Magyar Turisztikai Ügynökség cikkek
Ezüsttálcán kínáljuk a vendégeinket a versenytársaknak?
A rövidtávú lakáskiadás szabályozása és korlátozása miatt a Magyar Apartmankiadók Egyesülete (MAKE) és a Felelős Rövidtávú Lakáskiadók Szövetségének (FRLSZ) közös javaslatcsomagot nyújtott be a szigorítás kidolgozásával megbízott Magyar Turisztikai Ügynökséghez.
MTÜ: személyre szabott kampány
A hirdetések 2020 nyarán először azoknak az országoknak a lakóit szólítják meg, amelyek Magyarországtól autóval is elérhető távolságban vannak.
Jól ismert a szakma számára új turizmus miniszteri biztos
Két éves időtartamra jelölt ki Rogán Antal kabinetfőnök, a turisztikai térségek fejlesztésével kapcsolatos állami feladatok elvégzésére új miniszteri biztost, dr. Guller Zoltán személyében - derül ki a pénteki Magyar Közlönyből. Az új miniszteri biztos jelenleg a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.
A magyar lakosságnak reklámozza Budapestet az MTÜ
A budapesti turizmus népszerűsítése érdekében kampányt indít a Magyar Turisztikai Ügynökség, melynek keretein belül különleges perspektívából mutatják meg a fővárost. Budapest a magyaroknak is mindig tud újat mutatni, tele van felfedezésre váró élménnyel, amelyek miatt a magyar családoknak is érdemes útra kelni. A kampány azt üzeni: Budapest visszavár, ez a nyár sem múlhat el élmények nélkül.
Indul az online Turizmus Akadémia
A weboldal létrehozásának célja, hogy a turizmusban dolgozókat tematikus szakmai, réspiaci tudással vértezzék fel. A két szervezet tudásanyaga témakörválasztást követően érhető el a turizmusakademia.hu weboldalon.
Így áll most a Kisfaludy szálláshely-pályázat
2020. május 25-én jelent meg a Magánszálláshelyek és Egyéb szálláshely fejlesztése elnevezésű pályázat, amelynek keret összege 60 milliárd Forint. Ezáltal Magyarország minden magán és - egyéb szálláshely tulajdonosa és üzemeltetője pályázati lehetőséghez jut valamennyi, a vidéki térségben működő, legfeljebb 8 szobával rendelkező magánszálláshely, minden egyes szoba felújításához 1 millió forintot ad a kormány még ebben az évben. Esztergomban tartottak a témában sajtótájékoztatót.
Utaztató? Most elmondhatja milyen a helyzete!
A Magyar Turisztikai Ügynökség tisztában van vele, milyen súlyosan érintette a piaci szereplőket a Covid-19 járvány. A további intézkedések meghatározásához szeretne pontos képet kapni az irodák üzleti helyzetéről, ezért a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvánnyal közösen kérdőíves felmérést indít.
Hogyan nyissuk újra turisztikai vállalkozásunkat?
Megjelent a Magyar Turisztikai Ügynökség kézikönyve, mely az újranyitáshoz szükséges ajánlásokat tartalmazza. Az Ügynökség nyugat-európai mintákat követve és az egészségügyi szervezetek ajánlásait figyelembe véve dolgozta ki a kézikönyvet.
Egy hónap alatt 30 százalékkal nőttek a szállásfoglalások
Az egy hónappal korábbival összehasonlítva áprilisban 30 százalékkal nőtt belföldön a szállásfoglalás aránya,mondta Könnyid László, az Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese kedd reggel az M1 aktuális csatornán.
Felívelés után teljesen összeomlás a magyar sikerágazatban
A koronavírus válság egyedi jellege miatt eltérő módon hat az egyes gazdasági ágazatokra. Elsőként a turizmus érezte meg a visszaesést, a bevételkiesés drasztikus volt ebben az ágazatban, írja a Portfolio.hu. A turisztikai vállalatok válságát mélyíti, hogy a helyreállás is nagyon lassú lesz, a járványhelyzet bizonytalansága miatt egyelőre nem látszik, hogy a 2020 márciusáig szépen növekvő szektor jó teljesítménye mikor térhet vissza. A Portfolio szereplőket megszólaltató körképéből az derül ki, hogy a belföldi kereslet egy része még idén helyreállhat - főleg a vidéki szálláshelyeken, a külföldről érkező vendégek viszont még hosszú ideig elmaradhatnak. Ez nagy baj, hiszen az ágazat emelkedéséhez ők adták a hajtóerőt.
