag történelmi és kulturális élmények, wellness-lehetőségek és gasztronómiai különlegességek is várják a látogatókat.

A cél ambiciózus: 2025-re 65 millió nemzetközi turista és 64 milliárd USD bevétel elérése.

A csütörtöki rendezvény célja az volt, hallottuk, hogy a magyar szakmai partnerek naprakész információkat, eszközöket és inspirációt kapjanak ahhoz, hogy még több magyar utazó érkezzen Törökországba a következő 9–12 hónap során.

A nagykövet beszéde végén hangsúlyozta:

Ez csak a kezdet. Egy hosszú távú, bizalmon és közös kulturális értékeken alapuló együttműködés első állomása.

Több mint tengerpart – Törökország négy évszakos élményvilága

A Török Turisztikai Promóciós és Fejlesztési Ügynökség (TGA) bemutatója egyértelműen érzékeltette:

Törökország a magyar piacra fontos stratégiai partnerként tekint.

A prezentáció során elhangzott, hogy az utóbbi években jelentősen nőtt az érdeklődés a tengerparti pihenésen túlmutató kínálat iránt – egyre többen keresik a kulturális élményeket, a helyi gasztronómiát, a wellness-szolgáltatásokat és az aktív kikapcsolódási lehetőségeket.

Ezért a mediterrán ország ma már nem pusztán egy nyaralási célpont, hanem egész évben látogatható, élményalapú úti cél, amely minden korosztálynak és érdeklődési körnek tartogat valami különlegeset.

Lenyűgöző vizuális világ – a török turizmus marketingje új szintre lépett

A TGA által bemutatott promóciós videók más dimenzióba emelték a desztinációbemutatást. Bár a jelenlévők nagy része – így mi is – napi szinten találkozunk médiatartalmakkal, a török régiókat bemutató kisfilmek láttán mégis egyhangú volt a vélemény:

ilyen vizuális minőséggel, kreativitással és érzékenyen megválasztott témákkal ritkán találkozni. A képi világ, a zenehasználat és a storytelling egyaránt azt sugallta: egy olyan professzionális csapat áll a kampány mögött, amely pontosan tudja, hogyan kell vágyat ébreszteni az utazókban.

A kisfilmek nem általánosságban szóltak Törökországról, nem megszokott sablonokat puffogtatott, hanem régiókra szabva, különböző célcsoportokat szólítottak meg – a kalandkereső fiataloktól a kultúrára fogékony idősebb korosztályig.

Ez a tudatos, mégis élményszerű kommunikáció minden bizonnyal hozzájárul ahhoz, hogy egyre többen válasszák úti célként Törökországot.

Az estét záró, kötetlen hangulatú networking vacsora újabb lehetőséget teremtett az iparági kapcsolatok elmélyítésére. A május 15-én lezajlott workshop sikere vitathatatlan: nemcsak a fővárosból, hanem az ország számos pontjáról érkeztek utazási szakemberek – jól mutatva, hogy a magyar turisztikai piac nyitott a friss törökországi ajánlatokra és a hosszú távú partnerségekre.

 

 


Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában

Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában 

Első ízben mutatták ki a juhhimlőt (variola ovina) a helyi illetékes hatóságok.
Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett

Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett 

Június 17-én a belvárosi Pullmann Hotel hangulatos rendezvénytermében tartotta szezonnyitó eseményét öt Magyarországon működő nemzeti idegenforgalmi szervezet.
Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk?

Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk? 

Az UniCredit Bank Austria idén is elkészítette a nyaralási euró számítását.
Ennyit költenek külföldi nyaralásra a magyar családok

Ennyit költenek külföldi nyaralásra a magyar családok 

Idén minden második magyar készül külföldre utazni legalább egyszer. Az úti célok változatlanok, de egyre többe kerül a nyaralás.
Közzétette foglalási adatait az ALDI Utazás

Közzétette foglalási adatait az ALDI Utazás 

A számok átlagosan 33 százalékos utasszám-növekedést mutatnak.
EIU-index: már nem Bécs a világ legélhetőbb városa

EIU-index: már nem Bécs a világ legélhetőbb városa 

A képen látható, mely város vette át a helyét. És nemcsak Bécs, hanem Calgary és más városok is lejjebb csúsztak az idei listán. Budapest nem szerepel a Top 10 között.
Szabadság, zene, művészet – nyáron vár Temesvár

Szabadság, zene, művészet – nyáron vár Temesvár 

Érkezik az Art Encounters Biennálé és a JazzX Festival .
Proko Travel: felajánlás Parajd megmentése érdekében

Proko Travel: felajánlás Parajd megmentése érdekében 

Az utazási iroda 200 ezer forinttal támogatja a parajdi közösséget a sóbánya tragédiája után.
„Mi ez itt? Egy kristályokkal kirakott műremek? Mi lenne, ha ráülnék?”

„Mi ez itt? Egy kristályokkal kirakott műremek? Mi lenne, ha ráülnék?” 

Egy fotó kedvéért egy turista ráült egy több ezer Swarovski kristállyal borított székre, és szó szerint összezúzta a nagy értékű műalkotást.
Dél-európai tüntetéshullám a tömegturizmus ellen

Dél-európai tüntetéshullám a tömegturizmus ellen 

Ezrek tüntettek a tömegturizmus ellen Dél-Európa több városában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.