Varga Csaba a Danubius Hotels központi üzemeltetési és HR-igazgatója szerint sok jó digitális megoldás létezik már arra, hogy segítse a hotelek mindennapjait. "A szoftverek beiktatására, upgrade-jére, fejlesztésére sokat szánunk, de még mindig bizalmatlankodva használjuk őket" - állapította meg a szakember, aki szerint a hazai hotelek számára nem az a legnagyobb kihívás, hogy rendelkeznek-e az üzemeltetést segítő szállodatechnikai rendszerekkel - mert ezen a téren nem állnak rosszul -, hanem hogy azt valóban tudják-e megfelelően használni és értékelik-e a szolgáltatást, előnyöket, amelyet nyújtanak. A szakember szerint inkább HR feladat az, amit a digitalizáció területén el kell végeznünk. Az a tapasztalata, hogy a szállodai személyzet körében általánosan alacsony a digitalizációs műveltség.
"Abban kell segíteni a munkatársakat, hogy elsajátítsák az alapvető digitális készségeket, és fejlesszék a már meglévőket" - emelki ki a szakember, és szemléletváltást sürgeti. Úgy véli, generiációs probléma a felhasználók bizalmatlansága a szállodatechnológiai szoftverek iránt. Gyakran megtörténik, hogy a kollégák megkérdőjelezik, felülírják a rendszerek nyújtotta adatok hitelességét, és emiatt az analóg megoldásokat is futtatják még a napi ügymenetben. A hotel menedzsment, revenue menedzsment, konyha, front office, housekeeping, HR területén is előfordul duplikáció. Ez a vegyes modell - az analóg megoldásokkal társuló digitálizáció - azonban nem hatékony, nem adattiszta, GDPR szenpontjából is aggályos, ezáltal nem is lehet a hatékonyságot növelő vezetői döntéseket alapozni rá - szögezte le Varga Csaba.