Hírességekkel és séfekkel folytatódik az éttermeket segítő kampány
Tovább folytatja a Magyar Turisztikai Ügynökség a néhány héttel ezelőtt elkezdett kampányát, amelynek célja, hogy a házhozszállítás népszerűsítésével segítse a nehéz helyzetbe került éttermeket. A kezdeményezéshez több véleményvezér és ismert ember csatlakozott már, és maguk a séfek, étterem-tulajdonosok is beszélnek majd arról: az ő életükben, a munkájukban, a dolgozóik boldogulásában mit jelent a #jótettem kampány.
A korábbi támogatások többszörösét adja a fesztiváloknak az MTÜ
Ha a járványügyi helyzet megengedi a fesztiválok rendezését, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a korábbi támogatások sokszorosát tervezi kiosztani - jelentette be a szervezet vezérigazgatója pénteken az MTÜ honlapján közzétett interjújában.
MTÜ: mindenáron meg kell védeni a munkahelyeket
Mindenáron és módon meg kell védeni a munkahelyeket, mert munkavállalók nélkül nincs lehetőség a gazdaság és a turisztika gyors felállására a koronavírus-járvány lecsengése után - mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese hétfőn az M1 aktuális csatornán.
Elindult a bor.hu, a magyar bor hivatalos weboldala
Elindult a bor.hu, amely letisztult képanyaggal, borrégiókat és borvidéket is bemutató térképpel, a magyar bor legfontosabb jellemzőit és tudnivalóit összegzi - közölte lapunkkal a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).
Egységesen támogatják a szakmai szervezetek az NTAK-ot
Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá Budapesten a Magyar Turisztikai Ügynökség és a szálláshely-szolgáltatókat összefogó hat legnagyobb szakmai szervezet a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központról.
Szent Márton-napi hagyományokat népszerűsít az MTÜ
A Magyar Turisztikai Ügynökség őszi belföldi forgalomélénkítő kampánya részeként idén is kiemelten népszerűsíti a november 11-i Szent Márton-napi hagyományokat.
MTÜ: Népszerű úticél volt Magyarország augusztusban is
A vendégforgalom a hazai szálláshelyeken idén augusztusban tovább növekedett, így 2019 első nyolc hónapjában a vendégek száma elérte a 8,8 milliót, ami 1,0%-os növekedést jelent 2018 azonos időszakához képest. A belföldi turizmust nagy mértékben elősegítette a SZÉP-kártyák használata; az év első nyolc hónapjában közel 21 milliárd forintot költöttek a kártyák használatával, ami 36%-os emelkedést jelent 2018 azonos időszakához képest. A magyar turizmus továbbra is jól teljesít, versenyképességét a szálláshelyszolgáltatási szektor digitalizációja is tovább erősíti.
Ezek a legvirágosabb települések az idén
Kihirdették a 26. Virágos Magyarország környezetszépítő verseny országos győzteseit. A zsűri döntése alapján a városok között Székesfehérvár, a falvak között Orfű lett a legvirágosabb, a budapesti kerületek közül pedig az V. kerület végzett az első helyen. A versenyre idén magas számban érkeztek nevezések, összesen 333. A szervezők számos újítást vezettek be a verseny menetében. Idén először kétlépcsőssé vált a megmérettetés, így első körben területi szinten mérkőztekmeg a városok és falvak. Ezenkívül a Virágos Magyarország hagyományteremtő céllal megnyitotta kapuit az erdélyi települések előtt is, hogy a jövőben egyre többhatáron túli magyarlakta település csatlakozhasson a kezdeményezéshez
Magyarország ismét részt vesz a Gastronomika kongresszuson
Magyarországnak idén ismét részt vesz a világ egyik legrangosabb gasztronómiai eseményén, a Gastronomika kongresszuson, a baszkföldi San Sebastiánban.
Fotópályázat az ország értekeiről
Magyarország 365 címmel országos fotópályázatot hirdet a kormány az ország értékeinek bemutatására.
Könnyid László 15 év után búcsúzik az Európafittől
Ahogy korábban beszámoltunk róla, Könnyid László a Magyar Turisztikai Ügynökség turizmusstratégiai vezérigazgató-helyetteseként folytatja pályáját. Augusztus 15-én adta át a négycsillagos hévízi Hotel Európa fit****superior szálloda vezetését utódjának, Horváth Ferencnek.
