Hivatalos statisztikák szerint a kínai turisták 2014-ben 105 millió külföldi utazáson vettek részt. Ezek közül azonban 41 millió csak egynapos kirándulás, legtöbbször bevásárlóút volt, leginkább Dél-Kínából Makaóba és Hongkongba. A maradék 64 millió külföldi utazás közül, egy éjszakás tartózkodással, 27,4 milliónak szintén Macau és Hongkong volt az úti célja.
A kínaiak imádnak utazni, így nem csoda, hogy Kína az elmúlt években a világ első számú küldőpiacává lépett elő. A kínaiak külföldre való utazásainak a 80%-a nyaralás, azonban az elmúlt évek növekedését elsősorban a maximum egyhetes utak tették ki, miközben a hosszabb utazások száma csökkent.
A bevásárlóutakat és az egynapos kirándulásokat leszámítva tehát a kínai turisták 2014-ben 36,6 millió nemzetközi utazásra indultak. A World Travel Monitor számításai szerint ez a 36,6 millió külföldi út, 171 millió vendégéjszakát generált 2014-ben.
Összehasonlítva a 2007-es adatokkal, a külföldi utazások száma 168%-kal nőtt, ami 16,5%-os átlagos éves növekedési ütemet jelent. A kínai turisták által külföldön töltött éjszakák száma összesen azonban csak 27%-kal növekedett, ami 3,5%-nak felel meg évente. Ez annak köszönhető, hogy jelentősen csökkent a külföldi utazások hossza. Az elmúlt hét évben való növekedés mozgató rugói a városi kirándulások, túrák és rendezvény látogatások voltak. A tengerparti nyaralás is nyert magának piaci részesedést.
Az üzleti utazások száma (16%), évente 5%-kal növekedett, míg a rokonok és barátok meglátogatásának száma (4%) közel egy millión maradt. A legnépszerűbb utazási mód 80%-os részesedéssel a repülés, de figyelemre méltó növekedést produkált a hajózás. Ennek ugyan még mindig elenyésző a piaci részesedése, mindössze 1%, de a vizsgált időszak (7 év alatt) 1,300%-kal bővült.
A kínaiak szálláshely-választásában szintén drámai változásokat figyelhetünk meg. Az első osztályú szállodák vendégéjszakás részesedése 28%-os éves növekedést produkált, és 55%-ra növekedett, az olcsóbb hotelek rovására. Figyelemre méltó a növekedése a gyerekes utazások terén is. Ezeknek az utazásoknak a száma az elmúlt hét évben a tízszeresére nőtt, és ma már a külföldi utazások egyharmadát teszi ki.
Dr. Martin Buck, a Messe Berlin elnökhelyettese így kommentálta a kutatás eredményeit: „Bár a tapasztaltabb kínaiak egyénileg tervezik meg az utazásukat, a többség még mindig tour operátorok segítségét veszi igénybe. A kínaiak számára a legfontosabb tényező a biztonság, és pont ezt adják meg számukra a csomagtúrák. Az idegennyelvtudás és a kétnyelvű táblák hiánya még mindig olyan akadály, amit idegenvezetők segítségével lehet csak megoldani.”
A kínai turisták túlnyomó többsége (68%) ázsiai úti célokba utazik, míg Európát a kínai nemzetközi utazók 18%-a választja. Ausztrália és Óceánia 9%-os részesedést ért el, míg Afrikába és Amerikába csupán 5%-uk utazott. Európának azonban nem szabad elkényelmesednia a kínai piacon, mivel az ázsiai és észak-amerikai desztinációk gyorsabban növekedést mutatnak, mint az európai átlag 7,5%.