A három napos eseményen Magyarország borvidékei mutatkoznak be a nemzetközi szakmai közönségnek, ezzel is népszerűsítve hazánkat és az ország borturisztikai desztinációit. Ezekben a napokban több mint 300 borturizmusban érdekelt cég – utazási irodák, tour operatorok, szakmai szervezetek – és a világ különböző pontjairól érkező szakember képviselteti magát Budapesten, 29 különböző országból.
A konferencia első napján Anthony Swift, az IWINETC főszervezője, Farkas Dávid, a társszervező Magyar Turisztikai Ügynökség szálláshelyekért és vendéglátásért felelős vezérigazgató-helyettese, valamint Brazsil Dávid, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkára köszöntötte a hazai és nemzetközi bor- és borturisztikai szakma, valamint a sajtó megjelent képviselőit.
„Magyarország számára rendkívül megtisztelő, hogy otthont adhat a világ elsőszámú borturisztikai rendezvényének, országunk és fővárosunk találkozóhelye lehet a világ borszakmai és borturisztikai szektorának.” – mondta. „Ez a mai nap is bizonyítja, hogy külföldön elismerik a borturizmus, és általában a turizmus területén az elmúlt időszakban végzett megfeszített munkánkat.” – hangsúlyozta a vezérigazgató-helyettes.
A köszöntők után Gál Zsombor, az MTÜ kiemelt vezető szakértője beszélt hazánk borturisztikai lehetőségeiről és arról, hogy az MTÜ egyre növekvő figyelmet szentel a minőségi borkultúra és gasztronómia népszerűsítésének. Az Ügynökség célja, hogy a turisztikai márkán keresztül a magyar bor értékeit is megismerje a világ.
A konferencia nyitó napján, április 10-én ifj. Szepsy István mádi borász tartott előadást a Tokaj-hegyaljai borvidék sajátosságairól. Elizabeth Gabay Master of Wine moderálásával tartott kerekasztalbeszélgetésen Rókusfalvy Pál etyeki borász és gasztronómiai fesztiválszervező, Laposa Zsófia, badacsonyi borász és Zilai Zoltán, a Magyar Fesztivál Szövetség tagozatvezetője beszélgetett a borfesztiválok és borfókuszú rendezvények jelentőségéről. Délután Herczeg Ágnes nemzetközi borakadémikus és Ronn Wiegand Master of Wine kiemelt borkóstoló keretében mutatta be Magyarország borait és desztinációit az ország hat borrégiójának nyolc jellegzetes borán keresztül.
A magyar előadók mellett neves nemzetközi szakemberek is előadásokat tartanak a konferencia öt fő témájában: piackutatás, szakmai fejlesztés, márkaépítés és marketing, rejtett borturisztikai desztinációk, kapcsolatépítés. A konferencianapok délutánján, majd a szakmai programok után a delegátusok, az utazási irodák és a szakmai média képviselői vidéki helyszínekre látogatva is felfedezik Magyarországot mint borturisztikai desztinációt.
A keddi napon a résztvevők a Lázár Lovasparkban vettek részt borvacsorán. A konferencia programjáról és az előadókról bővebben: https://www.iwinetc.com/
Forrás: Vendég & Hotel