Digitalizáció áll a DZT helyreállító stratégiájának középpontjában

A  Német  Turisztikai  Hivatal (DZT) helyreállító stratégiájában a beutazás terén célzottan veti be  a  digitális  eszközöket az ügyfelekkel való intenzív kommunikáció érdekében.

Itt   a   márkatudatosság   (brand awareness)  és  az  inspiráció  áll  a  középpontban.  Az  ügyfélkommunikáció  különböző lépcsőiben az empátia-kampányoktól  a  lockdown-fázisok  alatt  a  nemzetközi  piacokon  a digitális  rendezvényeken  és  workshopokon  át  a  szakma  számára  egészen  a  célzott termékkampányokig  a  párbeszéd  interfészek,  a  mesterséges intelligencia (pl. chatbotok), a machine learning, illetve a predictive elemzések segítségével a DZT konzekvensen kihasználja a digitális lehetőségeket.

A  DZT  a  turisztikai  marketingszervezetekkel  és  számos  már  projektpartnerrel  közösen erőteljesen  kiáll  az  innovatív  és  felelősségteljes   adatfelhasználás,   illetve   a   nagy teljesítményű  adatinfrastruktúra  mellett  és  ezáltal  megnöveli  a  németországi  turizmus adatkompetenciáját.  A  projekt  leképezi  a  német  kormány  által  kialakított  új  adatstratégia minden cselekvési területét.  Petra  Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke szerint: „Az elemzők egyetértenek abban, hogy  a  nemzetközi  turizmus felépülése  a koronakrízis  után  2021-ben  indul  el.  Most  az  a legfontosabb, hogy erősítsük az Úticél Németország iránti márkatudatosságot és hogy anticiklusos   marketinggel ráirányítsuk a   keresletet   utazási   kínálatunkra.  A   digitális formátumok és technológiák további lehetőségeket nyitnak meg számunkra, hogy célzottan építhessük ki az ügyfelekkel való kommunikációt, intenzívebbé tehessük a kapcsolatainkat  a   nemzetközi   turisztikai   szakmával   és   hogy   megoszthassuk   új   tapasztalatainkat   a németországi  turisztikai  partnereinkkel.  A  2020-as  krízishelyzetet  már  kihasználtuk  arra, hogy erőteljesebbé tegyük digitális profilunkat. Közösen megerősödve vezetjük majd ki a németországi beutazó turizmust a koronavírus krízisből. “

Open Data-/Knowledge Graph-projekt a felhasználási fázisban

 A DZT annak érdekében,  hogy  támogassa  a  szolgáltatókat  és  a  desztinációkat  a  globális  szereplők versenyében,  tovább fejleszti  az Open  Data-/Knowledge-Graph-projektet  a  németországi turisztikai szakmában. Az első eredmények 2021. második negyedévében várhatóak.

A virtuális rendezvények biztosítják a folyamatos szakmai kapcsolatot

A  nemzetközi  utazási  szakmával  való  kapcsolattartás  meghatározó  formája  2021-ben  is digitális lesz. Ezért a DZT kiállítóként minden külföldi képviseletével részt vesz az ITB Berlin NOW szakmai vásáron március 9–13. között. Ezáltal a Német Turisztikai Hivatal összeköti a küldőpiacok kiemelt szakmai résztvevőit, hogy helyreállító  stratégiákat  és  projekteket dolgozzanak ki a koronakrízisből egy közös nemzetközi piaci feldolgozás érdekében 2021-re, illetve hogy a párbeszédben jövőbeli perspektívák jöhessenek létre. A  fenntarthatósági  stratégiájának  keretében az ITB  NOW vásárral párhuzamosan a  DZT március  12-én  megrendezi  az  Akadálymentes  utazás  napját.  A  rendezvény  10  éves jubileuma alkalmából idén először virtuális formátumban kerül megrendezésre. 

  Az Úticél Németország legnagyobb incoming workshopja, a Germany Travel Mart (GTM) szintén   az   aktuális koronavírus-járvány  miatti  helyzet,  illetve  az  előző  év  pozitív tapasztalatai  miatt  ismét online kerül megrendezésre. Időpontja: 2021. április 25–27.

Digitális alkalmazások az intenzív ügyfélkapcsolat érdekében

A  DZT  a  virtuális  térben  további  formátumokat  is  felhasznál  a  végfelhasználókkal  való párbeszédben. Így például a mesterséges intelligenciára épülő chatbotok bevetése már az ötletelés és a tervezés időszakában megnöveli a szolgáltatási minőséget a potenciális vendégek számára. A közösségi média marketingben a DZT a virtual reality, augmented reality és mixed reality mellett többek között a gamification-re épít (játékosítás), hogy még jobban elérje a fiatalabb korosztályt, és felkeltse érdeklődését az Úticél Németország iránt.


Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak

Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak 

Egy új, most elindított nemzetközi kezdeményezés új szintre emeli a turisztikai promóciót.
Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca

Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca 

Az olasz főváros nevezetességei egymás után kapnak új díszkivilágítást.
Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot

Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot 

Bajorország szíve, ahol a sétahajót Keplernek hívják, és ahol XVI. Benedek pápának három bronzszobra is van a városban.
Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.
Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai

Listán Prága leglátogatottabb turisztikai célpontjai 

Az első tíz legnépszerűbb csehországi idegenforgalmi célpont az utóbbi években nem nagyon módosul.
Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel

Megújította Travelife Partner minősítését az OTP Travel 

Az utazásszervező először 2023-ban, első magyarországi székhelyű utazási irodaként kapta meg a minősítést, amelyet idén, 2025-ben sikeresen megújított.
Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.
Hőségriadó Olaszországban

Hőségriadó Olaszországban 

A szerdai napra tizenhárom városban közepes szintű, úgynevezett narancssárga riasztást rendeltek el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.