A társadalmi felelősségvállalás jegyében a „social-business koncepció” mentén működtetett szálloda személyzetének nagy részét menekültekből, munkanélküliekből és a társadalmi perifériára sodródottak köréből toborozzák. A bécsi egyházmegye és az Osztrák Munkaügyi Hivatal (AMS) támogatásával eredetileg kísérleti pop-up jelleggel létesített és működtetett modell azóta sikertörténetet ír, az elmúlt 7 évben több mint 220 ezer elégedett vendég fordult meg a szálloda falai között.
„A modell működik, itt az ideje, hogy újabb fejezetett kezdjünk a második egységgel” – jelentette be az újabb szálloda megnyitását Gabriela Sonnleitner, a Hotel magdas ügyvezetője. A bécsi Prater közelében található első szálloda után most Bécs III. kerületében, az Ungargasse 38. szám alatt nyitotta meg kapuját az új Hotel magdas, amelyet egy korábbi egyházi rendház és paplak átalakításából hoztak létre. Az új szálloda építészeti kialakításánál és berendezésénél a környezeti fenntarthatóságra is törekedtek, igyekeztek minél többet hasznosítani a korábbi funkcióból és bútorzatból. Az energiatakarékos üzemeltetést a napelemes és hőszivattyús rendszerek biztosítják.
A Hotel magdas kiváló példa arra, hogy az „üzleti, illetve a társadalmi- és környezeti felelősségvállalás összeegyeztethető, segítségével a nehéz sorsú embertársaink társadalmi integrációja könnyebben megvalósítható”- hangsúlyozta az új szálloda megnyitása kapcsán Norbert Kettner, Bécs város turisztikai hivatalának vezetője. A szálloda vendégköre jórészt a tudatos utazókból kerül ki, akik számára fontos, hogy tartózkodásukkal egy pozitív társadalmi ügy mellé is álljanak.