Digitalizáció áll a DZT helyreállító stratégiájának középpontjában

A  Német  Turisztikai  Hivatal (DZT) helyreállító stratégiájában a beutazás terén célzottan veti be  a  digitális  eszközöket az ügyfelekkel való intenzív kommunikáció érdekében.

Itt   a   márkatudatosság   (brand awareness)  és  az  inspiráció  áll  a  középpontban.  Az  ügyfélkommunikáció  különböző lépcsőiben az empátia-kampányoktól  a  lockdown-fázisok  alatt  a  nemzetközi  piacokon  a digitális  rendezvényeken  és  workshopokon  át  a  szakma  számára  egészen  a  célzott termékkampányokig  a  párbeszéd  interfészek,  a  mesterséges intelligencia (pl. chatbotok), a machine learning, illetve a predictive elemzések segítségével a DZT konzekvensen kihasználja a digitális lehetőségeket.

A  DZT  a  turisztikai  marketingszervezetekkel  és  számos  már  projektpartnerrel  közösen erőteljesen  kiáll  az  innovatív  és  felelősségteljes   adatfelhasználás,   illetve   a   nagy teljesítményű  adatinfrastruktúra  mellett  és  ezáltal  megnöveli  a  németországi  turizmus adatkompetenciáját.  A  projekt  leképezi  a  német  kormány  által  kialakított  új  adatstratégia minden cselekvési területét.  Petra  Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke szerint: „Az elemzők egyetértenek abban, hogy  a  nemzetközi  turizmus felépülése  a koronakrízis  után  2021-ben  indul  el.  Most  az  a legfontosabb, hogy erősítsük az Úticél Németország iránti márkatudatosságot és hogy anticiklusos   marketinggel ráirányítsuk a   keresletet   utazási   kínálatunkra.  A   digitális formátumok és technológiák további lehetőségeket nyitnak meg számunkra, hogy célzottan építhessük ki az ügyfelekkel való kommunikációt, intenzívebbé tehessük a kapcsolatainkat  a   nemzetközi   turisztikai   szakmával   és   hogy   megoszthassuk   új   tapasztalatainkat   a németországi  turisztikai  partnereinkkel.  A  2020-as  krízishelyzetet  már  kihasználtuk  arra, hogy erőteljesebbé tegyük digitális profilunkat. Közösen megerősödve vezetjük majd ki a németországi beutazó turizmust a koronavírus krízisből. “

Open Data-/Knowledge Graph-projekt a felhasználási fázisban

 A DZT annak érdekében,  hogy  támogassa  a  szolgáltatókat  és  a  desztinációkat  a  globális  szereplők versenyében,  tovább fejleszti  az Open  Data-/Knowledge-Graph-projektet  a  németországi turisztikai szakmában. Az első eredmények 2021. második negyedévében várhatóak.

A virtuális rendezvények biztosítják a folyamatos szakmai kapcsolatot

A  nemzetközi  utazási  szakmával  való  kapcsolattartás  meghatározó  formája  2021-ben  is digitális lesz. Ezért a DZT kiállítóként minden külföldi képviseletével részt vesz az ITB Berlin NOW szakmai vásáron március 9–13. között. Ezáltal a Német Turisztikai Hivatal összeköti a küldőpiacok kiemelt szakmai résztvevőit, hogy helyreállító  stratégiákat  és  projekteket dolgozzanak ki a koronakrízisből egy közös nemzetközi piaci feldolgozás érdekében 2021-re, illetve hogy a párbeszédben jövőbeli perspektívák jöhessenek létre. A  fenntarthatósági  stratégiájának  keretében az ITB  NOW vásárral párhuzamosan a  DZT március  12-én  megrendezi  az  Akadálymentes  utazás  napját.  A  rendezvény  10  éves jubileuma alkalmából idén először virtuális formátumban kerül megrendezésre. 

  Az Úticél Németország legnagyobb incoming workshopja, a Germany Travel Mart (GTM) szintén   az   aktuális koronavírus-járvány  miatti  helyzet,  illetve  az  előző  év  pozitív tapasztalatai  miatt  ismét online kerül megrendezésre. Időpontja: 2021. április 25–27.

Digitális alkalmazások az intenzív ügyfélkapcsolat érdekében

A  DZT  a  virtuális  térben  további  formátumokat  is  felhasznál  a  végfelhasználókkal  való párbeszédben. Így például a mesterséges intelligenciára épülő chatbotok bevetése már az ötletelés és a tervezés időszakában megnöveli a szolgáltatási minőséget a potenciális vendégek számára. A közösségi média marketingben a DZT a virtual reality, augmented reality és mixed reality mellett többek között a gamification-re épít (játékosítás), hogy még jobban elérje a fiatalabb korosztályt, és felkeltse érdeklődését az Úticél Németország iránt.


Velence egyre süllyed – de itt a merész ötlet a megmentésére

Velence egyre süllyed – de itt a merész ötlet a megmentésére 

Egy olasz mérnök nem kevesebbet javasol, mint hogy szó szerint megemeljék a süllyedő várost.
Ankara az UNESCO listáján

Ankara az UNESCO listáján 

Ankarát, Törökország fővárosát, hivatalosan is bejegyezték a világörökségi várományosi listára.
MUISZ: kínai fotókiállítás és turisztikai prezentáció

MUISZ: kínai fotókiállítás és turisztikai prezentáció 

Ahol a mennyország a Földre költözött.
Miskolc turizmusa: fontos küldőpiac a célkeresztben

Miskolc turizmusa: fontos küldőpiac a célkeresztben 

Tavaszi B2B workshop roadshow Bukarestben és Kolozsvárott.
Barangolás a „Fehér Lótusz” forgatási helyszínén

Barangolás a „Fehér Lótusz” forgatási helyszínén 

A gyönyörű Taorminában – ahol a Fehér Lótusz című amerikai filmsorozat második évada játszódik – minden olyan volt, mint vélhetően a forgatás idején.
A Maldív-szigeteken nem várják tárt karokkal az izraeli turistákat

A Maldív-szigeteken nem várják tárt karokkal az izraeli turistákat 

Április közepétől hivatalosan megtiltották az izraeli útlevéllel rendelkezők beutazását „válaszul az Izrael által a palesztin nép ellen elkövetett folyamatos atrocitásokra és népirtásra”, közölte a kormány.
Vár Temesvár – bemutatkozott Budapesten a Visit Timișoara

Vár Temesvár – bemutatkozott Budapesten a Visit Timișoara 

Mindössze három óra autópályán, és máris egy másik világ várja az utazót.
Horvátország könnyít a határátlépésen

Horvátország könnyít a határátlépésen 

Horvátország feloldja a ragadós száj- és körömfájás betegség miatt bevezetett intézkedések egy részét, de további rendelkezéseket vezet be a kockázatok megelőzése érdekében.
Zagorje – Horvátország zöld szíve

Zagorje – Horvátország zöld szíve 

Természeti szépségek, történelmi látnivalók és gasztronómiai élvezetek karnyújtásnyira.
Török öröm: ütős vendégszámokkal indította 2025-öt a mediterrán ország

Török öröm: ütős vendégszámokkal indította 2025-öt a mediterrán ország 

Eddig soha nem látott eredményekkel indították az idei turisztikai szezont.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.