Digitalizáció áll a DZT helyreállító stratégiájának középpontjában

A  Német  Turisztikai  Hivatal (DZT) helyreállító stratégiájában a beutazás terén célzottan veti be  a  digitális  eszközöket az ügyfelekkel való intenzív kommunikáció érdekében.

Itt   a   márkatudatosság   (brand awareness)  és  az  inspiráció  áll  a  középpontban.  Az  ügyfélkommunikáció  különböző lépcsőiben az empátia-kampányoktól  a  lockdown-fázisok  alatt  a  nemzetközi  piacokon  a digitális  rendezvényeken  és  workshopokon  át  a  szakma  számára  egészen  a  célzott termékkampányokig  a  párbeszéd  interfészek,  a  mesterséges intelligencia (pl. chatbotok), a machine learning, illetve a predictive elemzések segítségével a DZT konzekvensen kihasználja a digitális lehetőségeket.

A  DZT  a  turisztikai  marketingszervezetekkel  és  számos  már  projektpartnerrel  közösen erőteljesen  kiáll  az  innovatív  és  felelősségteljes   adatfelhasználás,   illetve   a   nagy teljesítményű  adatinfrastruktúra  mellett  és  ezáltal  megnöveli  a  németországi  turizmus adatkompetenciáját.  A  projekt  leképezi  a  német  kormány  által  kialakított  új  adatstratégia minden cselekvési területét.  Petra  Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke szerint: „Az elemzők egyetértenek abban, hogy  a  nemzetközi  turizmus felépülése  a koronakrízis  után  2021-ben  indul  el.  Most  az  a legfontosabb, hogy erősítsük az Úticél Németország iránti márkatudatosságot és hogy anticiklusos   marketinggel ráirányítsuk a   keresletet   utazási   kínálatunkra.  A   digitális formátumok és technológiák további lehetőségeket nyitnak meg számunkra, hogy célzottan építhessük ki az ügyfelekkel való kommunikációt, intenzívebbé tehessük a kapcsolatainkat  a   nemzetközi   turisztikai   szakmával   és   hogy   megoszthassuk   új   tapasztalatainkat   a németországi  turisztikai  partnereinkkel.  A  2020-as  krízishelyzetet  már  kihasználtuk  arra, hogy erőteljesebbé tegyük digitális profilunkat. Közösen megerősödve vezetjük majd ki a németországi beutazó turizmust a koronavírus krízisből. “

Open Data-/Knowledge Graph-projekt a felhasználási fázisban

 A DZT annak érdekében,  hogy  támogassa  a  szolgáltatókat  és  a  desztinációkat  a  globális  szereplők versenyében,  tovább fejleszti  az Open  Data-/Knowledge-Graph-projektet  a  németországi turisztikai szakmában. Az első eredmények 2021. második negyedévében várhatóak.

A virtuális rendezvények biztosítják a folyamatos szakmai kapcsolatot

A  nemzetközi  utazási  szakmával  való  kapcsolattartás  meghatározó  formája  2021-ben  is digitális lesz. Ezért a DZT kiállítóként minden külföldi képviseletével részt vesz az ITB Berlin NOW szakmai vásáron március 9–13. között. Ezáltal a Német Turisztikai Hivatal összeköti a küldőpiacok kiemelt szakmai résztvevőit, hogy helyreállító  stratégiákat  és  projekteket dolgozzanak ki a koronakrízisből egy közös nemzetközi piaci feldolgozás érdekében 2021-re, illetve hogy a párbeszédben jövőbeli perspektívák jöhessenek létre. A  fenntarthatósági  stratégiájának  keretében az ITB  NOW vásárral párhuzamosan a  DZT március  12-én  megrendezi  az  Akadálymentes  utazás  napját.  A  rendezvény  10  éves jubileuma alkalmából idén először virtuális formátumban kerül megrendezésre. 

  Az Úticél Németország legnagyobb incoming workshopja, a Germany Travel Mart (GTM) szintén   az   aktuális koronavírus-járvány  miatti  helyzet,  illetve  az  előző  év  pozitív tapasztalatai  miatt  ismét online kerül megrendezésre. Időpontja: 2021. április 25–27.

Digitális alkalmazások az intenzív ügyfélkapcsolat érdekében

A  DZT  a  virtuális  térben  további  formátumokat  is  felhasznál  a  végfelhasználókkal  való párbeszédben. Így például a mesterséges intelligenciára épülő chatbotok bevetése már az ötletelés és a tervezés időszakában megnöveli a szolgáltatási minőséget a potenciális vendégek számára. A közösségi média marketingben a DZT a virtual reality, augmented reality és mixed reality mellett többek között a gamification-re épít (játékosítás), hogy még jobban elérje a fiatalabb korosztályt, és felkeltse érdeklődését az Úticél Németország iránt.


Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.
Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak

Ausztrália a legvonzóbb célország a munka miatt költözni vágyóknak 

Magyarország a korábbi, 2018-as felmérés óta 18 helyet csúszott vissza a népszerű városok rangsorában, így 2023-ban a 74. helyre került.
Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?