A Gourmet Fesztivál és az állami bormarketingért is felelős Magyar Turisztikai Ügynökség idén közösen dolgozik azon, hogy felhívja a figyelmet a minőségi magyar borokra és ételekre. A fesztivál Gasztroszínpadán május 19-én, pénteken délután az MTÜ szervezésében fog össze a Master of Wine és a kreatív séf: Ronn Wiegend és Ruprecht László. A világhírű sommelier, Ronn Wiegand és a SVÉT elnöke, Ruprecht László séf és gasztronómiai tanácsadó közösen mutatja meg: hogyan lehet tökéletes a minőségi borok és minőségi ételek párosítása.
A színpadon kiderül majd, hogy melyik szamorodni illik a legjobban az epres túrós réteshez, vagy hogy a bikavérek közül melyiknek az ízvilága egészíti ki a legjobban a konfitált római köményes, sörretkes szarvascombot.
Ronn Wiegand a világon elsőként szerezte meg mind a Master of Wine, mind a Master Sommelier címet. A Gourmet Fesztiválra hat magyar borral készül, amelyeket a legfontosabb borrégiók családi borászataiból gyűjtött össze: Tokajból és Somlóról érkeznek a fehérborok, Villányból és Egerből pedig a vörösek. „Ezek együtt a magyar borok új arcát képviselik – olyanok, amelyek jól összehasonlíthatóak a világ más, kiemelkedő minőségű boraival” – mondta Ronn Wiegand.
A Magyar Turisztikai Ügynökség nemcsak a Gasztroszínpad műsorának színesítésében vesz részt a Gourmet Fesztiválon, hanem a legjobbak elismerésében is. Az MTÜ egy különdíjat alapított, amelyet az az étterem kaphat meg, amely a legérdekesebb, legjobban újragondolt tradicionális magyar ételt szolgálja fel a fesztiválon. Az MTÜ Kulináris Innováció Díját – amelyhez egy jelentős PR kampányt is felajánl az ügynökség a győztesnek – a rendezvény zárónapján, május 21-én, vasárnap este adja át a Magyar Turisztikai Ügynökség a fesztivál szervezőinek másik négy díjával közösen.
Forrás: Vendég & Hotel Online