Digitalizáció áll a DZT helyreállító stratégiájának középpontjában

A  Német  Turisztikai  Hivatal (DZT) helyreállító stratégiájában a beutazás terén célzottan veti be  a  digitális  eszközöket az ügyfelekkel való intenzív kommunikáció érdekében.

Itt   a   márkatudatosság   (brand awareness)  és  az  inspiráció  áll  a  középpontban.  Az  ügyfélkommunikáció  különböző lépcsőiben az empátia-kampányoktól  a  lockdown-fázisok  alatt  a  nemzetközi  piacokon  a digitális  rendezvényeken  és  workshopokon  át  a  szakma  számára  egészen  a  célzott termékkampányokig  a  párbeszéd  interfészek,  a  mesterséges intelligencia (pl. chatbotok), a machine learning, illetve a predictive elemzések segítségével a DZT konzekvensen kihasználja a digitális lehetőségeket.

A  DZT  a  turisztikai  marketingszervezetekkel  és  számos  már  projektpartnerrel  közösen erőteljesen  kiáll  az  innovatív  és  felelősségteljes   adatfelhasználás,   illetve   a   nagy teljesítményű  adatinfrastruktúra  mellett  és  ezáltal  megnöveli  a  németországi  turizmus adatkompetenciáját.  A  projekt  leképezi  a  német  kormány  által  kialakított  új  adatstratégia minden cselekvési területét.  Petra  Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke szerint: „Az elemzők egyetértenek abban, hogy  a  nemzetközi  turizmus felépülése  a koronakrízis  után  2021-ben  indul  el.  Most  az  a legfontosabb, hogy erősítsük az Úticél Németország iránti márkatudatosságot és hogy anticiklusos   marketinggel ráirányítsuk a   keresletet   utazási   kínálatunkra.  A   digitális formátumok és technológiák további lehetőségeket nyitnak meg számunkra, hogy célzottan építhessük ki az ügyfelekkel való kommunikációt, intenzívebbé tehessük a kapcsolatainkat  a   nemzetközi   turisztikai   szakmával   és   hogy   megoszthassuk   új   tapasztalatainkat   a németországi  turisztikai  partnereinkkel.  A  2020-as  krízishelyzetet  már  kihasználtuk  arra, hogy erőteljesebbé tegyük digitális profilunkat. Közösen megerősödve vezetjük majd ki a németországi beutazó turizmust a koronavírus krízisből. “

Open Data-/Knowledge Graph-projekt a felhasználási fázisban

 A DZT annak érdekében,  hogy  támogassa  a  szolgáltatókat  és  a  desztinációkat  a  globális  szereplők versenyében,  tovább fejleszti  az Open  Data-/Knowledge-Graph-projektet  a  németországi turisztikai szakmában. Az első eredmények 2021. második negyedévében várhatóak.

A virtuális rendezvények biztosítják a folyamatos szakmai kapcsolatot

A  nemzetközi  utazási  szakmával  való  kapcsolattartás  meghatározó  formája  2021-ben  is digitális lesz. Ezért a DZT kiállítóként minden külföldi képviseletével részt vesz az ITB Berlin NOW szakmai vásáron március 9–13. között. Ezáltal a Német Turisztikai Hivatal összeköti a küldőpiacok kiemelt szakmai résztvevőit, hogy helyreállító  stratégiákat  és  projekteket dolgozzanak ki a koronakrízisből egy közös nemzetközi piaci feldolgozás érdekében 2021-re, illetve hogy a párbeszédben jövőbeli perspektívák jöhessenek létre. A  fenntarthatósági  stratégiájának  keretében az ITB  NOW vásárral párhuzamosan a  DZT március  12-én  megrendezi  az  Akadálymentes  utazás  napját.  A  rendezvény  10  éves jubileuma alkalmából idén először virtuális formátumban kerül megrendezésre. 

  Az Úticél Németország legnagyobb incoming workshopja, a Germany Travel Mart (GTM) szintén   az   aktuális koronavírus-járvány  miatti  helyzet,  illetve  az  előző  év  pozitív tapasztalatai  miatt  ismét online kerül megrendezésre. Időpontja: 2021. április 25–27.

Digitális alkalmazások az intenzív ügyfélkapcsolat érdekében

A  DZT  a  virtuális  térben  további  formátumokat  is  felhasznál  a  végfelhasználókkal  való párbeszédben. Így például a mesterséges intelligenciára épülő chatbotok bevetése már az ötletelés és a tervezés időszakában megnöveli a szolgáltatási minőséget a potenciális vendégek számára. A közösségi média marketingben a DZT a virtual reality, augmented reality és mixed reality mellett többek között a gamification-re épít (játékosítás), hogy még jobban elérje a fiatalabb korosztályt, és felkeltse érdeklődését az Úticél Németország iránt.


A madridiak Balatonja a magyarok kedvence

A madridiak Balatonja a magyarok kedvence  

A magyarok körében azért is lett népszerű a terület, mert más spanyol régiókhoz képest jóval könnyebben megközelíthető.
Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt

Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt 

 „Mi vagyunk a nagy vesztesek” – mondják a párizsi kulturális szektorban dolgozók.
Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét

Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét 

Lezárták a szicíliai Catania repülőterét, amelyet hamueső temetett be az Etna vulkán kitörése miatt kedden.
Prémium úti cél Törökországban

Prémium úti cél Törökországban 

A török félsziget a hírességek kedvenc "prémium” úti célja.
Pompeii, a betemetett város

Pompeii, a betemetett város 

A kapun belépve megcsap a történelem szaga – a hatalmas kövekkel kirakott utcákat járva úgy érzem magam, mintha egy időgép visszavitt volna az ókorba.
Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb

Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb  

A Tunéziai Idegenforgalmi Hivatal budapesti képviselete a következő információt küldte szerkesztőségünkbe.
Magyarok nélkül megállna Ausztria

Magyarok nélkül megállna Ausztria 

Tíz év alatt több mint a duplájára nőtt a magyarok létszáma Ausztriában, ami napjainkban már meghaladja a 107 ezret.
Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban

Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban 

Ha a nyaralást Horvátországba tervezi, mindenképp érdemes felfedezni az Adriai-tengeren található természeti kincseket.
Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban

Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban 

A borravaló megítélése kultúránként és nemzetenként változó: ami az egyes országokban szokás, az egy másikban akár sértés is lehet. 
Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában

Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában 

Linz kirobbanóan sikeres a magyar látogatók körében is.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.