Lassan alakul a turizmuselemző állami adatbázis
Sok szálloda nem küldi még az adatokat, de ahonnan igen, ott a külföldi szállóvendégeket lecsekkolja az idegenrendészet - írta a Napi.hu.
Könnyid László átigazol a Magyar Turisztikai Ügynökséghez
A hazai szállodaipar egyik legbefolyásosabb tagja, Könnyid László lesz a Magyar Turisztikai Ügynökség új vezérigazgató-helyettese ősztől - értesült a Napi.hu.
Újabb kedvezmények Kajlával
A Magyar Turisztikai Ügynökség által útjára indított, kifejezetten gyermekeknek szóló kampányban soha nem látott összefogás jött létre annak érdekében, hogy a lehető legtöbb általános iskolás megismerje és családjával beutazhassa Magyarországot a nyári iskolai szünetben.
Indul a regisztráció a tavaszi-nyári forgalomélénkítő belföldi kampányra!
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) országos kommunikációs kampányt tervez 2019 májusától, amelyben szálláshelyek, vendéglátóegységek, fürdők, illetve egyéb turisztikai szolgáltatók és attrakciók aktív közreműködésére is számít. A kampány célja a belföldi turisztikai forgalom élénkítése, valamint, hogy bemutassa, Magyarország rengeteg csodát és élményt tartogat a belföldi utazók számára.
Dinamikusan nőtt tavaly a konferenciaturizmus
Magyarországon 2018-ban összesen 4816 konferenciát rendeztek, ami 13 százalékkal több az előző évinél - derül ki a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kongresszusi irodájának 2018-as jelentéséből.
Több mint száz program Pécsett
Idén a Múzeumok Éjszakája kulturális programsorozat kiemelt országos helyszíne Pécs lesz, ahol több érdekességgel is várják a látogatókat. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) együttműködve az Emberi erőforrások Minisztériumával belföldi tanulmányútra vitte Pécsre a turizmussal foglalkozó újságírókat június 5-én, hogy már a nagy esemény előtt megismerjék a kiemelt helyszín rendezvényei. Pécsett a nagyközönséget június 23-án, a Múzeumok Éjszakáján, tizenkét helyszínen mintegy száz program várja.
Skanzen is épül Csíksomlyón
A Magyar Turisztikai Ügynökséggel partnerségben tervezi Csíkszereda önkormányzata a Csíksomlyói kegytemplom és környezete átrendezését - írta csütörtöki számában a Csíki hírlap.
INDUL A REGISZTRÁCIÓ A NYÁRI BELFÖLDI FORGALOMÉLÉNKÍTŐ KAMPÁNYRA
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) országos, desztináció alapú kommunikációs kampányt tervez 2018. május 15. és június 30. között, amelyben szálláshelyek, vendéglátóegységek, fürdők, illetve egyéb turisztikai szolgáltatók/attrakciók aktív közreműködésére is számít. A kampány célja, hogy bemutassa, Magyarország egy négy évszakos úti cél, így a nyári főszezonban is számos rejtett kincseket tartogat a belföldi utazók számára, az ország kulturális és aktív programkínálata és élményígérete nagyon sokszínű.
Magyarországra figyel a borturisztikai világ
Elkezdődött a világ legnagyobb borturisztikai eseménye, az International Wine Tourism Conference, Exhibition & Workshop (IWINETC) tizedik, jubileumi rendezvénye Budapesten.
Rendezvényhelyszín-adatbázist épít a Magyar Turisztikai Ügynökség
A Meeting Planner Guide az Ügynökség keretein belül működő Magyar Kongresszusi Iroda új nemzetközi szakmai oldalán lesz elérhető, helyszíneket regisztrálni március 30-ig lehet -közölte az MTÜ.
Megújítja külpiaci tevékenységét az MTÜ
Megújítja külpiaci tevékenységét a Magyar Turisztikai Ügynökség -adta hírül az MTI. A Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 dokumentum által meghatározott 12 legfontosabb küldőpiacra fókuszálnak, januártól két küldőpiacra, az észak-amerikai és a német területekre neveztek ki országspecialistákat.
Tervek, célok és eredmények a MISZ közgyűlésen
Január 26-án tartották a Magyarországi Idegenvezetők Szövetségének éves találkozóját.
Divat, országimázs, turizmus kéz a kézben
A Turizmus Summit 2017 rendezvény keretében a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) és a Hungarian Fashion Council (HFC) által közösen rendezett bemutató célja volt rámutatni a divat, az országimázs és a turizmus szoros kapcsolatára.
