A digitalizációé a jövő a szállodaiparban is

Amíg mi azzal foglalkozunk, hogyan élednek újra a szállodák a Covid miatt, vagy mennek ismét tönkre a háború következtében, Amszterdamban a szakma jövőjéről tanácskoztak a turisztikai szakemberek. A jövő egyértelműen a digitalizációé, és tudomásul kell venni, hogy az a fajta az alázatos, mégis baráti, személyes stílus, amely Agatha Christie Marple kisasszonyának kijutott, vagy éppen a Halál Velencében című filmben Aschenbach professzor kapcsolatáról szólt a recepcióval, a múlté. A digitalizációé a jövő, akár tetszik, akár nem.

A szállodáknak, kaszinóknak és üdülőhelyeknek érintésmentes mobil vendégkapcsolatokat kínáló Zaplox nevű  korszerű vállalkozás szintén részt vett a The Independent Hotel Show Amsterdam e heti rendezvényén. Amelynek fő témája, hogy miként alkalmazzák a butik- és luxusszállodai szegmensben a digitális vendégkapcsolati megoldásokat. Ezek lehetővé teszik az érintés nélküli be-és kijelentkezés, a mobilkulcsok, a digitális szállodai információk, a vendégkommunikációs tudnivalók, és még sok más fontos infóhoz való jutás kényelmét és szabadságát.

A Zaplox érintésmentes vendégmegoldásaiból álló portfoliójának célja, hogy támogassa a szállodatulajdonosok mindennapi munkáját, egyben azt, hogy gördülékenyebb és emlékezetesebb élményt nyújtsanak a vendégeknek. Ellentétben a hagyományos be- és kijelentkezési folyamattal, ahol a vendégeknek sorban kell állniuk a portán, hogy a személyzet valamelyik tagja segítse őket a be- és kijelentkezésben, vagy éppen a számla kifizetésében, a múlté. A turisták időt takarítanak meg azzal, hogy mindezt akár a saját mobiltelefonjukon is intézhetik. Minderre a vendég appokat tölthet fel, vagy egy önkiszolgáló kioszkot használhatnak a hallban. Így kevesebb időt kell sorbanállással tölteniük, ehelyett a szálloda által kínált egyedi élményeket élvezhetik, persze jó pénzért - a szisztéma tehát igen jövedelmező a létesítmény számára is.

A Guest App segítségével a vendégek hozzáférhetnek egy mobilkulcshoz, amely illik mind a vendégszobához, mind a szálloda egyéb szolgáltatásaihoz, például az edzőteremhez vagy a gyógyfürdőhöz.



Ezen kívül a vendégek különféle szolgáltatást rendelhetnek, beszélhetnek a recepcióval, tudakozódhatnak a speciális ajánlatokról és promóciókról, illetve digitálisan megtekinthetik a szállodai információkat a hét minden napján, 24 órában az alkalmazáson keresztül - amellett persze, hogy ezt eddig is többnyire megtekinthették az internet segítségével. A szállodatulajdonos számára ez a letölthető alkalmazás új lehetőségeket kínál a kiegészítő szolgáltatások és a jövőbeni foglalások növelésére.

Üzemeltetési szempontból a lobbiban található önkiszolgáló kioszk forradalmasítja a szállodai személyzet napi munkáját, akik így most több időt fordíthatnak a szokásosnál nagyobb vendégélmény megteremtésére – állítják e módszer hívei. (Amellett persze, hogy csökkentik így az alkalmazottak számát, ami jelentős bérmegtakarítást jelent a szállodáknak.)

 A szállodai szisztéma kidolgozói ezt persze másképpen látják:

„Különleges érzés, hogy végre újra találkozhatok az iparággal, és érezhetem azt a pulzust és izgalmat, amit a szállodatulajdonosok most tapasztalnak. Az Independent Hotel Show nagyszerű esemény a független üzemeltetőkkel való találkozásra, akik igyekeznek kiváló élményt nyújtani ezzel a kis plusszal” – mondja Even Frydenberg, a Zaplox vezérigazgatója.

„A digitális módszer mára a kínálat központi elemévé vált, ami azt jelenti, hogy a vendégek több lehetőséget kapnak arra, hogy megválaszthassák, mikor és hogyan kívánnak személyesen kapcsolatba lépni a személyzettel. A szálloda így az ügyfélszolgálat legfontosabb értéknövelő részleteire tudja helyezni a hangsúlyt, és  ezekre  összpontosíthat” – teszi hozzá.

A világ vezető luxus- és butikszállodái már felvették a kapcsolatot a  Zaplox-szal, mely az érintésmentes mobil vendégút és a kulcsfontosságú mobilszolgáltatások kiemelkedő piaci innovátora e globális iparágban. Karrierjük a Coviddal párhuzamosan ívelt felfelé.



A cég elsősorban Európában és Észak-Amerikában működik, és kulcsrakész platformot kínál a vendégek szállodai tartózkodásának lebonyolítására, a be- és kijelentkezési folyamat javítására, valamint a szobák mobilkulcsainak közvetlen kiosztására. Meggyőződésük, hogy a digitalizációé a jövő, mert így időt és költségeket takarítanak meg a partnerek, és ma már mindenki zsebében ott az okostelefon.

A szállodaipar és a vendéglátás nemzetközi szakértői szerint a vendéglátás a technológiai fejlődés terén többet ért el, mint az elmúlt tíz évben együttvéve, attól függetlenül, hogy az a Covidnak tudható-e be vagy sem. Nagyon gyorsan egy új korszakba léptünk, számos turisztikai és vendéglátó helyen a szolgáltatásokat  ma már digitális eszközökkel teljesítik, mindez a mobileszközök térhódítását jelzi.

A fogyasztók is vevők erre, hiszen az utóbbi időkben megszokták, hogy az ajánlatok „bárhol és bármikor elérhetők legyenek” , amit sem az idő, sem a helyszín nem korlátoz.

A dolog persze nem most kezdődött. Hanem amikor robot köszöntött a portán, amikor kártyát kaptunk kulcs helyett, amikor nem kellett kitölteni értelmetlen és időpazarló módon bejelentési fecniket – és amikor megszoktuk, hogy a környék látnivalóira és közlekedési tudnivalóira, akár tetszik, akár nem, a mobiltelefonunkat kell használnunk. Az élőmunka, a személyes kapcsolat vált mára a legnagyobb luxussá.

Elek Lenke

Forrás: mfor.hu


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.