Újabb mérföldkő az utazási és turisztikai szektorban

Koppenhágában találkozott egymással a világ nyolc legnagyobb fenntartható turizmus minősítő testületének vezetősége a turisztikai piacon található hamis fenntarthatósági üzenetek számának csökkentése és a fogyasztóvédelmi előírások szigorítása érdekében. 

A turizmus fenntarthatóságával kapcsolatban ma megjelenő üzenetek, állítások 40%-a hamis vagy félrevezető információkat nyújt a vendégeknek - miközben az elmúlt évben ugrásszerűen megnőtt a vendégigény az egyértelmű fenntartható turisztikai márkák iránt, éppen ezért Nyugat-Európában ugrásszerűen megnőtt a fenntartható turisztikai minősítést igénylő turisztikai vállalkozások száma is. A világ nyolc legnagyobb fenntartható turisztikai minősítő testületének vezetői 2024. június 22-én Koppenhágában ültek össze, hogy megbeszéljék az ezekre a trendekre adandó közös válaszokat. 

Az együttműködésben résztvevő szervezetek: Biosphere, Instituto de Turismo Responsable, Blue Flag, Ecotourism Australia, Good Travel Seal, Green Globe Certification, Green Key Foundation for Environmental Education, Green Key Global, TourCert, Travelife for Accommodation és Travelife for Tour Operators.

„A koppenhágai találkozó jelentős mérföldkövet jelent az utazási és turisztikai szektorban" – mondta a találkozó után Albert Salman, a Green Destinations szervezet vezetője.

„A fenntartható turizmus gyakorlatának globális előmozdítóiként a mi felelősségünk annak biztosítása, hogy tanúsítási szolgáltatásaink szigorúak és relevánsak maradjanak." 

A nyolc minősítő testület Koppenhágában
A nyolc minősítő testület Koppenhágában
Fotó: Green Destinations


Az elmúlt 30 évben ez a nyolc szervezet volt az, amelyek a Globális Fenntartható Turisztikai Tanács (GSTC) standardjaira építve olyan nemzetközileg is széles körben elfogadott fenntarthatósági kritériumokat dolgoztak ki, amelyek az iparági szabványnak számítanak a fenntartható turizmus terén mindenütt a világon.

Ezek a szervezetek több mint 19.000 utazási és turisztikai vállalkozás, szervezet és desztináció fenntartható turisztikai minősítését végezték már el.

A GSTC standardokra építő nemzetközi fenntarthatósági tanúsítványok célja mindig is az átláthatóság, az integritás és a hitelesség volt és marad.

Ez az inkluzív megközelítés a turisztikai szakemberek, a turizmuskutatók, a minőségbiztosítási auditorok, a desztinációmenedzserek és a szabályozók együttes tudására támaszkodik. Minden érdekelt hozzájárul és profitál a folyamatos fejlesztési folyamatokból, egy olyan szakmai platformot biztosítva, amely elősegíti a fenntartható teljesítmény folyamatos javulását mindenki számára. 

A megbeszélésen a következő témákban született megállapodás: 

  • A szervezetek közösen lépnek fel a fogyasztóvédelmi törvények szigorítása érdekében az EU és a tagállamok felé is a greenwashing csökkentése érdekében. Ez a folyamat a nagyvállalatoknál már elindult az ESG jelentéstételi kötelezettség miatt, azonban a turizmusban még nem történt egységes és releváns fellépés, amely lehetővé teszi a hamis fenntarthatósági üzenetek és olyan védjegyek jelenlétét, amelyek nem, vagy csak részben támogatják a fenntarthatóságot.

  • A sokszor önbevallásra építő és/vagy felhígult, nem az univerzális GSTC standarokra építő védjegyekkel szemben meg kell erősíteni a magas integritású, szigorú minőségmenedzsmenten alapuló, auditált fenntartható turisztikai minősítések jelenlétét Európában gyors válaszként a növekvő minősítési igényre. 

  • Közös stratégiai tervet készítenek a különböző földrajzi területeken és piaci szegmensekben alkalmazható fenntartható teljesítmény mérését célzó szabványok folyamatos javítására.


A magyar turisztikai szektorban még nem indult el az a tömeges minősítési igény, mint ami Nyugat-Európában már jellemző, azonban az Innotime Hungary Kft mentorprogramjának keretén belül elindult az ország több pontján a vállalkozások fenntarthatósági felkészítése, sőt, jelenleg már több hazai vállalkozás auditálása zajlik az egyetlen magyar nyelven is elérhető, GSTC standardokon alapuló nemzetközi tanúsítvány, a Good Travel Seal minősítés megszerzésére.


Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.
Hőségriasztás Franciaországban

Hőségriasztás Franciaországban 

A legmagasabb szintű hőségriasztás lép életbe kedden Párizsban és környékén is.
Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak

Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak 

Egy új, most elindított nemzetközi kezdeményezés új szintre emeli a turisztikai promóciót.
Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca

Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca 

Az olasz főváros nevezetességei egymás után kapnak új díszkivilágítást.
Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot

Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot 

Bajorország szíve, ahol a sétahajót Keplernek hívják, és ahol XVI. Benedek pápának három bronzszobra is van a városban.
Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.