MTÜ-Google digitális turisztikai workshop már másodszor
A Magyar Turisztikai Ügynökség a Google Magyarországgal közösen a digitális kompetenciák és készségek fejlesztésére turisztikai ágazati workshopokat kezdeményezett Budapesten, valamint három vidéki helyszínen.
Turisztikai csúcstalálkozót rendez az MTÜ Budapesten
Turizmus Summit néven hagyományteremtő céllal szakmai konferenciát rendez október 16-án a Magyar Turisztikai Ügynökség a Művészetek Palotájában.
Ne érje be senki egy Balatonra leugrással!
Virtuális videók barlangtúrákról, VR-szemüvegen keresztül bejárható tengerszem, NatGeo-s fotópályázat, és a hazai úti célokat a közösségi médiában bemutató ismert emberek - sosem volt ennyire gazdag digitális tartalma az országjárást népszerűsítő márkakommunikációnak. A Magyar Turisztikai Ügynökség idén nyáron Magyarország rád vár! címmel indított élményszerzésre buzdító kampányt.
A hotelek szoftvereit is bekötnék a NAV-hoz
A Magyar Turisztikai Ügynökség azon dolgozik, hogy jövőre a szálláshelyeken futó szoftvereket bekapcsolják a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) rendszerébe, ami egyszerűsítené az adminisztrációt, egyben segítené a szektor kifehérítését - tudta meg a Magyar Idők az ügynökség vezérigazgatójától.
Pesti étterem a Gourmet Fesztivál nagy újítója
A Gourmet Fesztivál eddigi történetének legsikeresebb fesztiválján vagyunk túl, ez a látogatók számában is megmutatkozott: idén a fesztivál átlépte a 20 ezer fős álomhatárt, és mintegy 23.500 érdeklődő volt kíváncsi a legmenőbb hazai gasztrofesztiválra.
MTÜ: megújult, díjnyertes magyar stand a frankfurti IMEX-en
Minden eddiginél nagyobb, 120 négyzetméteres standdal jelenik meg idén a Magyar Turisztikai Ügynökség az IMEX Frankfurton május 16. és 18. között. A berlini ITB-n díjnyertes magyar stand designját alapul véve egy újszerű standdal érkeztük Európa egyik legnagyobb hivatásturisztikai rendezvényére.
A kulináris innovációt díjazza az MTÜ
A legjobb újrafelfedezett tradicionális magyar ételt készítő éttermet díjazza a Magyar Turisztikai Ügynökség az idei Gourmet Fesztiválon.
Budapest a 16. legkedveltebb konferenciahelyszín a világon
Budapest a 16., Magyarország pedig már a 33. a nemzetközi konferenciahelyszínek világranglistáján, egy év alatt 3-3 helyet léptek előre - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).
Új kommunikációs igazgató a Magyar Turisztikai Ügynökségnél
Április 28-tól új kommunikációs igazgató kezdi meg munkáját A Magyar Turisztikai Ügynökségnél Kassitzky Attila személyében.
A MÚZSA csókja mellé anyagi támogatás is jár
Pályázaton keresi hazánk legígéretesebb kulturális úti célját a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ). A „Vidéki MÚZSA kerestetik – Műemlékek, Úti célok, Zseniális Attrakciók” pályázattal a verseny hazai lebonyolításáért felelős MTÜ Magyarország európai szinten is versenyképes desztinációinak értékeire és sokszínűségére kívánja felhívni a figyelmet. A győztes kétmillió forintot nyer, amelyet marketingre költhet.
Távozik az MTÜ lengyelországi külképviselet-vezetője
Távozik a Magyar Turisztikai Ügynökségtől Hirling Bozena, az MTÜ lengyelországi külképviselet-vezetője.
Melyik lesz a legvirágosabb úti célunk?
A Magyar Turisztikai Ügynökség és a Virágos Magyarország környezetszépítő verseny Szervező Bizottsága 2017-ben is meghirdeti az ország legtöbb lakosát megmozgató kezdeményezését.
Még két hónapjuk van a SZÉP-kártyásoknak
Még két hónapjuk van a SZÉP-kártyák tulajdonosainak a 2015. évi feltöltésekből maradt összegek elköltésére - hívta fel a figyelmet a Magyar Turisztikai Ügynökség.
4,2 milliárd forint veszhet el a SZÉP-kártyákon
Már csak két hónapjuk maradt arra a kártyatulajdonosoknak, hogy elköltsék a SZÉP-kártyájukra 2015-ben feltöltött összeget.